Mijn vriend en ik willen al lang een terrarium, wij houden van reptielen en vinden het een mooie "versiering" van het huis, zo'n mooie grote bak. Uiteraard hebben wij ons goed ingelezen, zijn wij naar verschillende reptielenwinkels gegaan en hebben wij ons ingelezen op internet.
Toch is mijn ervaring dat je hier op Bokt vaak veel tips/ervaringen/meningen krijgt waar wij zelf nog niet over nagedacht hebben. Vandaar dat ik toch een topic open.
Vraag aan jullie, waar moeten wij opletten?
Onze situatie:
* Wij hebben de ruimte ( ons huis staat te koop, wanneer hij verkocht is komt er dus ook meer ruimte) op dit moment voor een bak van maximaal 120 lang ( breedte maakt op ons bedachte plek niet veel uit).
* Wel hebben wij 2 honden, uiteraard komt het dier nooit zonder toezicht uit de bak, maar een heel schuw dier willen wij niet. Als onze honden dan bijvoorbeeld langs lopen of een keer blaffen zijn wij bang dat wij het dier amper in de bak zien en alleen in de schuilplaatsen.
* Onze voorkeur gaat uit naar een dier die geen levend voer nodig heeft ( krekels oid), heel dom gezegd omdat ik het een naar idee vindt, ik vind daarnaast krekels eng
En durf dat niet te voeren.* Het mag een dier zijn die groeit en uiteindelijk een grote ( 150 ong) bak nodig heeft, maar dan bijvoorbeeld over 2 jaar ( aangezien ons huis nog niet is verkocht)
* Het dier moet er om bekend staan redelijk tam te maken te zijn. Ik wil geen dier die continu aanvalt, of giftig is.
Waar wij zelf op aankwamen is een "makkelijke" soort van de Skink.
Baardagamen ( schrijf ik dit goed
) staan ook bekend als een "makkelijke" soort, maar vinden wij geen leuk dier om te zien. Ook een koppel dieren ( dus 2) lijkt ons leuk.Dus, wie heeft er nog tips/adviezen etc? Wij gaan vandaag nog even langs Avonturia, waar zij ook verschillende reptielen hebben.
Hoe zit dat met verzekeringen en entingen? Bestaan deze ook voor reptielen, want dit heb ik nog niet gevonden. En hoe lang ben je ongeveer bezig met het onderhouden van een terrarium per week?
Alvast bedankt voor het mee denken

Agnes

) en eten diepvries.
van krekels zijn we afgestapt. Dit omdat ze niet zo heel voedzaam zijn als bijv dubia's en sprinkhanen.. en we werden gestoord van die herrie die ze maken.