Vorig jaar rond deze tijd had ik eindelijk de mogelijkheid om een valkparkiet te kopen, Marley. In het najaar was hij toch wel erg eenzaam dus ik besloot dat er een nieuwe bij moest komen, dit werd Pluk. Pluk kwam bij een gezin met allergie vandaan en was erg gericht om mensen dus helemaal niet gericht op Marley. Omdat het na 3 maanden nog steeds niet echt boterde en ik geen van beide vogels weg wilde doen adviseerde een vriendin mij om een broedblok in de kooi te hangen. Met het broedblok zijn de hormonen flink gaan werken want ze waren niet meer van elkaar te slaan. 3 weken terug vond ik het eerste eitje en daarna zijn er nog 4 gevolgd
. Na het schouwen tot de conclusie gekomen dat er 4 bevrucht zijn (weet niet of ze allemaal gaan uitkomen). Tijdens de controle gisteren hoorde ik opeens geluid uit één van de eitjes komen en zag ik wat oppervlakkige barstjes, het uitkomen is dus begonnen! Het kuiken is er nu nog steeds niet uit dus ik hoop dat het niet al te lang meer gaat duren maar we zullen het zien!
Voor de geïnteresseerde, de making off (18+
)https://www.youtube.com/watch?v=lfJKHjT ... e=youtu.be
En zo zag het eitje er vanmiddag uit:

Nu duimen dat alles goed gaat!

Schattig!

)
en toch aandoenlijk