Ik heb gezocht maar volgens mij is er geen algemeen topic voor houders van (gras)parkietjes? Omdat ik een beginner ben en gisteren mijn eerste parkietje heb gehad voor mijn verjaardag lijkt het me leuk om ervaringen uit te wisselen.
Ik heb dus sinds gisteren mijn parkietenbaby, heb hem Skippy genoemd en voor nu dacht de fokker dat het een man is. Hij is ongeveer 6/7 weken oud, hij is nu een week uit het nestblok. Hij was gisteren aan het begin nogal verlegen, maar eind van de middag heeft hij gezellig zitten kletsen en ook al iets gegeten. Hij is meegegaan naar mijn oppasadres waar ik de rest van de week ben, en ook hier is hij meteen aan het eten. Als ik muziek aan heb zingt hij mee. Hij heeft al een aantal keer op mijn vinger gezeten en is hier erg relaxed onder.
Als hij volledig tam is en aan mij en zijn omgeving gewend is ga ik hem wennen aan een reisbakje voor knaagdiertjes, zodat hij mee kan als ik bij mijn vader ga logeren eens in de twee weken.

Misschien is het leuk als iedereen zich even voorstelt?

Ik heb zelf op dit moment 7 grasparkieten.
en poetie de wit paarse parkiet is echt een dame, als ze er geen zin in heeft laat ze het meteen weten
. Piet is alweer 4 jaar en leo ruim een half jaar. Piet is in het begin heel ziek geweest(bloedluis) en had een hekel aan andere vogels. Na een tijdje merkte ik toch dat ze teveel na me toe trok, zo heeft ze drie keer toe eieren gelegd
. Bij de laatste keer dacht ik, nu is het klaar en komt er een soortgenootje. Ik zag er ontzettend tegenop omdat ik niet wist hoe ze zou reageren. Maar het gaat goed samen ! We weten alleen niet of Leo wel echt een mannentje is
.. foto's plaatsen is een leuk idee. Zal thuis ook even een fototje uploaden. 

ze vinden ons niet eng en pesten ons vaak ,rakelings over je heen vliegen als je op de bank zit bijvoorbeeld, dingen op de grond gooien en dan kijken hoe jij het weer terug legt..om het vervolgens weer op de grond te gooien natuurlijk, en komen soms wel even op je hoofd/schouder zitten of bij ons op de bank. Maar ze doen het uit zichzelf. Ik hoef ze niet te gaan halen want dan vliegen ze met dezelfde vaart weer weg
en geweldige namen, leuk dat je kinderen er ook zo mee bezig zijn.