We zochten paaseieren maar vonden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

We zochten paaseieren maar vonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 20:54

.... twee kittens en hun mama. :D

Ik werk op een Landal park, en over dat park crossen wij in een golfkar. Totdat vorige week een collega ermee weg reed en er een kat uit sprong. Wat bleek, er lagen kittens in een doos achter op de golfkar. Maar omdat wij een ontzettend druk paasweekend voor de boeg hadden hebben ze het wijselijk verzwegen, tot gisteren, toen kwam ik erachter omdat een collega zei dat ik eens moest gaan kijken wat er in de golfkar lag. Al snel kwam ik tot de conclusie dat er actie ondernomen moest worden en badibiem badaboem, ze zijn hier in huis! *\o/*

Enjoy the cuteness! :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met onze andere poezen gaat het redelijk, nu staat de benchdeur open en is ze veel meer op haar hoede. Zij gromt naar Barney en die ligt op een halve meter afstand naar haar te loeren. :') Schijtwijf denkt ie vast. :+

Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:55

Agoss wat lief.
Fijn dat jij je er over hebt ontfermd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:56

Wat leuk dat ze met jou mee kon, ze ziet er knap uit :)! Succes met de kittens ^^

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:58

Wat een dropjes <3

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:58

Wauw wat een mooie katjes/katten !
die 3-kleuren moest mn vader niet zien die komt ze gelijk stelen :o
grapjee

Sieltjuh

Re: We zochten paaseieren maar vonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:41

Ach Kim, ik had niet anders verwacht van je dat jij ze zou meenemen ook! <3 Wat een scheetjes en wat een knappe mama ook :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:43

Ach gut, wat fijn dat je ze meegenomen hebt. Hoe zoet. <3

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:48

Goed bezig! Blijven ze allemaal of ga je een nieuw huisje zoeken als ze wat groter zijn?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:50

Wat een lieverdjes! is moeder tam? het is net of ze op de vierde foto probeert te lachen :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:06

Wat een droppies!

Praktischer: Is er gecontroleerd of mevrouw een chip heeft een wellicht een eigenaar? Zou zelf graag mijn eigen kat in huis hebben ipv bij een ander :') en dan gelijk gesteriliseerd :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 07:58

Gevonden bij n landal park zal t vast een baasloze kat zijn.

Mooie mama en beebs hoor.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:02

Wat schattig!

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:04

Sorry als ik eroverheen heb gelezen maar hoeveel kittens zijn het? 2? Wel über cute <3

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:12

Wat een mooierds!
Als je een nieuw thuis gaat zoeken zal dat vast niet moeilijk zijn!
Of hou je ze zelf?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:15

Ahhhhw wat lief!! Top dat ze met je mee mochten zeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 08:19

Nou nee, we gaan er vanuit dat ze wel degelijk een baas heeft, want ze is zo ontzettend lief en aanhankelijk. Maar ze loopt veel op ons park rond, net zoals nog een dozijn katten, maar die zijn allemaal gevangen en gecastreerd om daarna weer op ons park te mogen leven. Echter maakte ze al 1,5 week geen aanstalten om met die jongen uit die golfkar te komen, of ze te verplaatsen richting huis ondanks dat mijn collega ze toen bewust niet gevoerd heeft in de hoop dat ze de jongen mee zou nemen naar huis. Daarbij zijn wij van mening dat als je er bewust van bent dat je kat moet bevallen je haar in de gaten houdt al dan niet binnen houdt, toch? Ze is sinds donderdagavond bij mij en we wilden haar niet direct voor de leeuwen gooien door haar ook nog eens direct mee te slepen richting een DA, dat staat a.s. dinsdag op de planning. We hebben hier namelijk al drie katten rondlopen en een hond, en de hond was ze duidelijk niet gewend. Persoonlijk vonden we het dus sneu om haar nog meer stress te bezorgen als dat ze al had. Daarbij was ze erg mager en vloog ze dagelijks op de brokjes die ze op het werk aangeboden kreeg. Collega's hebben sinds dat ze op het park loopt Amivedi en MP in de gaten gehouden of ze ergens als vermist stond, maar tevergeefs. Daarom besloten haar zo mee te nemen, donderdagavond was het ook nog ontzettend slecht weer, onweer, hagel en regen. Omdat ze zo mager was denken we zelf dat mensen verhuisd zijn en haar hebben achtergelaten, ook omdat ze al langer zwierf bij ons.

PS Edit: Elsroosje, zijn er inderdaad maar 2. :D

Een collega had al contact gezocht bij de Dierenbescherming of ze wellicht met de chiplezer tot het park wilden komen, eventueel tegen betaling. Dat kon, maar dan namen ze de katten wel gelijk mee. Toen mijn collega vroeg wat dan het plan van aanpak werd vertelde de telefoniste dat de moederkat de kittens rustig groot kon trekken en de kittens dan verkocht werden. Begrijpelijk, maar het woord verkocht bij een DB vind ik al vreemd. Ze vroeg vervolgens wat met moederpoes zou gebeuren als bleek dat ze niet gechipt was of wel gechipt maar niet geregistreerd. Ze zou worden overgeplaatst, maar ze kon niet vertellen waar naartoe. Dit was allemaal vorige week al toen de kittens net een paar dagen oud waren en omdat bij haar de alarmbellen gingen rinkelen na die uitspraak heeft ze besloten het stil te houden en ze in de doos te laten.

Maar tot die tijd mogen ze hier logeren, en als een eventuele eigenaar uit de bus komt gaan we eerst eens verhaal halen voordat we actie ondernemen. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte van de situatie. :)

Edit: De vraag waar het allemaal omdraait vergat ik even. :Y) Voor de kittens staat iedereen al in de rij, maar wie daadwerkelijk de daad bij het woord voegt moeten we dan nog maar zien. Mama mag voor mij part, als ze geen baas blijkt te hebben of hoe de situatie ook uitpakt, voor mij part hier blijven. Alhoewel ik niet weet hoe vriend daarover denkt. :+ Maar we zijn dan zo'n 8 weken verder en waarschijnlijk is hij dan net zo gehecht aan haar als ik dan ben, en kom op zeg een mondje meer of minder merken we in die beestenboel hier toch niet meer. _O- En mocht er echt niemand zijn voor de kittens dan hebben we daar ook vast een oplossing voor. :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:26

Schattig! Pas wel op met andere katten, bij ons zijn kittens doodgebeten door een jaloerse andere (ex-)kater.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:31

tof dat je haar in huis hebt genomen
ben blij dat ze iig nu een rustig plekje heeft om de kittens groot te brengen +:)+

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:31

Verkocht is niet zo vreemd hoor. De kittens gaan gewoon naar het asiel en krijgen daar een nieuws baasje. Mijn katten komen ook uit het asiel. Vooral vanaf mei t/m september krijgen ze veel kittens binnen en die worden opgevangen en daarna herplaatst. Aangezien je moet betalen voor een asieldier zien zij het misschien als verkoop maar als klant betaal je gewoon voor de gemaakte kosten ( chippen, ontwormen, ontvlooien, en de operatie voor castratie/sterilisatie op latere leeftijd ).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:32

Super dat je dit doet TS!!
Kittens zijn al niet heel klein meer, of wel. ( heb ik er overheen gelezen?) Anders misschien echt even oppassen met je kater. Sommige katers kunnen ronduit ( gevaarlijk ) agressief zijn tov kittens. Maar dat weet je misschien ook al wel.

Vind je actie én je foto's in ieder geval geweldig!!!!

Edit: zie dat Hevonen al hetzelfde meldde!
Is geen jaloezie maar natuurlijk gedrag, in het kort: kittens van de concurrent doodbijten, de poes zelf dekken, zodat jouw genen en niet die van de concurrent verspreidt worden
Laatst bijgewerkt door Punz op 26-04-14 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 08:33

Moeder is gelukkig heel beschermend, en ze zitten in een bench dus kunnen er sowieso niet zomaar bij. Daarbij zijn die drie helden van ons zo ontzettend bang voor de kittens dat ze niet eens in de buurt durven komen, zelfs niet door de tralies. :') Ik zal zo even een foto erbij zetten van hoe ze zitten.

Edit: Jullie gaan veel te snel joh! Zo sla ik 6 vragen per keer over. :Y)

har166, zoals ik al zei vinden we dat ook helemaal niet vreemd. Maar normaal spreekt een DB over adopteren, niet verkopen. Waar de nekharen van overeind gingen staan was het feit dat ze niet kon vertellen waar de moeder heen 'overgeplaatst' werd als ze geen baas bleek te hebben en langer dan 45 dagen in het asiel zou zitten.

Punz, ik gok de kittens zo rond de +/- 11 à 12 dagen. De oogjes zijn namelijk wel al open maar de oren nog niet, die zie je nu per dag ietsje meer open klappen. We willen sowieso kijken voor een ren als ze beginnen rond te rennen. Zodat hun wel voldoende plek hebben maar die van ons er voorlopig nog niet alleen bij kunnen maar ze wel kunnen wennen, kijken en snuffelen.
Laatst bijgewerkt door KimD op 26-04-14 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:37

Zie mijn aanvulling hierboven! Moeder is dus niet zonder reden beschermend. Maar eea is niet zeurend bedoeld, hoop dat je het niet zo opvat. zou het mezelf alleen niet vergeven als ik niets gezegd had en er gebeurd dan wat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:42

Wat een mooie en liefdevolle moederpoes! :j Heel fijn dat ze bij jullie zo lang een liefdevol plekje heeft. Wat er daarna gebeurt, dat zie je dan vanzelf. Maar als er geen eigenaar is, dan moet je zulke schattige kittens toch wel kwijt kunnen zou je zeggen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 08:45

Shadow0 schreef:
Wat een mooie en liefdevolle moederpoes! :j Heel fijn dat ze bij jullie zo lang een liefdevol plekje heeft. Wat er daarna gebeurt, dat zie je dan vanzelf. Maar als er geen eigenaar is, dan moet je zulke schattige kittens toch wel kwijt kunnen zou je zeggen :)

Ze hebben ook een best leuke kleurencombi!

Iets ruimere foto's, dan zien jullie de situatie hoe ze erbij zit nu.

Kattenbak staat normaal in de bench, maar omdat de jongen naar een koeler gedeelte zijn gewurmd en zij vlees kreeg deze even eruit gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is toch het leukste uitzicht wat je kunt hebben vanaf de bank? <3

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:14

Ik ben helemaal jaloers!!!