Farmfood hondenbrok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Farmfood hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:41

Omdat mijn kleine hondje kapot gaat van de jeuk op zijn lijf bij vlagen wil ik eens een ander voer gebruiken.
Farmfood hondebrok werd mij net aangeraden.
Iemand hier met ervaring met deze brok??
Ik ben erg benieuwd naar de voor en nadelen hiervan voor ik overstap.

Mijn hond heeft geen vlooien of wormen of wat ook, hier word hij altijd voor behandeld met druppels en kuurtjes.
Hij geeft vooral reactie bij blikvoer denken wij en hij eet nu bonzo brokjes waarvan ik denk dat hij dat ook niet goed meer verdraagt.
Ik kan ook allergie brok bij de DA halen maar die eet hij niet, daarom wil ik u wat anders gaan proberen

briitje

Re: Farmfood hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:49

Ik heb geen ervaringen met Farmfood, al zie ik het wel vaak voorbij komen.

Blikvoer is echt slecht als basis voer. Zit veel zout in. Als je vlees wilt geven, raad ik je vers vlees aan. (Bv smuldier van de AH in het vriesvak). Daarnaast als je ook brokken bijvoert, zou ik zorgen dat deze hypo allergeen zijn. Scheelt al heel veel. Nu weet ik niet of dit bij Farmfood wel zo is hoor.

Veel succes met je hondje!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:56

Meneer vind het diepvries voer van de AH niet goed genoeg :roll:
Sja....het is er nog eentje met hoge eisen ook :')

Ik wil hem het liefst op de brok houden omdat brokken gewoon beter voor zijn gebit zijn.
Hij heeft mooie tandjes en dat hou ik ook graag zo.

Hypo allergeen.....daar ga ik op letten, dank je wel :j

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:31

Weet zo niet of Farm Food Hypo allergeen brok heeft,maar wel glutenvrij. Misschien ook optie?

Even terug komen op wat je zei over dat brok beter is voor het gebit. Ik dacht ook altijd dat brok beter was voor het gebit,maar brok zorgt voor tandplak.
Vers vlees doet dit niet.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:41

Ik ken wel een aantal honden die Farmfood krijgen en het daar heel goed op doen (dit zijn alleen wel honden die nooit last van allergie gehad hebben).
Vanwege die ervaringen en de dingen die ik erover had gelezen, heb ik mijn hond ook Farmfood gegeven. Helaas kreeg mijn hond er toch jeuk en uitslag van.
Het ligt er echt een beetje aan wat het ingrediënt is waar je hond niet tegen kan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:50

Farmfood is opzich een goede brok, maar het ligt er inderdaad aan waar je hond jeuk van krijgt.
En inderdaad krijgen honden tandsteen van brok, niet van vlees.
Tandsteen onstaat door eiwitten uit speeksel. Bij brok moet de hond veel meer speeksel aanmaken dan bij vlees.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 22:53

Maar als hij zo reageerd op blikvoer......dat is ook vlees.
Zou hij dan met alleen vleesvoer niet nog meer jeuk gaan krijgen???

Toen hij pup was wilde hij helemaal niet eten en nam hij het vleesvoer ook niet.
Toen haalde ik een soort gemalen vlees (weet de naam niet meer) bij de dierenwinkel.
Maar meneer at het mooi niet -O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:59

Kvv, bevroren vers vlees, is totaal niet vergelijkbaar met blikvoer.
Blikvoer is een soort pathé met allerlei toegevoegde smaakstoffen waaronder zout.
Kvv lijkt op gemalen gehakt, en bij de compleet versies zijn hier alleen wat vitamine, mineralen etc aan toegevoegd om het compleet te maken. Geen lekkere smaakstoffen dus. Als een kind de keuze heeft tussen een appel en een mars, gaat hij ook voor de mars.
Je hond is gewend om lekkere dingen te krijgen als hij het gezonde weigerd, dusja waarom zou hij het gezonde niet weigeren. Hij wacht wel op wat lekkerders.
Eventueel kan je in het begin wat pathé door de kvv doen zodat het toch lekker ruikt. Dit bouw je steeds verder af.
Soms werkt het ook om kokend water over kvv te gooien, dan gaat het ook sterker ruiken.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:05

er zit een groot verschil tussen vers vlees zoals smuldier kvv uit de vriezer en Blikvoer.
Blikvoer is idd niet best voor de tanden en niet meer dan prut met water. Vers vlees daarintegen bevat geen granen en zooi (waar je juist tandplak van krijgt.)
Nou voer ik Barf (en kvv in verleden) maar vind dat er niets mis is met brok mits je een kwalitatief goede brok voert met een hoog percentage aan werkelijk vlees erin en zonder toegevoegde zooi waar je hond niets aan heeft.
Als het om een hond met een mogelijke voedselallergie gaat kan ik je het merk simpsons aanraden. Die hebben een mooie lijn speciaal gericht op voedselgevoeligheid. Ik ken nu meerdere mensen met voedselgevoelige honden die daar goed op reageren. Je kunt het bij zooplus verkrijgen
http://www.zooplus.nl/esearch.htm#q%3DS ... 520Premium
persoonlijk raad ik je dan aan om met de lam of eend versie te beginne anngezien de meeste allergieen en gevoeligheden van kip en/of rund komen. Deze brok wordt ook door meeste kieskeurige honden wel geaccepteerd.

Overigens is dit het merk wat mijn voorkeur heeft door persoonlijke ervaringen maar dat wil niet zeggen dat er nog andere merken zijn.
Succes ermee :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 23:09

Ik ga dat eens even verder uit zoeken....bedankt voor de tips <3

jilleroo....via die link krijg ik een lege pagina maar ik zal morgen even gaan zoeken op de namen die je er bij gaf :j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:10

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:11

Farmfood, heb het een tijdje gevoerd, maar onze honden waren er niet gek van, is imo ook een beetje smakeloze poeder. Wij voeren nu al een tijdje Profine daar schijnt ook veel vlees in te zitten, vinden de honden lekker en is ook nog te betalen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:12

de serie heet iig simpsons premium sensitive. Ze hebben daarnaast ook een 80/20 brok waar dus 80% vlees en/of vis in zit.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 23:16

jilleroo schreef:

:j +:)+

Ik zal morgen eens vergelijken wat de inhoud precies is.
Eens zien wat daar anders aan is dan de farmfood.
Mijn zus had daar namelijk goede ervaringen mee met haar hond die echt erge vacht problemen had.

profine zal ik ook gelijk even er bij zoeken.

fijn :j

edit: ik kan ook wat kleine zakjes van ieder bestellen en dan kijken wat hij wel wil eten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:26

lijkt mij inderdaad verstandig met een moeilijke eter om niet gelijk een grote zak te bestellen, dat zou zonde zijn.
uiteindelijk is elke hond ook weer anders en is het soms even zoeken naar een brok die past bij je hond,iig heb je nu een paar opties om mee te beginnen :)

ik heb net profine ook bekeken omdat ik niet bekend ben met het merk en dat vind ik er ook redelijk goed uitzien. al zit daar ook mais in en dat vind ik zelf overbodig/prut maar overall ziet het er uit als een prima brok. (kan alleen de precieze percentage vlees niet vinden, ik ben echt een miepmuts wat dat betreft)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:40

Wij hebben voor onze gevoelige hond sowieso altijd lam&rijst brokken, deze zijn het neutraalst en vaak hypoallergeen.

Wij voeren al jaren Eukanuba Lam en rijst, sinds kort de Senior versie. Fijne brok die ze ook erg lekker vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:42

Over farmfood was ik wel redelijk tevreden, hij is in ieder geval al stukken beter dan de gemiddelde bekende brok zoals Royal canin, eukanuba e.d.
Maar mijn honden krijgen KVV van Carnivoer (dus geen carnibest! Dat is wat anders).
Ter aanvulling voor het geval ze toch nog honger zouden hebben zet ik altijd Lukullus brokken neer. Honden doen het hier super op. 1 van mijn honden was ook erg jeuk gevoelig, erg rode huid en extreem veel krabben, maar dat is nu al een paar jaar over

http://m.zooplus.nl/shop/honden/hondenv ... oer/157600

http://www.carnivoer.com/

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:43

Geef nu anderhalf jaar Farmfood. Ze doen het er goed op. Eten het ook graag. Momenteel probeer ik de glutenvrije variant uit. Onze herder loopt al jaren te bijten op haar poten. Heeft er pillen tegen die gelukkig werken. Maar het is het proberen waard om te kijken of het misschien aan gluten ligt.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:46

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:50

Onze honden krijgen Farmfood en doen het er prima op, ze zien er mooi uit en zijn fit en happy.
Maar ze hebben verder geen allergieën, dus ik weet niet of het je daar bij helpt. Misschien gewoon uitproberen? Of kan de jeuk nog veel erger dan nu? Dan zou ik niet zomaar gaan rommelen, met de kans dat het alleen maar erger wordt.

Onze herder met huisstofmijtallergie krijgt Royal Canin Skin Care, waar zij het dan weer goed op doet. Maar dit voer is heel prijzig.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:08

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 06:07

er is uiteraard wel beter blikvoer te vinden dan de bonzo blikvoer. Kijk maar een naar lukullus (zooplus), happy dog, en de zweedse merken. Renske, runner, rodi is ook een optie (vleesworsten) of idd gewoon diepvies voer.

Farmfood heeft nu ook een glutenvrije versie. Let wel op dat farmfood een erg zwaar voer is. Weeg dus de eerste keer de hoeveelheid grammen die je geeft van het oude voer en weeg dan tot die hoeveelheid grammen farmfood. Je hebt kans dat je qua volume dan maar de helft heb.

Mocht hij het niet willen eten. Geef dan een pb aan mij. Ik heb ook glutenvrije brok maar dan van naturis en dat is hert, rijst. Echter alleen per 10 kg verkrijgbaar en dus wil ik gerust een portie opsturen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 06:13

Ik voer orijen, granenvrije brok van pure, natuurlijke producten, biologisch. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:01

Onze kleine hond staat op renske, het enige voer waar hij tot nu toe (knock on wood) jeukvrij op blijft mits we de diersoorten maar voldoende afwisselen en hij blijft eten.

Ik weet niet hoeveel hij eet natuurlijk (en hoe groot hij is). Maar van Renske zeggen ze een bakje per dag per 15kg hond. Wat ik om mij heen zie is dat voor de meeste honden ook werkelijk voldoende. Alleen die van ons beweegt zo veel en heeft blijkbaar zo'n snelle spijsvertering dat hij ondertussen bijna op het dubbele zit.

In de dierenwinkel betaal je 1.99-2.09€/bakje, maar online beginnen ze bij 1.43€ dus zodra je zeker weet dat je hond het lust, is het echt de moeite waard om online te gaan shoppen.

Als je vanaf Bonzo komt is er ontzettend veel voer beter.

Als je brok wilt kan ik je aanraden: Orijen, Acana (grainfree), Taste of the Wild, Wolfsblut. Maar er zijn ook een hoop andere graanloze brokken. Bij een hond met jeuk zou ik namelijk graan willen schrappen, en het liefst ook kip en rund. Dit zijn namelijk de 3 meest voorkomende allergieën in het voer.

http://www.food4pets.be/webshop/17873-HOND

Hier kan je voer goedkoop bestellen, ook in kg-zakjes.

Maar ook in de lagere prijsklasse zou je kunnen kijken voor Purizon (zooplus), lukullus of inderdaad voor Farmfood of Carocroc (maar deze zijn niet graanvrij).

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:05

Onze honden krijgen KVV (Barfmenu) maar hebben ook een tijd farm food gehad en we waren daar op zich ook tevreden over. Het ligt per hond heel verschillend dus het is een kwestie van testen denk ik waar jouw hond het goed op doet.