Een reading over je (overleden) huisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Een reading over je (overleden) huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 16:09

Een aantal van jullie hier zal inmiddels weten dat ik de trotse eigenaar ben van Bouvier Renzo.
Inmiddels is hij al 11 jaar oud en heeft hij zo nu en dan een 'oude mannendag'. Zo ook vandaag. Je gaat dan toch aan het denken: 'wanneer is nu het moment daar dat het klaar is'. Maar ook: 'als het klaar is, hebben wij hem dan een gelukkig leven bezorgd?'. Natuurlijk, het is een vrolijke beer die nog steeds denkt dat hij eeuwig pup is, hij is ongetwijfeld gelukkig. Maar toch speelt het idee in mijn achterhoofd om een reading te laten doen. Ik weet dat veel Bokkers het hebben laten doen over hun paard. Maar zijn er ook Bokkers die dit bij een ander (huis)dier hebben laten doen. En dan met name overleden dieren. Het klinkt misschien gek, want als het dier eenmaal is overleden kun je er toch niets meer aan veranderen, maar op de één of andere manier trekt het idee toch mijn aandacht en ben ik er stiekem wel nieuwsgierig naar.
En ook niet onbelangrijk: wie kies je daarvoor uit? Zijn er Bokkers die een reading kunnen geven? Of zijn er Bokkers die iemand aanraden, of juist afraden?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Afbeelding
Deze foto heb ik vanmiddag gemaakt toen hij wel even mee naar buiten wilde.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 22-05-14 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

isawessels00

Re: Een reading over je (overleden) huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:11

reading? ik ga maar even googlen denk ik :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:12

Ik heb even in je profiel gezocht op de naam Renzo en je geeft via Bokt al heel veel informatie vrij. Bedenk je goed bijna iedere reader die informatie zo kan gebruiken om jou de indruk te geven in contact te staan met je hond. Als je dan ook nog eens een bokker vraagt, dan maak je het ze wel heel makkelijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:15

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 16:17

Oeps, daar zeg je wat Cayenne. :=

Amanda: maar voor een fotoreading maakt dit toch niets uit?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:17

Jolien87 schreef:
Oeps, daar zeg je wat Cayenne. :=

Amanda: maar voor een fotoreading maakt dit toch niets uit?

Haha nee dat klopt, maar zij doet ook consulten bij mensen thuis etc.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:21

Ik heb een keer een reading aangevraagd bij http://www.staldanae.nl. Zij zat toen ook op Bokt. Ze had minimale informatie maar wist precies mijn band met mijn dier te omschrijven. Daarnaast kon ze me meer vertellen, ik vond het erg prettig.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:29

Ik heb ook een keer een reading laten doen door Stal Danae met mijn overleden kat. Was plotseling overleden, dus vandaar. De reading was een heel aantal jaren geleden, ik heb hem net nog een keer doorgelezen. Er stonden wat meer algemene dingen in, zoals dat hij toen hij jong was actiever was dan later in zijn leven en dat hij hield van een dutje in de zon (welke kat niet..) maar er stonden ook correcte dingen in die ze niet had kunnen weten, en er stonden eigenlijk ook geen incorrecte dingen in.

Al met al vond ik het een geloofwaardige reading, waar ik ook veel aan heb gehad voor de verwerking van mijn verdriet. :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:37

ik lees even mee

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:54

Readings zijn net als horoscopen; zo vaagjes dat iedereen er wel wat van zichzelf (of het betreffende dier) in herkend. Ken je het begrip "cold reading"?
Het is gewoon onzin, en als je ervoor moet betalen geldklopperij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:58

Kuggur schreef:
Readings zijn net als horoscopen; zo vaagjes dat iedereen er wel wat van zichzelf (of het betreffende dier) in herkend. Ken je het begrip "cold reading"?

Nee, dat denk ik niet. Heus zullen er readers (heet dat zo?) zijn die het uit hun duimpje zuigen, maar ik ga er niet van uit dat ze dit allemaal doen. Allemaal dezelfde leugen vertellen is toch niet leuk?

Daarbij, kom je soms dingen tegen die ze vertellen/op papier zetten die ze niet hadden kunnen weten, hoe komen ze daar dan bij?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:01

Het alternatief is dus dat je in tovenarij gelooft.
Ik niet.

Ik denk overigens dat oprechte readers in hun eigen (ingebeelde) talent geloven. Ze zijn in die zin geen opzettelijke bedriegers.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 07:06

Kuggur: ik geloof zeker wel dat je iets aan zo'n reading kunt hebben.
De eigenaar van een bijrijdpony van me heeft ook ooit eens een fotoreading laten doen en als ik me niet vergis was dit ook via staldanae. Ik heb het toen ook mogen lezen en hier stonden ook dingen in die ze duidelijk niet had kunnen weten.

Wat ik een afvraag: is er een maximum aantal vragen die je mag stellen? En wat vraag je dan eigenlijk? Ik zou zoveel dingen aan mijn hond willen vragen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik weet in ieder geval zeker dat ik het wil laten doen zodra Renzo overleden is. Onder anderen om het af te kunnen sluiten en ik ben wel benieuwd hoe hij het leven heeft ervaren.
En maakt het ook nog uit wat voor soort foto het is? Het lijkt me aannemelijk dat een foto met een slapende hond iets anders uitstraalt dan wanneer hij door het gras springt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:52

Je moest eens weten hoeveel mensen op internet rondspuien over hun beesten zonder dat ze dit zelf doorhebben of herinneren. Je had er zelf al niet aangedacht, laat staan een ander ;)
Maar als het jou helpt, vooral doen :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:58

Ik heb het bij mijn hond gedaan om erachter gekomen of het zijn tijd was. Hij vond toen zelf nog van niet maar wist wel dat het ging komen.
2 maanden later was het helaas toch zo ver. Heb er toen veel aan gehad.
www.pratenmetpaarden.nl Maar ze doet dus ook andere huisdieren.

Ik heb bij haar al meerdere readings laten doen ook van mijn paarden echt super!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 07:58

Ach, wie wil Renzo nu niet kennen? :P
Zonder gekkigheid, dat is inderdaad het nadeel van tegenwoordig.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:05

Ik heb met Nancy van stal Danae een reading laten doen van mijn kat. In die reading vroeg ze of ik nog een andere kat had of had gehad, die kwam tijdens deze reading naar voren. Een egaal grijze met bijzondere vacht, ze dacht gezien het postuur dat het een kater was. Ze beschreef exact de kat die vroeger, als kind, mijn maatje was. Van haar staat niets op internet, nergens, ze is overleden voor het echte internet tijdperk en ruim voor ik op fora kwam. Deze kat bleek via de reading van de andere kat contact te zoeken. Ze was overigens geen kater maar een poes, maar wel een erg brede poes :)) Desondanks vond ik het erg bijzonder dat ze me dit wist te vertellen, op dat moment heeft ze echt mijn lichte twijfel weggenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:17

Ik volg even.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:23

Ook ik heb goede ervaringen met de readings van Nancy (staldanae), wel bij levende paarden. Zij wist dingen over verschillende paarden van mij te vertellen die ik zeker niet op internet had gezet. Ook haar reading met de teckel van mijn moeder was erg goed.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:37

Als jij vindt dat je dit moet doen, dan moet je je niks van deze negatieve reacties aantrekken. Het is jammer dat mensen niet open durven te staan voor meer dan wat ze zelf kunnen zien, horen, voelen of ruiken. Het was immers niet de vraag of je 'erin gelooft'.

Ik heb zelf laten doen voor 1 van mijn plotseling overleden degoe's en een degoe wat niet lang meer zou duren. Ik had toen echt behoefte aan houvast.
Het beestje wat plotseling was overleden, was blij in een omgeving te zijn gekomen waar geen ruzie meer was (daarom moesten ze ook weg, relatie was uit) en daardoor kon ze zichzelf weer zijn. Ze is ook echt uit haar schulp gekomen hier.
Het beestje wat bijna op het punt stond om heen te gaan, was er op dat moment nog niet klaar voor en vond het hier nog veel te leuk. Een week of wat later, was hij gemeen gevallen en had hij een nare wond op zijn koppie. Toen hebben we besloten om niet te gaan lopen klooien met de wond, maar hem in te slapen.

Wat je wel moet beseffen is dat dieren heel erg in het hier en nu leven en soms ook zo antwoord kunnen geven. Verder, lees pagina's door van mensen die dit doen en pik degene waar je hart 'Ja' tegen zegt.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:44

Kuggur schreef:

mee eens. bovendien is het ook gewoon psychologie. de lezen heel veel dingen van je lichaam af. je ogen,je beweging en je reactie op een vraag. nee, ik geloof er niet in.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:55

Als er zo een mensen zouden bestaan die het echt kunnen denk je dan dat die een site zouden hebben? Zouden ze op die mensen dan niet hele dagen experimenteren en zouden ze die mensen dan niet gebruiken? Gebruiken als in wetenschap en zelfs voor het leger/politie? Ik denk ALS er zo een mensen bestaan dat die dat eerder voor zich zullen houden. Nog zoiets stel dat het zou bestaan, echt bestaan, zou je dat dan wel willen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:01

Kala schreef:
Als jij vindt dat je dit moet doen, dan moet je je niks van deze negatieve reacties aantrekken. Het is jammer dat mensen niet open durven te staan voor meer dan wat ze zelf kunnen zien, horen, voelen of ruiken. Het was immers niet de vraag of je 'erin gelooft'.

Beetje jammer dat je meteen weer een negatieve draai eraan geeft -O- Ik heb zelf ook ervaring met nepperds die alle info van internet afplukten. Heeft helemaal niets te maken met er niet voor open staat, wel met even logisch denken. Er staat negen van de tien keer wat in dat toch terug te vinden is en ze verzinnen er dan wel iets voor de hand liggends bij, of het kan op alles en iedereen slaan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-05-14 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:05

@Amable als ik in jouw berichten terugkijk zie ik al wat staan over een russisch blauwe poes. Diegene verzint er een karakter bij die waarschijnlijk typisch is voor het ras en voila...

Ik geloof hier echt niet in, ik ben er waarschijnlijk te nuchter voor. Er is zoveel te vinden op internet... Facebook, forums etc. Iedereen kan zich 'reader' noemen en lekker cashen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 09:43

Er zullen genoeg mensen zijn die je in het ootje nemen, ik zie het dan ook niet als kritiek als mensen zeggen dat het niet bestaat. Ik geloof oprecht dat er mensen zijn die de gave hebben om mensen en dieren te 'lezen'. Op welke manier ze dit doen en hoe het komt dat ze dit kunnen vind ik dan eigenlijk niet relevant. Het gaat erom dat zij dingen 'zien' die ik niet zie. Natuurlijk, ik ken mijn hond vanaf dat hij uit het nest kwam, maar er zullen genoeg dingen zijn die ik niet zie.

Lauratje_88: er zijn vast mensen die hun lezingen aanbieden om een showtje op te voeren, maar ik geloof dat de meerderheid van de echte 'lezers' dit aanbieden zodat ze anderen hiermee kunnen helpen.
Het is niet een gave die ik zelf zou willen hebben, ik word nu af en toe al moe van mijn eigen gedachten, laat staan dat daar ook nog signalen van anderen doorheen komen. Maar iemand die bereid is om antwoord op mijn vragen te geven, zou ik wel dankbaar zijn. Daarom heb ik dit topic ook geopend: voor het uitwisselen van ervaringen en hier horen dus ook de negatieve verhalen bij. Op basis hiervan kom ik vanzelf iemand tegen waar ik een goed gevoel bij heb. Het heeft geen haast, ik ben sowieso van plan om een eventuele lezing pas te laten doen wanneer Renzo is overleden.
Gelukkig gaat het vandaag al een stuk beter met Renzo, hij huppelde weer vrolijk rond buiten en heeft net z'n buik weer volgegeten.