Afgelopen zaterdag troffen we onze kat, Lilo, aan in onze tuin, we waren maar 3 uurtjes van huis geweest.
Haar pootjes zaten onder het bloed, toen we dichterbij kwamen zagen we tot ons afgrijzen dat haar gehele staart en een stukje rugvel verdwenen was. Een gat van 8 cm doorsnee was wat we zagen, haar ruggengraat lag zo'n 3 cm bloot en toen ze haar pootjes bewoog zagen we ook botjes bewegen. Ze was nog wel 'alert' en reageerde op onze stemmen.
Ik in paniek, huilen, mijn vriend bleef rustig en zei dat ik het nummer van de dierenambulance moest opzoeken. Terwijl hij de nodige telefoontjes pleegde heb ik een kratje gepakt, haar dekentje erin gelegd en Lilo heel voorzichtig opgepakt en in het kratje gedaan.
Terwijl we aan het wachten waren op de ambulance hebben we foto's gemaakt van het gat en haar verder bekeken.. geen andere verwondingen of bijplekken. Toen zagen we , wederom tot ons afgrijzen, dat de haartjes boven de wond recht waren afgesneden.. we wisten toen dat iemand haar gelokt had, aan haar staart omhoog had getilt en haar staart had geamputeerd.
De dierenambulance was er snel, op naar het dierenziekenhuis! Tijdens het onderzoek ben ik naar de wachtkamer gegaan, ik wilde niet zien hoe ze haar nog meer pijn deden.
Helaas waren de verwondeingen dusdanig erg dat ze niet gered kon worden. De dierenarts heeft onze vermoedens bevestigd, dit is niet door een aanrijding of hond gedaan. We hadden al eerder signalen gezien wat duidde op kattenhaat, een gebakken spons en een kogel uit een luchtbuks in de tuin. Lilo was pas 3 jaar oud.
En nu.. ben ik een beetje verdoofd. Nog vol ongeloof, verdriet, boosheid.. maar wie het gedaan heeft zullen we nooit weten. Onze andere kat, Ted, is ook een beetje uit zijn doen en eet niet zo best. Ted heeft trouwens 'de wacht' gehouden bij Lilo toen ze in de tuin was
Bedankt voor het lezen
Ik wens jullie heel veel sterkte toe, het arme, arme beestje
Wat een zieke mensen lopen er toch rond... Arme kat