Gelijk dierenarts gebeld natuurlijk maar die kon er ook niets aan doen. Goed in de gaten houden en als ze anders dan anders doet gelijk bellen.
Nu ben ik er vannacht dus uit geweest om te kijken of alles goed was met haar, kom ik in de schuur, ligt ze op bed met een verscheurde (lege) zak hondenkoekjes en een tweede (nog) volle zak naast haar. Ze weet ook donders goed dat wat ze doet niet mag.. maar toch doet ze het. De zak had ik expres al hoog op een plank gelegd, dus hoe ze er bij komt? Geen idee.
Hoe krijg ik haar hier vanaf?
Ten eerste is het zwaar irritant en ten tweede ook nog gevaarlijk.
De laatste tijd wil ze trouwens haar brokken ook niet goed meer eten.. Ik voer haar Dog Lovers Gold maar naar mijn idee vindt ze het niet meer lekker? Nu geef ik haar een half uurtje de tijd.. niet op? Jammer dan. Dan krijgt ze de volgende maaltijd weer een kans. Ik vroeg me af of dit er ook mee te maken kan hebben? Misschien heeft ze wel door dat er nog veel lekkerdere dingen bestaan dan brokken?
Kortom.. Hoe leer ik haar dit af? Ze doet het dus alleen als ik er niet bij ben. Ik kan haar dus niet corrigeren op het moment zelf. (Laatst al geprobeerd toen ze kaas van het aanrecht probeerde te stelen. Ben om het hoekje gaan staan maar daar trapte ze niet in..
) 
Je leert snel genoeg alles hoog en achter slot en grendel wegzetten. Onze hond was ook een grote maat, dus hij kon echt overal bij.