Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bovendien als de hond erfhond moet zijn en op bepaalde terreinen wel en niet mag komen heb je volgens mij een heel andere soort training nodig?
Geloof 6 of 7 weken een uurtje oefenen. inowa schreef:Zoals ik hierboven schreef dat hebben ze gedaan en dat beheerst ze ook.
kent ze en doet ze zolang ze aan de riem is.
op goede dagen ook stukken los wat ze perfect doet.
Het zijn echt de momenten dat ze er tussenuit glipt dat ze alles spontaan vergeet en niet meer luisterd.
een hond denkt niet goh laat ik vandaag eens eigenwijs zijn en lekker niet luisteren. Een hond leert van elke situatie, waarschijnlijk heeft ie in deze situatie al zo vaak succes gehad en dat bevalt haar zo goed dat je wel heeeeeel veel moeite moet doen om haar te overtuigen dat het bij jou/jullie leuker is. En dat als ze komt dus niet meteen "gevangen" word want blijkbaar vind ze dat niet leuk, ze weet aan de toon van je stem wat er komen gaat.. Nare situatie = niet meer komen in het vervolg inowa schreef:Ik plaats dit eigenlijk voor de stal eigenaren.
ze hebben een gesteriliseerde beagle x labrador teef van ongeveer 2,5 jaar oud.
Nu is het zo dat deze hond vreselijk koppig is en het vertikt te luisteren.
Zodra je even de deur open hebt dan glipt ze ervandoor en komt ze totaal niet als je roept.
Zelfs het tegenovergestelde,als je roept rent ze juist van je weg en maakt ze er een spelletje van.
Je krijgt haar niet meer te pakken en ze word gewoon spontaan doof.
Aan de riem luisterd ze wel en ze mag ook gewoon los lopen op het erf maar ze krijgen het maar niet duidelijk aan de hond dat ze overal in de wei en tuin mag lopen zolang ze maar komt als ze geroepen wordt.
Vandaag voor de zoveelste keer 1,5 uur op zoek geweest naar de hond,ze rent gewoon weg en loopt dan over straat en daagt ons uit.
uiteindelijk hebben we haar laten lopen in de hoop dat er niks zou gebeuren en ze vanzelf terug zou komen.
Een van de buren kon haar grijpen en zo is ze terug gekomen.
eigenlijk zijn ze er gewoon klaar mee en kunnen ze gewoon helemaal niet genieten van het buitenleven omdat ze constant op de hond moeten letten.
Nu heb ik mij laten vertellen dat dit echt beagle gedrag is maar zijn er hier beagle eigenaren die tips hebben zodat de hond gewoon van haar vrijheid kan genieten??
yeye schreef:Nu ga ik misschien heel bokt over mij heen krijgen maar ga het toch even voorstellen...
Wij hadden ook een labrador die over de poort sprong en dan in de vaart ging zwemmen. Op zich voor ons niet zo een probleem maar door dat hij niet goed met andere honden om kon werd het dus wel een probleem. We hadden alle manieren al geprobeerd om hem binnen te houden maar hij bleef ontsnappen. Als hij niet over de poort kon dan beet hij de houten omheining stuk en kon hij daardoor of hij graafde een gat onder de draad,...
Op een bepaald moment had hij een klein hondje gebeten tijdens zijn ontsnapping en moesten we echt de harde kant opgaan. We hebben toen van iemand op de hondenschool een elektrische leiband mogen gebruiken. Op 1 van de laagste standen gezet en op wacht gaan staan. Van zodra hij een poging deed om te ontsnappen riepen we hem terug. Toen hij ons weer volledig negeerde en ging lopen hebben we even op het knopje gedrukt en kreeg hij dus een schokje. Meneer schrok zo hard van die correctie dat hij meteen terug draaide en bij ons kwam zitten. Toen hebben we hem meteen beloont en een koekje gegeven en hij is nooit meer zonder ons buiten geweest.![]()
Ik ben echt tegen zulke middelen maar van zodra er levens op het spel staan moet je moeilijke beslissingen maken...