Insecten dood slaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Insecten dood slaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 12:37

Ik zit een beetje met een gênant probleempje... :o
In de winter heb ik daar gelukkig geen last van maar in de zomer dus wel.
Ik heb heel veel moeite met insecten dood slaan, en dan heb ik het voor al over die vervelende vliegen die nogal is in mijn huis komen.
Soms dan zoemen ze zo lang mijn hoofd echt heel irritant.
Maar ik kan ze dus niet dood slaan, ik vind niet dat ik het recht heb om een leven te nemen alleen maar omdat ik hem irritant vind.
Een mug die mij de hele nacht wakker houd en me al een paar keer geprikt heeft die sla ik wel dood maar dat is het enige beest wat ik kan dood slaan.
Ik heb ook wel van die soort plakstrips gezien die je kan ophangen, als een vlieg of ander insect daar op gaat zitten zit hij vast geplakt en sterft zo dus een honger dood op een hele nare manier.
Ik zou dat echt niet kunnen....
Als ik een glas limonade op tafel heb staan en daar is per ongeluk een vlieg in gekomen dan moet ik hem gewoon redden... ik kan niet kijken hoe dat beest daar aan verzuipen is.
Ben ik nou de enige daar in of hebben meerdere mensen dit verschijnsel..?

Reeltje_5

Re: Insecten dood slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:39

:') nee
Een vlieg merkt er echt niks van als je hem dood slaat. Pats boem weg :P

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:41

Heb hetzelfde hoor, alleen muggen kan ik zonder enige gewetenswroeging vermoorden :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:41

Nee hoor, daarin ben je niet de enige :D

Ik vis ook altijd alles uit het water (of ander drinken) zet spinnen buiten, probeer vliegen en ander gespuis te vangen met een glaasje met kaartje om ze dan buiten weer los te laten, enzovoorts ...

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:42

De enige reden dat ik ze niet dood sla is omdat er dan of een vieze vlek op de muur/tafel/ed komt of op mijn hand, iewl :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:42

Oh, dat kan ik ook niet := kan het echt niet...

Twee jaar geleden heb ik een wesp in mijn kamer doodgeslagen, ik zit er nog steeds mee -O-

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 12:44

@Aurelia: Een vlieg sla je dus makkelijk dood (als hij niet zou vlekken ;) ) en hoe zit dan dan met bijvoorbeeld een vlinder of een lieveheersbeestje?
Zou je die ook makkelijk dood kunnen slaan?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 12:44

Ben blij te horen dat ik niet de enige ben! :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:44

Ik sla ze niet dood omdat ik bij insecten altijd een meter of 2 verwijderd blijf. Doodeng die beesten := Een strontvlieg wil ik nog wel proberen te vangen en buitenzetten, muggen durf ik wel genadeloos dood te meppen met lichte angst.
Maar spinnen, libelle's, kevers, wespen/bijen/hommels blijf ik ver bij uit de buurt!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:44

Ik denk dat ik het wel kan, alleen doe ik het gewoon nooit :+

Alleen dazen sla ik dood, en bij muggen doe ik een poging :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:45

Ow nee hoor, je bent niet de enige, hier ook altijd insecten redden uit de waterbak van de paarden :P

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:46

Hahah herkenbaar.. Ik heb eigenlijk hetzelfde "probleem". Word er soms ook raar op aangekeken. Hoewel ik helemaal niks heb met insecten vind ik het erg nutteloos om ze dood te maken. Probeer ze gewoon naar buiten te krijgen. Spinnen vang ik in een potje en zet ik ook weer netjes buiten. Dit probeer ik mijn kinderen ook bij te brengen.

mieske

Ben ik zo slecht? :o
Ik mep alles dood wat hier binnen vliegt als ik ze niet zo naar buiten krijg _-:(

Yellomofoon

Muggen, dazen en vliegen die mijn paarden lastig vallen mep ik meteen dood, of spuit ik vliegenspul op.
Spinnen zet ik gewoon buiten :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:47

Oh ... dat is waar, ik beken :oo
Dazen sla ik wel dood als ze een pony dreigen lek te prikken :j

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:47

@Arrabel, die irriteren mij niet :D Dus ook nooit de neiging gehad om ze dood te slaan.
Voor een vlindertje ga ik ook eerder vlug mijn camera halen dan dat ik hem plat mep :=

Laatst verdorie, lag ik in bed, voel ik iets bij mijn haar, snel licht aan, bah bah een raar tor achtig beest die dus maar enkele centimeters van mijn gezicht was! Bah bah bah! Die is dus ook mooi plat gegaan.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:49

Vliegen, wespen en muggen geen problemen mee om dood te slaan in mijn huis. Vliegenmepper, pats en weg...
Lieveheersbeestjes, vlinders, bijen, hommels enz probeer ik meestal te vangen en buiten te zetten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:51

Appelmoes_11 schreef:
Oh, dat kan ik ook niet := kan het echt niet...

Twee jaar geleden heb ik een wesp in mijn kamer doodgeslagen, ik zit er nog steeds mee -O-

Dan heb jij (julie) een heeeeel zwaar leven. :+

Ik echt niet hoor. Vervelende insecten geen probleem! Uiteraard geen hommels etc.

ik zou niet weten waarom mensen vlinders zouden willen doodslaan.....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 12:55

Waarom een vlieg wel en een vlinder niet?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:56

Hahah :') Leuk topic..

Ik heb weinig tot geen moeite met beesten doodslaan. Vliegen zijn stront irritant en het zijn er veel te veel. En ze leven toch maar kort dus of ik ze nou doodsla of dat ze over een week of 2 doodgaan, maakt ook niet zo heel veel uit.
Met spinnen vind ik het wel zielig, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat. (Beetje creepy opmerking maar goed :o )
Verder ben ik trouwens niet geweldadig ofzo hoor :)

Edit: Vliegen zijn vervelend en vlinders zijn mooi.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:59

mieske schreef:
Ben ik zo slecht? :o
Ik mep alles dood wat hier binnen vliegt als ik ze niet zo naar buiten krijg _-:(

Natuurlijke selectie.
Zij kiezen ervoor bij mij naar binnen te vliegen; sorry joh..

Behalve bij bijen. Ik ben een bijenliefhebber, doen geen vlieg (ehhh) kwaad en hebben 't al zo moeilijk.
Die vang ik met een glas en een papier en zet ik buiten... :')
Laatst bijgewerkt door Puchje op 25-04-14 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:00

Ik mep eigenlijk alles dood wat in huis zit. Een mot, vlieg, mug, wesp, kever, lieveheersbeestje, spin, mier en ga zo maar door :')
Ik red ook bijna geen dieren uit het water, heb een paar keer een hommeltje gered uit water maar voor de rest laat ik alles erin liggen...

Een vlinder sla ik niet dood, heb nog nooit geweten dat er een vlinder binnen zit _O-

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:00

Noueh ik heb meer de angst dat ik bang ben voor de beesten en daarom ze niet durf dood te slaan :+
Maar als er een spin is ( ik ben echt doods bang voor spinnen ) dan wil ik dat iemand hem of meteen dood mept of hem naar buiten brengt. Hem eerst gaan martelen voor dat hij dood gaat vind ik ook heel zielig :/

Eh vlinders ben ik ook doods benauwd voor. Niet dat ik ze dood wil hebben ofzo maar ik vind ze gewoon verschrikkelijk eng.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:02

Je bent zeker niet de enige. Ik vind ook dat ik het recht gewoon niet heb, dat beestje is namelijk niet expres vervelend. Zelfs muggen sla ik niet dood. Ik vang alle beesten met een bekertje, hoe eng ze ook zijn (of ik laat ze zitten als ze echt te eng zijn :') ), maar ik maak ze echt niet dood. Dat kan ik niet.. :)
Ook red ik beestjes uit het water ja, dan zet ik ze weer op het droge. ;)

Sem_

Re: Insecten dood slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:04

Herkenbaar! Als ik per ongeluk een slak doodtrap volgt ook een kort rouwprocesje. :Y) Muggen sla ik inderdaad wel gewoon dood.