Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kala schreef:Allereerst: Haal haar van die rommel Hills af! Dat zit alleen maar vol met vulmiddelen en niet echt iets nuttigs voor je dier. Hier kun je alleen maar meer klachten van gaan krijgen! Dit adviseren DA omdat ze ervoor betaald krijgen, wil dus niet zeggen dat dit goed voer is...
Zorg voor een mooi graanvrij voer, zoals ZiwiPeak, Acana of Orijen. Niet de goedkoopste, maar wel beter voor je dier. Geef daarnaast (of stap helemaal over op) bijv. vers vlees van Barf of Darf voor katten. Dit kunnen dieren veel beter hebben dan brokken. Je zult zien dat ze dan ook gewoon netjes afvalt.
Rena100 schreef:En ze moet echt op dieet, dat is het punt...ze weeg 5,5 kilo zo ongeveer terwijl ze 4 kilo zou moeten wegen.

Ik heb ook geen idee of mijn kat het lust, vis vindt ze wel erg lekker, vlees laat ze meestal liggen (kip dan weer niet).Rena100 schreef:Acana of Orijen is qua prijs nog wel te doen, de Ziwipeak vind ik wel erg duur, dan ben ik 20 euro per week kwijt. Wat is dan zo slecht aan het voer van Hills? Het is duurder dan Orijen of Acana (26 euro voor 1,5 kilo). Heeft ze dan niet nog steeds honger, ook al geef ik haar graanvrije brokken?
Agossie schreef:Zo jammer dat het weer over het type voeding gaat... Die discussie is al zo vaak gevoerd...

en staat bij dat het voor katten met overgewicht is
wellicht een idee ipv Hills?
)Agossie schreef:Een dierenarts zou echt geen voer voorschrijven dat slecht of verkeerd is. Daar ga ik vanuit.
Rena100 schreef:Wil nog wel even terugkomen op het spelen, mijn kat is (nog steeds) liever lui dan moe. Want zo gauw ze moe begint te worden, dan verzet ze geen stap meer haha. Dan kijkt ze alleen maar. Ik probeer wel zo veel mogelijk met haar te spelen.
Rena100 schreef:Precies! Een kat is best snel moe, hoor. Met 20 minuutjes kun je al klaar zijn en dat dan verdelen over de dag. Je zult zien dat ze steeds langer kan spelen en steeds meer.Wil nog wel even terugkomen op het spelen, mijn kat is (nog steeds) liever lui dan moe. Want zo gauw ze moe begint te worden, dan verzet ze geen stap meer haha. Dan kijkt ze alleen maar. Ik probeer wel zo veel mogelijk met haar te spelen.