Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
Moonfight schreef:Op deze site staat een rekenmachine om te kijken of het een gevaarlijke hoeveelheid is
http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... olade.html
.
xPearl schreef:Hmm.. Onze honden hebben al vaker chocola gehad. Ook wel eens een half broodje hagelslag enzo. En ze leven allemaal nog...
Ik zou gewoon afwachten. Geef hem gewoon eten, en doe wat je altijd doet met hem. Als hij raar gaat doen, da bellen
felicity schreef:Ik vind dat jullie wel heel erg luchtig erover doen.
Mijn labrador heeft jaren geleden eens een halve reep chocola op.
Ik was niet thuis en mijn vriend heeft er verder geen aandacht aan geschonken.
Tot dat na een paar weken hij zwaar aan de diarree was en bloed poepte.
Foute boel dus. Gelijk met spoed naar de kliniek en daar heeft hij toch wel een paar uur door gebracht.
Gelukkig heeft hij het overleefd. Maar moest ie wel aan de zware medicatie eerst om de 2 weken terug toen om de maand terug en speciaal voer voor zijn lever die aangetast is. Ben echt honderden euro's lichter en zijn weerstand is een heel stuk slechter. Maar na 2 jaar kon hij eindelijk zonder medicijnen en gewoon voer.
En me mannetje leeft nog steeds gelukkig.
Kuggur schreef:felicity schreef:Ik vind dat jullie wel heel erg luchtig erover doen.
Mijn labrador heeft jaren geleden eens een halve reep chocola op.
Ik was niet thuis en mijn vriend heeft er verder geen aandacht aan geschonken.
Tot dat na een paar weken hij zwaar aan de diarree was en bloed poepte.
Foute boel dus. Gelijk met spoed naar de kliniek en daar heeft hij toch wel een paar uur door gebracht.
Gelukkig heeft hij het overleefd. Maar moest ie wel aan de zware medicatie eerst om de 2 weken terug toen om de maand terug en speciaal voer voor zijn lever die aangetast is. Ben echt honderden euro's lichter en zijn weerstand is een heel stuk slechter. Maar na 2 jaar kon hij eindelijk zonder medicijnen en gewoon voer.
En me mannetje leeft nog steeds gelukkig.
Een paar weken nadat hij een halve reep heeft gegeten?
Dat had niets met die chocolade te maken.
Moonfight schreef:Dees_Daan: Ik heb zelf de opleiding dierenartsassisten gevolg. Dierenartsen en assistenten die je dus aan de lijn krijgt gebruiken zelf ook regelmatig die site die ik poste. Het is een kwestie van je gezond verstand gebruiken. Merk je afwijkingen aan je hond na het eten van chocola, ga dan direct naar de DA. Een allergische reactie kan voorkomen bij alle buitengewonde dingen die een hond eet, maar ik mag hopen dat jij niet elke keer naar de dierenarts rent als dat gebeurt. Een dierenarts kan bij een symptoomloze hond ook niet in een glazen bol kijken om te checken of het dier niet allergisch is.
Ze zullen je een goed advies geven. 
Moonfight schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er een dierenarts is die preventief een maag gaat leegpompen voor het geval datOf het dier moet echt veel (pure) chocolade gegeten hebben. Maar voor de hoeveelheden waar de TS het over heeft gebeurd dat niet.