Oude hond met nare kwaaltjes, veel braken en nu ook diaree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Oude hond met nare kwaaltjes, veel braken en nu ook diaree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:20

Gaat een lang verhaal worden ..
Goed mijn oude man (al hoewel oud) 10 jaar heeft nu al een tijd wat probleempjes.

Zijn ontlasting is nooit echt langdurig goed geweest en hij heeft altijd wel zijn periodes gehad dat hij braakt.
Nu hij wat op leeftijd raakt word het steeds erger.
Nu weet ik niet of ik het aan zijn leeftijd moet koppelen of dat er toch wat anders aan de hand is.

Vorige week heeft hij er bloed bij uit gebraakt en heeft de dierenarts hem na onderzoek braakremmers en maagzuur remmers gegeven.
Uiteraard ging het weer super, mooie poep zoals het hoort en geen slagroom achtige substantie en of andere brij wat hij er wel eens uit gooit.
Braken deed hij niet meer at zijn bakje mooi leeg gewoon weer de hond die het hoort te zijn.

Maar nu :
De braakremmers waren tot zondag en de maagzuur remmers ben ik dinsdag mee gestopt omdat hij er toch niet echt fijn op reageerde.
En zins vanmiddag is het weer mis en goed mis.
Tijdens het wandelen is het letterlijk net een giertank van achteren en heeft hij zichzelf er half onder gescheten.
Het poepen ging ook niet in een keer paar pasjes lopen en weer en dat ging zo'n 1 a 2 minuten aan.

Was mijn gedachten geen probleem kan de warmte zijn...

Tot hij het op een braken zet.
Het enige wat er uit kwam was eigenlijk niets anders dan gelig/bruinachtig/gespikkeld slijmerig schuim.
Halverwege thuis loopt hij ineens een paar passen stok kreupel en niets aan zijn pootjes te vinden.
Thuis aangekomen wilde hij met moeite een paar brokjes eten.

Nu had ik toen al besloten dat ik morgenvroeg gelijk de da bel en ga overleggen.
En zeker nadat hij het zelfde riedeltje vanavond weer heeft herhaald, afgezien van het mank lopen.

Nu heeft hij altijd al een wat minder gestel gehad wat betreft voer en hij heeft jaren het meest succesvol op boxerbrok gestaan van royall cannin.
Hij heeft nu sensible om te kijken of het wat zou uitmaken, en het is ook daadwerkelijk ook een tijd goed gegaan.
Vlees heb ik geprobeerd helaas zonder succes.

Nu malen er een aantal dingen door mijn hoofd :
Kanker : boxers zijn nu eenmaal vatbaar voor kanker maar mijn da betwijfelt het gezien ze niets kunnen voelen en of zien.
Dierenarts vind hem hier ook veels te goed voor uit zien (glanzende vacht, mooi op gewicht, heldere ogen, net tandvlees en vrolijk)
Een bacterie : zit te denken aan een bloed test morgen te laten doen.
Een infectie : Dan zou je verhoging verwachten maar die heeft hij niet.
En verder .....?????

Nu was ik benieuwd of bokkers ideeën hebben waar mijn schoothondje last van zou kunnen hebben.

geerke

Re: Oude hond met nare kwaaltjes, veel braken en nu ook diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:24

vraag of het zijn alvleesklier kan zijn?Dat komt weleens voor,een onsteking of ontbreken van een verteringsenzym.Simpel op te lossen door zymoral te geven.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:28

Is dit te testen ??
Zou een dierenarts dit kunnen vinden in bv zijn bloed ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:32

ik geloof dat ze de ontlasting dan bekijken.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:35

Ik zet het op het lijstje!
Super thanx :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:35

Bij de alvleesklier zie je meestal wel een aparte kleur/geur en dan zou het met de maagzuurremmers ook niet beter moeten gaan, dan zal je zymoral of verse pancreas moeten geven.
Als ze er met een bloedtest niet achter kunnen komen zou ik voor een foto gaan, maar denk dat een volledige bloedtest wel een goede eerste stap kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:37

Niet zelf met allerlei ideeën komen, gewoon een lijstje van symptomen geven en de DA het onderzoek laten doen, als je kunt, urine opvangen en meenemen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:39

de ontlasting stinkt inderdaad vreselijk bij pancreas problemen.Ook bij nierfalen(of minder functioneren) trouwens.
Je kunt eens proberen een paar dagen zymoral te geven bij elke maaltijd.Kan geen kwaad en als dat het is moet je met twee dagen verschil zien.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:41

Ik zou starten met een bloed en ontlasting onderzoek. Ik persoonlijk ben geen fan van RC oa vanwege de brij achtige ontlasting.

Hoe vaak per dag krijgt hij voer aangeboden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:43

Als het pancreatitis zou zijn dan komt dat trouwens wel uit een bloedtest als ze een volledige test doen, nooit verkeerd om zo'n test te doen als ze er niet achter kunnen komen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:47

@ Dees-daan Hoe bedoel je aparte kleur ?
Van de ontlasting ??
Dat heeft hij idd het is nooit echt de mooie donkere bruine drollen maar altijd het lichtbruine/oranje/geel Tja moeilijk te omschrijven kleurtje
Edit : jou onderschrift :D Briljant !

Meuren doet ie idd altijd als een bunzing maar ik moet heel eerlijk zijn dat ik het altijd al de schuld gaf aan het voer en zijn "zwakkere" verteringsgestel.
Zijn zusje wil ze namelijk ook zo nu en dan wel van dezelfde kleur draaien.

@ Yamcha dat ga ik ook zeker niet doen maar ik wil idd met een lijstje naar de da morgen om wat ideeën te geven om te gaan zoeken.
Zelf dokteren met dit soort dingen begin ik niet aan, er is een hoop wat ik zelf wel oplos maar dit soort dingen begin ik niet aan.
Heb zelf namelijk ook aan hartfalen gedacht maar dat hadden ze al uitgesloten.
Ik wil eerst testen.

@ Bassenqua Ik weet dat veel mensen geen rc fan zijn maar na jaren proberen is dit het geen waar ze het best op reageren.
Hij krijgt 2 keer per dag, Maar zit te denken aan 3 keer om sávonds nog een voerbeurt er bij te doen gezien hij zo langzamerhand ook wat begint af te vallen.
Maar dan moet ie wel eerst zijn porties op gaan eten anders heeft een extra voer beurt ook geen nut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:52

De honden die ken hadden een modder/klei achtige ontlasting qua kleur, diarree dat sowieso en de geur.. Dat kan ik niet eens omschrijven, het is geen normale ontlastingsgeur.. (Ik had het verdrongen maar dankzij Geerke zit de geur meteen weer in m'n neus -O- )
Ik zou gewoon vragen om een algehele bloedtest, dan pak je alles wat er te testen is mee, en mocht het een pancreas probleem zijn dan komt ook dat er uit.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:55

Jou omschrijving komt idd redelijk overeen.
Ik weet niet of het ook een symptoom kan zijn maar hij wil ook wel eens de kattenbak bezoeken voor een tussendoortje. :r

Bloed test stond al op het lijstje en jullie geven nu wel zekerheid dat die er gaat komen.
Ik denk ook dat ik zijn ontlasting getest wil hebben voor evt parasieten en of bacteriën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:05

Ik bedoel dan echt een donkere grijze kleur, heeft hij dat ook?
Oranje/geel heb ik (nog) niet gezien bij pancreas problemen.
Ook is het dan vreemd dat het met de maagzuurremmers goed ging, aangezien dat niet 'hoort' te helpen bij pancreas problemen.
Die ontlasting hoeft trouwens niet altijd zo erg te zijn hoor, mijn witte had ook pancreas problemen, is waarschijnlijk een tumor geweest en hij had geen diarree maar de kleur was wel donker grijs met wat slijm.
Maar het is nu vooral speculeren, ik hoop dat er iets 'simpels' uit de test komt wat je met medicijnen op kunt lossen.

Edit: de ontlasting zoals ik het ken bij pancreas problemen staat hier tussen; ontsteking van de alvleesklier(ziet er niet lekker uit)
http://www.pulsardogdesign.com/diarree.htm

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:13

Bah wat vervelend... -O-

De labrador van mijn familie had precies dezelfde symptomen. Die braakte ook bloed en dat bleek kanker te zijn... hij is ingeslapen, en dat is maar goed ook :(

Ik zou dat lijstje inderdaad gewoon aan je DA geven, hopelijk vinden ze iets!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 22:15

Naast de maagzuur remmers kreeg hij ook braak remmers.
Het is meer het lever probleem kleurtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:21

Ook die helpen niet bij pancreatitis, dan helpt zymoral of verse pancreas, maar wat hij gehad heeft helpt de alvleesklier niet mocht daar een probleem zitten.
Ik ben benieuwd wat er uit de test komt, zou mooi zijn als je het met medicijnen of een dieet 'op kunt lossen'.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 22:29

Ik ben ook heel benieuwd wat er uit gaat komen.
Ik zal het hier zeker posten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 07:30

Nou 10 uur staat de afspraak.
Pfffff hij heeft me de hele nacht wakker gehouden.
Heb misschien 2 uurtjes slaap gehad, hij moest er steeds uit om te braken of om te poepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:13

Succes straks!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 10:16

Weer thuis :D
Heb voor nu even weer de braak remmers mee gekregen omdat hij er gewoon goed op reageerde en we tot helaas maandag moeten afwachten tot de resultaten van de bloed testen binnen zijn.
Hij was erg braaf met prikken :D zijn aderen werkten niet echt mee (dan had ze hem en ineens niet meer :+ ).
Ontlasting heeft ze niet gedaan omdat de testen vaan niet duidelijk genoeg zijn en je dus beter een stukje darmwand kan nemen.
Hier heb ik eerst nog even voor gepast (een 10 jaar oude hond opereren...)

Hij is toch weer wat afgevallen van begin vorig jaar 37,5 naar nu 33,7.

Maar voor nu afwachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:38

Spannend, hopen dat de braakremmers hun werk gaan doen, had ze wel een idee of nog helemaal niet?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 10:43

Ja zeker is het spannend !
Het is de eerste keer dat er een breed bloed onderzoek op hem gedaan word.
Wel eens gezocht naar specifieke dingen.

Zij vermoed dat hij zeer gevoelig is, mocht er niets uit de testen komen moet hij op hypo allergeen voer over om te kijken of dat misschien zoden aan de dijk zet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 17:21

Cerberus heeft in het bloed een afwijking zitten op de alvleesklier.
Ze gaan nu kijken wat de waarden ed zijn.
Morgen hoor ik meer.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:27

Nog even spannend dus!
Hopelijk goed te verhelpen. Sterkte!