Mijn hond heeft last van huisstofmijt allergie en voedselallergie.
Eerder (bijna een jaar geleden) kreeg hij nog dagelijks prednison, gelukkig hebben we hier mee kunnen stoppen en was het onder controle ZONDER enige medicatie
Helaas heeft hij af en toe wel periodes dat de allergie weer op komt zetten, ondanks dat ik op zijn voeding let en het huis goed schoon houdt. Bovendien heeft hij een speciaal anti huisstofmijt kussen.
Op de momenten dat allergie weer op zet, moet hij helaas een kap op omdat hij zich anders volledig open likt en bijt.
Die kap vind hij vreselijk, en wij ook want hij loopt overal tegen aan, we hadden al naar zo'n andere " kap " gekeken, lijkt op een soort zwembandje wat om de nek zit, maar hij vind het gewoon niet prettig als er wat om zijn nek zit.
Iemand kwam met het idee om hem een muilkorf om te doen, dit leek mij ook wel wat.
Wat denken jullie hiervan? Kunnen ze hier goed mee drinken bijvoorbeeld?
Liever geen reacties van doe wat aan zijn allergie, we zijn al op allerlei mogelijke manieren hiermee bezig geweest, ook natuurlijke geneeswijze maar dat werkt niet helaas.
Prednison is de enige optie, en dat houden we ook echt als allerlaatste redmiddel omdat we gezien hebben wat het met hem deed toen hij het nog innam.
Groetjes Angie

je voelt je zo machteloos als je al van alles geprobeerd hebt, maar niets helpt....sterkte met het verlies van je viervoeter.