Bijna een week geleden vond mijn moeder in haar tuin een donzig hoopje op pootjes....
Omdat ze zelf niet wist wat te doen werd dochterlief wanhopig opgebeld. Mijn advies was: gewoon laten zitten, waarschijnlijk zorgt de moeder van het kuiken nog wel voor hem. Maar toen het donker begon te worden zat het beestje nog steeds op dezelfde plek en geen moeder vogel te bekennen. Mijn moeder heeft toen besloten het beestje mee naar binnen te nemen en zo heeft zij mij onwetende een vogel aangesmeerd
Toen duidelijk werd dat het beestje veel te koud was en zeker ieder uur gevoerd moest worden werd al gauw duidelijk dat ik het beestje mee naar huis zou nemen, dit was niet zomaar een taak, hier moet je toch wel een tikje gestoord voor zijn
Op het moment dat ik hem mee nam had ik in mijn hoofd het beestje zelf op de voeden. Maar na mezelf goed ingelezen te hebben op internet stond mijn besluit vast: hij moet naar een vogelopvang. Daar heeft hij veel meer overlevingskans en kan hij nog uitgezet worden in het wild. Dus ik heb direct een vogelopvang gebeld. Helaas kreeg ik een nog al chagrijnige meneer aan de telefoon die echt niet voor een klein musje langs wilde komen, dat vond hij niet de moeite waard
Dus heb ik uiteindelijk alsnog besloten hem zelf op te voeden. Na veel inlezen en een oproep op facebook kwam ik gelukkig aan de juiste informatie, want ja, ik weet natuurlijk weer net niet zoveel van vogels, laat staan de kleintjes. Na ei-voer en universeelvoer in huis gehaald te hebben begon het inmiddels Kees genaamde kuiken heel goed te eten, en te groeien! Het gaat echt ontzettend goed met hem! Hij begint al te fladderen met zijn vleugels dus het zal niet lang meer duren voordat Kees voor het eerst de lucht in gaat!
Inmiddels ziet mijn kleintje er zo uit, kijk en geniet ! :

Wat ik precies met Kees ga doen als hij en volwassen vogel is weet ik nog niet. Het liefst zie ik hem een mooie wilde mus worden maar de meeste vogelkenners die ik heb gesproken over Kees zeggen dat dit niet verantwoord is en dat hij het niet gaat redden in het wild.. Iemand tips / ervaring?
Oja, ik vermoed dat Kees een dame is