Katten van de buurman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kermis

Katten van de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 14:44

Goedemiddag,
Sinds 4 maanden woon ik in mijn nieuwe huis en hebben wij last van de katten van de buurman.
De vrouw van de buurman is overleden en zijn vrouw had 3 katten die dus achtergebleven zijn.
Deze 3 katten zijn niet gesteriliseerd of gecastreerd en je raad het al, ze planten zich razendsnel om.
Ondertussen zijn het ongeveer 12 of 13 katten geworden die in een stacaravan leven en rond de caravan. De katten poepen in onze tuinen en lopen rond.

Ik heb mijn buurman een keer aangesproken hierop, maar hij kan geen afstand doen van de katten.
Gisteren is mijn buurvrouw heen geweest en we zijn zover dat hij afstand wilt doen van zijn dieren.
Het leek mij een goed idee als hij die 3 houd en de rest wegdoet.
De buurman heeft het niet breed en kan het asiel niet betalen.
Ze zien er allemaal prima uit zijn enkel wat schuw.
Zijn er misschien mensen op bokt die een goed huisje over hebben? Al kan ik er maar 1 of 2 herplaatsen, dit probleem moet opgelost worden! Moederpoes verwacht namelijk ieder moment weer een nest :(

De jongste katten zijn rond de 4 maanden, de oudste weet ik niet.

Wie kan ons helpen?
Groetjes Kermis
Laatst bijgewerkt door Kermis op 01-05-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Re: Katten van de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:45

Hier helaas geen plek, maar wel een vraag: gaan de oorspronkelijke drie wel geholpen worden? Anders zit je natuurlijk binnen een paar maanden weer met hetzelfde probleem.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 14:47

Ja, dat is dus mijn vraag ook.
Buurman is niet makkelijk.
Maar een verschil van 13 naar 3 is aanzienlijk groot en zal ook een hoop besparing opleveren op kattenvoer en kattenbak vulling. Dat geld kan hij dan gebruiken voor de castratie van iedegeval die kater!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:48

Contact opnemen met de plaatselijke dierenbescherming, die weten wie de kattenprojecten doen en in samenwerking met buurman alles regelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:48

het lijkt me slim om die 3 oudste te laten helpen. Je hebt volgens mij wel dierenartsen die het voor een speciaal tarief doen voor mensen in de bijstand, althans, zoiets kon ik me herinneren :)

Maak wat mooie foto's van de kittens en zet ze op de bokt markt evt. of marktplaats.

Mijn kat is helaas zo asociaal als de pest dus ik neem voorlopig geen nieuwe katten :+

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 14:49

Bedankt voor de tips!
Ik wil hem best helpen, en die 3 moeten sowieso geholpen worden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:50

Kermis schreef:
Ja, dat is dus mijn vraag ook.
Buurman is niet makkelijk.
Maar een verschil van 13 naar 3 is aanzienlijk groot en zal ook een hoop besparing opleveren op kattenvoer en kattenbak vulling. Dat geld kan hij dan gebruiken voor de castratie van iedegeval die kater!

Ik zou juist aanraden om als eerste de poes te laten helpen. Dan heeft hij sowieso geen kans meer op kittens en is het (hoe sneu ook) even het probleem van andere ongeholpen-poezen eigenaren. Tegen de tijd dat er meer geld is, zijn de katers aan de beurt :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:53

Zo zou ik het denk ik ook doen. Jullie hebben nu last van zijn katten dus dan is het handig als er niet meer bij kúnnen komen. Daarna kunnen de katers.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:33

Neem toch echt gewoon even contact op met het asiel (of asielen) in de buurt, wellicht is het mogelijk om zonder (hoge) kosten tot overeenstemming te komen. Wellicht vanuit een 'zwerfkattenproject' potje.

Toen ik hier net kwam wonen was er ook een nest van 5, in overeenstemming allemaal op asielkosten kunnen laten helpen, zelfs toen ik aangaf dat k wellicht al adresjes wist voor ze.

Of misschien willen ze het restant wel kosteloos opnemen, en een klein bedrag overeenkomen voor de overige drie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:36

Ik zou idd contact opnemen met de dierenbescherming.
Je kan wel terug gaan van 13 naar 3 maar als er 2 katten bevallen zit je alweer rond dat getal.
Als er al een poes bijna uitgerekend is kunnen zij de kittens misschien herplaatsen.
Als de oudere katten niet geholpen worden dan blijft het probleem en word het alleen maar erger.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:38

Mijn voornaamste doel is de 3 te laten helpen en de rest te laten herplaatsen.
Echter moet ik dan wel even naar mijn buurman toe, om te vragen of ik foto's mag maken en toestemming krijg om die te plaatsen.
Wil hem best helpen, kleine moeite voor mij.
Ben zelf alleen behoorlijk verlegen en moet dus even moet bij elkaar rapen naar hem toe te gaan!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:41

Mijn buurvrouw heeft namelijk als oplossing aangedragen om ze in een reisweig 100km verderop te brengen... Niet echt mijn manier zeg maar :) Hebben al genoeg zwerfkatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:42

Misschien kan je eerst de DB bellen zodat je hem kan vertellen dat hij ze eventueel voor x bedrag kan laten helpen.
Hier in Friesland zit een instantie die in dit soort gevallen de katten laten helpen tegen kostprijs en de kittens plaatsen zonder afstandskosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:43

Er is iemand op Bokt die katten in een schuur wil houden,mischiens kan je haar katten aanbieden,zijn er drie partijen geholpen.Zij met katten in een schuur ,de katten ,en julie :-)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:43

Goede tip, ga ik aandragen!
Als hij open staat voor mijn oplossingen, gaan ik alles bellen en kijken wat we kunnen doen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:46

Kermis schreef:
Mijn buurvrouw heeft namelijk als oplossing aangedragen om ze in een reisweig 100km verderop te brengen... Niet echt mijn manier zeg maar :) Hebben al genoeg zwerfkatten.

En zo zijn wij dus ook aan 2 katten gekomen in de buurt (mensen hebben gezien dat ze uit de auto werden geholpen) waarvan er 1 na vrijlaten bijna direct is doodgereden.
Wij zaten opgescheept met een zwangere jonge poes die hier haar jongen heeft gekregen en die wij (op onze kosten) hebben kunnen steriliseren.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:47

Vreselijk, probleem moet gewoon opgelost worden niet verplaatst!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:53

Wat goed dat je wil helpen! Bel idd eens wat dierenartsen, die zijn vaak bereid wel mee te helpen. Willen asielen de dieren niet opnemen?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:56

Hij kan het asiel niet betalen, wat ik best goed kan begrijpen.

Is toch rond de 90 euro per dier en dat dan x 10? plus nest? Is heel wat centjes.
Ik wil hem helpen zolang hij openstaat voor de oplossingen. Het is een aparte man. Maar super eenzaam en best wel sneu eigenlijk.
Morgen middag ga ik naar hem toe :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:57

Kermis schreef:
Hij kan het asiel niet betalen, wat ik best goed kan begrijpen.

Is toch rond de 90 euro per dier en dat dan x 10? plus nest? Is heel wat centjes.
Ik wil hem helpen zolang hij openstaat voor de oplossingen. Het is een aparte man. Maar super eenzaam en best wel sneu eigenlijk.
Morgen middag ga ik naar hem toe :)

Geen idee eigenlijk, daar zou je eens over moeten bellen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:00

Onze stalkatten zijn via een zwerfkatten stichting allemaal geholpen voor een heel laag tarief. Ik geloof dat ze voor wel 9 katten in totaal maar 50 euro kwijt waren. Ze hebben wel een beetje onderhandeld over de prijs.
Ik zou naar zoiets in jullie buurt zoeken en ze dan proberen te verkopen.

Ze ergens dumpen lost het probleem niet op.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 01-05-14 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:00

Kermis, in welke regio woon je ongeveer? Ik ken nog al wat stichtingen die met een dergelijke situatie zouden kunnen helpen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:37

Even navraag doen bij dierenarts en instantie's!!
Zijn wel oplossingen voor mensen die weinig geld hebben.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 00:49

Dierenbescherming castreert ook zwerfdieren juist om verdere uitbreiding te voorkomen. Maar dan krijg je ze wel weer terug.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 06:27

Ik woon in provincie noord holland regio west friesland! Hartstikke bedankt voor de tips! Rond 1 uur ben ik thuis uit school dan ga ik naar hem toe. Hou jullie op de hoogte :)