Friendly Dog Collars
Ik merk vaak tijdens het wandelen dat vooral kinderen zomaar op de hond duiken terwijl wij midden in een training zitten, hij volop aan het spelen is, of helemaal niet bezig is met zijn omgeving. Als kind kreeg ik geleerd van mijn ouders dat ik altijd eerst moest vragen of ik een hond mocht aaien. Tegenwoordig zie ik dit steeds minder en vind het soms vervelend, echter wil ik ook niet altijd een kind teleurstellen.
Laatst bedacht ik me echter dat als je een hond hebt die het niet zo op vreemde heeft staan of op kinderen je nog al eens tegen problemen zou kunnen aanlopen.
Toch zijn er een hoop dingen wat een kind of volwassene kan waarschuwen van een afstand, zo kan een volwassene handelen en een kind bij zich houden en toespreken dat een rond met rood liever niet geaaid wordt.
Ik vind het echt een super oplossing en niemand kan meer oordelen dat je iemand niet gewaarschuwd hebt mocht zich iets voordoen.
Zijn er bokkers die dit daadwerkelijk al hebben? En wat vind Bokt ervan?

...
De ene kan niet met andere honden, maar is enorm lief tegen mensen. De andere kan wel met andere honden, maar houdt weer niet van vreemde mensen die hem willen aaien.
Maar ik ben bang dat zo'n band ook niet helpt in dit soort situaties. Dit soort mensen denken altijd dat zij de uitzondering zijn en dus de hond gewoon aanhalen als hij in training is.