Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Castreren is altijd beter als dan niks te doen. Fokken en een eerste nest zou ik niet doen vanaf 5+ Hier word alles gecastreerd waar niet mee gefokt word of na het fokken. (wel castreren en alles eruit, geen sterilisatie).
Of bedoel je dat niet? Eierstokken verwijderen is voldoende. Maar goed, dat is natuurlijk eigenlijk ook 'castratie', en geen sterilisatie.
ze was al gecastreerd toen we haar overnamen, jammer genoeg. Anders had ik het wel geweten.
felineepino schreef:Dankjullie wel, heb ik weer wat aan.. Ik wist niet dat het er dan alsnog uit gehaald kan worden. Maar ik had ook iets gelezen over baarmoederkanker en melkkliertumoren.. Kanker kan bij honden ook uitzaaien neem ik aan? Ik wil de kans op kanker etc graag kleiner maken, maar heb ook geen zin in: Incontinentie, een veel luiere hond en vachtsverandering.. Ik ken heel veel honden die het zonder sterilisatie nogsteeds top doen! Zelfs na een nestje zijn ze nog enorm actief.. Maarja, zo de een wel en de ander niet. En inderdaad, een nestje heeft ook zeker mogelijke consequenties..