Ik vind dat katten gewoon katten moeten kunnen zijn als je die mogelijkheid toch hebt.
Nu begrijp ik donders goed dat een ander er niet van gediend is dat mijn katten in hun tuin hun behoefte komen doen.
Ik zie ze hier thuis ook veel liever gewoon op de kattenbak gaan.
Tegen mijn naaste buren heb ik al gezegd dat ik het totaal geen probleem vind als ze er gewoon een bak water over gooien als ze er toevallig 1 zien zitten in hun tuin.
Gegarandeerd dat ze niet meer daar terug komen.
Mijn naaste buren hebben dan ook verder geen klachten.....ik vraag er regelmatig naar.
Maar.....een paar deuren verderop op het hoekhuis heeft de bewoner een volière buiten.
Daarin zitten uiteraard zijn schatjes en die wil hij ook graag heel houden....logisch!
Hij heeft een laag hekje met daarnaast een muurtje waar ik mijn katten nog wel eens op zie liggen.
Persoonlijk zou ik juist daar een teiltje water op zetten zodat de katten uit de buurt zouden blijven.
Aan de andere kant.......het hekje is ook erg laag en een kat springt daar dan ook met gemak zo over heen.
Wat heeft deze buur vandaag nou gedaan?
Hij heeft op het muurtje een plank gelegd.......met spijkers van onderaf er in geslagen die dus meer dan 10cm met de punt naar boven er uit steken.
Als er nu een kat op springt, dan springt het dier in de rechtopstaande spijkerpunten!!!
Ik begrijp heel goed dat hij een oplossing voor het katten probleem wil maar ze pijn doen is een ander uiterste.
Ik twijfel........ieder wil hier zijn dieren beschermen....ik de mijne en hij de zijne......
Er is trouwens nog niks besproken hier over tussen mijn buur en mij maar het zit me ook niet helemaal lekker.
Mijn katten binnen houden is gewoon geen optie meer, ze lopen heel hun leven al buiten dus gaan ze dat nooit meer pikken.
Ik weet ook dat ik daarmee een risico loop dat er wat zou kunnen gebeuren dus ok....dat is onze keus, liever een kat zijn en buiten dan het dier onnodig beperken.
Katten van andere mensen moeten jou ook niet in je eigen tuin komen storen.
Dus ik begrijp ook heel goed dat mijn buur naar een oplossing zoekt.
Alleen ben ik iemand die de oplossing dan sneller zal zoeken in een koude plens water.
Aan de ene kant wil ik er wat van gaan zeggen.
Ik spreek de man verder eigenlijk nooit op een hallo na af en toe.
We hebben geen hekel aan elkaar, dus om nu ineens aan zijn deur te gaan staan zeuren vind ik ook zo wat. Ik hou de sfeer graag goed alleen niet ten koste van mijn dieren.
Daarom ben ik benieuwd hoe een ander dit ziet voor ik wat ga bespreken daar.
Ik zou graag jullie meningen horen, liefst zonder dat er een conflict ontstaat