Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:die kat krijgt daar veel meer aandacht waarschijnlijk.Je kunt hem niet dwingen daar niet heen te gaan,ja opsluiten....maar waarom?Als hij liever daar is kun je dat ook accepteren ook al is het niet leuk.
ElineS schreef:Wat een asociale buren.. Ik zou echt eens flink kwaad worden.. Kat daarna binnen houden voor een paar weken en toch echt de buren zover krijgen dat ze stoppen met voeren.. Want als dat laatste niet gebeurd, kom je nergens.
geerke schreef:die kat krijgt daar veel meer aandacht waarschijnlijk.Je kunt hem niet dwingen daar niet heen te gaan,ja opsluiten....maar waarom?Als hij liever daar is kun je dat ook accepteren ook al is het niet leuk.
geerke schreef:oh,sorry...ik heb je verkeerd begrepen.Ik dacht dat hij alleen thuis was.
Maar dat maakt wat ik heb meegemaakt met mijn kat wel heel erg hetzelfde dan....ze zijn gewoon beledigt.
) Ik ben nog een aantal keer met haar gaan praten of ze hem alsjeblieft niet binnen wou laten. hielp niet.
(als je opbelt en het lief vraagt wil de Dierenbescherming het misschien wel naar je opsturen)Magrathea schreef:Natasja, sommige mensen moet je bespelen. Heel erg inderdaad dat het zo moet (zo leert die persoon er ws ook niks van) maar jullie hebben je kat weer terug, fijn![]()
TS, ik zou gebruik maken van het feit dat je hem(haar?) nu binnen houdt. Als de buren ernaar vragen, zeg dat de kat nu binnen moet blijven omdat hij steeds bijgevoerd werd en hij daar ziek van is geworden. Dat hij nu een tijdje binnen is om aan te sterken en dat hij dat helemaaaal niet leuk vindt. En dat hij hopelijk over een paar weken weer buiten kan.
Verder: even langs het plaatselijke asiel fietsen en een ikzoekbaas.nl-folder halen met een kat erop, die bij hun door de bus gooien(als je opbelt en het lief vraagt wil de Dierenbescherming het misschien wel naar je opsturen)
Succes ermee!
fionaf09 schreef:De tuin afrasteren is inderdaad ook het eerste wat in mij op kwam, maar dit is helaas geen mogelijkheid. Mijn moeder zal hier nooit mee akkoord gaan en daarnaast is er in onze tuin ook geen mogelijkheid voor om een soort ren te bouwen, de complete tuin afrasteren zou weer te groot zijn.
NatasjavE schreef:Daar hoor ik hele wisselnde dingen over. ik was ook van plan er een aan te schaffen. Maar nav van een topic wat ik hier op bokt geplaats heb heb ik er van af gezien.
Evelyne79 schreef:Dan is het niet goed ingetraind,je moet je kat eerst begeleiden met intrainen, en daarbij kun je de afstand van de grens instellen, je kunt de grens dus ook eerst groter maken. wij hebben het over de schutting lopen dus daar moet hij eerst omhoog wil hij over de grens heen gaan.
wij hebben de grens op 2 meter van de draad lopen. hij kan dus door de hele tuin banjeren maar niet tegen de muur/ schutting omhoog aangezien hij dan al de waarschuwing krijgt
)