's Werelds kleinste tinker showt zichzelf op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

's Werelds kleinste tinker showt zichzelf op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 17:10

Of nou ja tinker... Tinker-konijn zoals ze wordt genoemd door de dierenarts. (die overigens helemaal fan is van haar)

Maak kennis met Steffie, die, zeg nou zelf, gerust door kan gaan voor de konijnen versie van een tinker
;) (lange manen, 2 maanogen, mooi vlekken patroon)

Afbeelding

Mijn moeder was altijd heel stellig geweest in nieuwe huisdieren... die waren niet welkom! Maar ja toen ons oude konijn dood ging 2 maanden nadat we een spiksplinternieuw hok voor haar hadden gebouwd was dat toch wel even anders :')
Heel fout werd ik verliefd op een konijntje in een tuin/dierenwinkel... Maar ja liefde op het eerste gezicht doet domme dingen. Dus moeders meegesmokkeld naar de winkel en ja hoor ook die werd verliefd. En zo kwam Steffie in ons leven. Een konijn wat minstens 10-13 weken oud moest zijn, want het was geen schattig klein ding zoals de andere konijntjes in de winkel.
Afbeelding
Zo kun je mooi zien hoe grappig dr achterpootjes en staart zijn gekleurd...
http://i62.tinypic.com/wj7u6b.jpg

We hebben er 4 weken over gedaan om een naam te vinden waar iedereen het mee eens was :')
Het werd dus Steffie (vernoemd naar Steffie Graff, mijn moeders idool en oud top-tennisspeelster)

Steffie mocht in eerste instantie door de tuin loslopen overdag als wij erbij waren. Tot ze dr grote hobby had ontdekt en die niet samen ging met mijn moeders grote hobby :')
http://i62.tinypic.com/2wmmk4y.jpg

Daarop kreeg ze een grote ren aan dr hok vast gemaakt en kon ze alsnog naar harte lust rondrennen. :)
en de onderste verdieping bestond uit zand, dus ze kon nog steeds dr grote hobby beoefenen. En dat dit meisje niet vies is van het zware werk blijkt wel _O-
http://i57.tinypic.com/4tknx0.jpg
en weg is het konijn :D
http://i60.tinypic.com/23qxcic.jpg

Steffie bleek nog een grote liefde te hebben.... SNEEUW!
Zodra de sneeuw valt wil ze naar buiten en er door heen rennen en maf doen.
Vraag mij niet wat ze hier dacht, maar misschien zocht ze verstopte worteltjes :?
Afbeelding
Afbeelding

Maar ook de zomer heeft leuke dingen... Baasje koopt dan weer grappige speeldingen die onderzocht moeten worden (lees: gesloopt >;) )
Afbeelding
Afbeelding

Poetsen doet ze ook vaak, heel vaak... Steffie heeft dan ook een zeer duidelijke eigen mening over contact met mensen... Brrr... daarna moet je jezelf poetsen tot aan de puntjes van je tenen :')
(voor de duidelijkheid, bij ons mogen de konijnen "konijn" zijn en worden ze dus niet op schoot getrokken)
Afbeelding

Waar ze nog meer goed in is, is hints geven... en zeg nou zelf dit snapt toch zelfs de meest "domme baas" _O-
Afbeelding
Dus kwam er een groot nieuw hok :j

Toen steffie 4 was kreeg ze een vriendje (I know, schaam mij nog steeds dat ik uit onwetendheid niet eerder een vriendje erbij heb gedaan. Maar al doende leert men en die fout gebeurt mij niet nog een keer :n ) Al was ze het daar niet helemaal mee eens in het begin :') Zo'n jong wild ding, dat was toch niet helemaal haar droomkerel, en dan ook nog eens 4 jaar jonger! :oo Wat dacht het baasje wel niet... ze was toch geen cougar >;)
Hier Steffie en André (ja André ja, want Steffie Graff is getrouwd met André Agassi, ook een oud toptennisspeler, en tja dan kun je niet anders als je andere konijn André noemen als je al een Steffie hebt)
Afbeelding

En zoals zo vaak groeide de liefde, en werd die zo groot dat zij hun eigen konijnen versie maakten van het oh zo bekende "zelfde model fiets, en zelfde kleur jas" bij oudere echtparen
Steffie en André werden sterren in synchroom-poetsen
Afbeelding
Afbeelding

André is een verhaal apart. Ik heb hem gekregen van een klant op de kliniek waar ik toen werkte. Zijn moeder was gedekt door een wild konijn tijdens een ontsnapping en 2 weken na de geboorte van André is ze helaas verdronken in de vijver in de achtertuin van de klant. Wij hebben deze klant toen geholpen met allerlei spullen om de konijntjes te kunnen blijven voeden met goede melk. Maar ook veel advies gegeven en heel vaak de klant gerust gesteld dat het allemaal prima ging. Als dank kreeg ik André omdat de klant zijn konijntjes naar een goed thuis wilde brengen. Doordat zn vader wild is, heeft André een "wildfactor"zoals wij het noemen. Aanraken was lange tijd niet ok, en hij bleef altijd ver uit je buurt. Na een tijd kwam hij wel bij je kijken, maar aanraken was nog steeds niet ok. Nu mogen we hem aaien (af en toe) en is hij super nieuwsgierig en komt dus altijd op je afrennen als je door de tuin loopt.
En dat resulteert dus in dit soort foto's :')
Afbeelding

En verder? Verder zijn het een stel konijnen die mijn hart hebben gestolen.
Steffie is ondertussen alweer 8 jaar oud, en André is nu 4 jaar oud. En hopelijk blijven ze nog eventjes bij ons... :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjoleinvdB

Re: 's Werelds kleinste tinker showt zichzelf op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:13

Wat een schattig, leuk stel. Leuk verhaal ook. Hopen dat ze nog lang samen mogen rondhuppelen.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:14

Wat een ontzettend leuk stukje! Ik vind het een echte tinker! Haha, hele leuke konijntjes. <3

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:17

mooie dieren. je kunt inderdaad wel aan de houding zien dat er wild in zit in André.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:18

wauuw ! wat een mooierds !

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:18

Ze ziet er zo schattig uit Steffie ......... :')
Maar is idd net een tinker, met bakkebaard en al :D

Ze heeft wel schattige kleine oortjes, of het komt omdat ik de huge oren gewend ben van de Franse van mn broer.

Andre is ook heel knap :+:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:22

Heerlijk topic.
Zo'n leven zouden meer konijnen moeten hebben.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 17:23

Dank jullie wel!

Steffie lijkt daar heel schattig idd maar ze worden hier nirt voor niks DRAAKJES genoemd :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:25

Echt schattig!!!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:32

Wat grappig, André lijkt echt veel op mijn konijn.
Ook zwart en komt uit het wild. (Was echter 3 wkn ipv 2 toen hij uit een mestput werd gevist met zijn broertjes en zusje).
Mijn konijn is alleen iets lelijker :o . Hij heeft echt een snoet van een wild konijn en is ook enorm rank en atletisch gebouwd. Heel anders als mijn 'tam' konijn :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:38

wat een leuk stel zeg! <3

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 17:39

xChantal94 schreef:
Wat grappig, André lijkt echt veel op mijn konijn.
Ook zwart en komt uit het wild. (Was echter 3 wkn ipv 2 toen hij uit een mestput werd gevist met zijn broertjes en zusje).
Mijn konijn is alleen iets lelijker :o . Hij heeft echt een snoet van een wild konijn en is ook enorm rank en atletisch gebouwd. Heel anders als mijn 'tam' konijn :)

Ah geen enkel konijn is lelijk. Ze hebben allemaal wel iets wat ze mooi maakt. :j
André is op de foto's hollands welvaren hoor. Ze staan nu op dieet om ietsje slanker te worden. Want ze waren zo'n 200 gram te zwaar bij de laatste APK.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:24

Mag ik vragen hoe je het perfecte gewicht van een konijn berekend? Aangezien wij er hier 1 hebben die alles vreet wat ze tegen komt (Vrouw eigen hé) en een die over zich heen laat lopen. (letterlijk)

ina_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:29

Wat een onwijs leuk foto topic heb je er van gemaakt, die verhaaltjes doen het hem :+
En wat heb je een stel leuke konijnen, zo worden ze niet vaak gehouden helaas!
Wees maar trots op je konijnebeesten ze zijn echt leuk! <3

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 18:43

MarlindeRooz schreef:
Mag ik vragen hoe je het perfecte gewicht van een konijn berekend? Aangezien wij er hier 1 hebben die alles vreet wat ze tegen komt (Vrouw eigen hé) en een die over zich heen laat lopen. (letterlijk)

Eerlijk gezegd geen idee. Maar steffie woog altijd 2 kilo en bij de laatste apk woog ze 2.2 en de da en ik waren het er over eens dat we dat iets aan de zware kant vonden. Andre is op het oog nog iets zwaarder dus beide op een klein dieet :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 18:46

ina_1994 schreef:
Wat een onwijs leuk foto topic heb je er van gemaakt, die verhaaltjes doen het hem :+
En wat heb je een stel leuke konijnen, zo worden ze niet vaak gehouden helaas!
Wees maar trots op je konijnebeesten ze zijn echt leuk! <3

Dank je wel! Ze doen beide dingen daar kan ik en boek over schrijven :')

En voor mij persoonlijk kan het hok nog groter hoor. Maar met drie verdiepingen en twee rennen vond mn moeder het wel genoeg... :') maar ze hebben zeker niet te klagen nee :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 18:25

Vandaag het hok maar "verbouwd" tot een hotel wat zo veel mogelijk verkoeling bracht...
Arme konijntjes met deze warmte :(:)

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:34

Haha wat een leuk topic! Mooie konijntjes, Andre lijkt wel op een van onze oude konijnen :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:36

*\o/* Prachtig verhaal van 2 echt schattige konijnen.
Ik hoop dat ze nog vele jaren bij je mogen zijn. :j

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:43

Mooie konijnen <3 Mooi verblijf hebben ze :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:49

Dank jullie wel!

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:51

Oh wat een plaatje! Ik heb er ook een! Maar dan een vosbonte, geen maanogen maar wel flink behang!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 08:37

LvdO schreef:
Oh wat een plaatje! Ik heb er ook een! Maar dan een vosbonte, geen maanogen maar wel flink behang!

Leuk zijn ze he die apart gekleurde konijntjes!
En een beetje pluis haar vind ik ook altijd erg leuk staan :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 06:34

Helaas heb ik Steffie gisteravond laat nog in moeten laten slapen. Ze had vaker aanvallen van maag/darm problemen en gisteravond ging het mis.

Omdat ze dit haar hele leven al had als terugkerend probleem was ik erg nieuwsgierig wat de oorzaak zou zijn en hebben we haar open gemaakt voor een sectie. Niet schrikken ik ben zelf paraveterinair geweest en heb dit dus vaker gedaan. Samen met de da kwamen we er achter dat haar dikke darm zo goed als geen werking meer had. De darmwand was zo enorm verdikt en stug dat er nauwelijks keutels doorheen konden. Vermoedelijk is dit ontstaan door een fout in het lichaam en is het dus een klein wonder dat ze 8 is geworden.

Ondanks dat ik haar en haar gekke kuren ga missen ben ik blij dat we haar meer leed hebben bespaard.

RIP Steffie ;(

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:01

Ach jee :(:) wat sneu .. maar dat ze nog zo oud is geworden zegt al genoeg over hoe goed ze het hebben bij jullie ! Hoe is het nu met Andre ? Zit ie alleen of heeft ie een nieuw maatje gevonden ?