Shanelle schreef:. Hoe hebben jullie de eerste weken doorgebracht 's nachts? Mocht de pup (in een bench) mee in de slaapkamer? En hoe bouw je dat dan af, dus stilletjesaan de bench op zijn bestemde plek zetten?
Wij hadden al een oudere hond, maar de pup sliep idd in een doos naast mijn bed, tot hij 's nachts door kon slapen en ik er niet meer uit hoefde om hem een plasje te laten doen. Daarna heb ik hem verhuisd naar beneden, waar ons Dimo zich over hem ontfermde.
Shanelle schreef:2. Er zijn honden die heel dominant zijn over hun voer, soms ook tegenover mensen.
Dominantie over voer bestaat niet.
Ik denk dat je bedoelt dat sommige honden boos worden als je hun bak wegpakt. Imo is dat volkomen terecht, als je mijn bord spaghetti afpakt, heb je met mij nog een groter probleem.Shanelle schreef:Hoe valt dit te trainen?
Niet.
Shanelle schreef:Wanneer is een 'goed' moment om het voerbakje eens weg te pakken, wanneer pak je een kauwbotje weg zonder dat het als een straf over komt? Wanneer geef je het dan terug?
Nooit. NOOIT eten afpakken. Mijn oudste hond is nóg altijd gestressed als het op voer aankomt, en dat komt door dit soort achterlijke theorieën, die maken alleen dat de hond zich onveilig voelt als hij eet. Ik heb mijn pup nooit zijn eten afgepakt, ten eerste lust ik geen pens en botten en dierlijke smerigheid, ten tweede moet hij in alle rust kunnen eten.
Mijn honden eten dus apart. De oudste eet in de gang met de deur dicht, helaas is dat de enige manier nog waarop hij zonder stress kan eten. Mijn jongste eet in de kennel, want die eet rauw, vers vlees en dat gestink wil ik niet in huis hebben. Ook de deur van de kennel gaat dicht, zodat de honden de tijd en de rust hebben, en wij er niet bij komen.
Na 10 minuten haal ik de honden op, haal de bakken weg, en is het gedaan met eten. Dit geeft de meeste duidelijkheid en het minste stress.
Verder als mijn pup iets pakte wat hij niet mocht hebben, deed ik ruilen, Raphi doet dus nooit moeilijk over iets afgeven, hij kreeg er altijd iets (leukers) voor terug.
Shanelle schreef:3. Feit of fabel: de duur van een puppywandeling komt overeen met het aantal weken leeftijd?
Kijk naar je puppie. Zo heb ik het altijd gedaan.
Shanelle schreef:4. Als je pup speelt met een andere hond, en die andere hond doet vervelend tegen de pup (op stal hebben we er wel zo rond lopen die geen reden nodig hebben om een andere hond tegen de grond te drukken bv), grijp je dan in, of laat je de pup 'hondengedrag' ervaren?
mijn pupsel heb ik heel gecontroleerd kennis laten maken met honden die ik kende, en hij is weleens gecorrigeerd ja, en wel hard ook. Lompe honden die hem overliepen corrigeerde ikzelf wel, een pup overlopen is niet grappig, dus heb 'm weleens op de arm gehad om die reden.
Dat corrigeren had ie het zelf ook wel naar gemaakt, was een duvel van een pup, ik heb hiervoor 4 herplaatsers gehad, en ik heb mijn handen voller gehad aan die pup dan aan al m'n herplaatsers bij elkaar.
Ik heb nu een ontzettend sociale leuke hond, die heel goed om kan gaan met correcties, en allerhande soorten hondengedrag erg goed begrijpt. Hij is ruig en rauw en stoer, een echte rekel, maar sociaal echt heel intelligent, heel leuk opgedroogd wel. En totaal niet lomp, heel eerlijk en vriendelijk. En verliefd op MWM haar teef. Al is hij niet erg trouw, ik geloof dat hij 20 vriendinnen heeft nu.