Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Tinkergekj schreef:Ik zou gaan voor een Zijdehoender, Cochin en een Barnevelder
De veren van de Zijdehoender en Cochin zijn niet regenbestendig.
Zij worden echt snel door en door nat en zullen met regenachtige dagen binnen gehouden moeten worden.
Tinkergekj schreef:Als er een goed hok is, zie ik geen problemen.
Brainless schreef:Tinkergekj schreef:Als er een goed hok is, zie ik geen problemen.
Je moet ze zelf dan binnen houden, anders zijn ze gek genoeg om in de regen te gaan scharrelen.
Het nadeel is dus dat je zelf het weer in de gaten moet houden en 's morgens moet beslissen: doen we ze naar buiten of laten we ze vandaag binnen.
Het zijn dus geen rassen die je dus "gewoon" buiten (evt op je erf) kunt laten lopen en die zelf naar binnen gaan als ze het regent.
Maar dan zou ik wel die echte nemen en niet die legkippen, echte vindt ik een stuk leuker. Antheman schreef:Wat een onzin.
Mijn zijdehoentjes lopen ook gewoon in de regen buiten. En ja, daar worden ze vies van. En als t ze te gortig wordt, zoeken ze de schuur wel weer op, scharrelen ze daar een poosje rond.
Citaat:Het grote verschil met andere kippen is wanneer het regent.
Normaal loopt het regenwater over de veren en alzo wordt de onderdons van kippen niet nat, wat dus een bescherming is tegen kou. Zijdehoenders hebben geen veren en kunnen daarom “kletsnat” worden, wat betekend dat ze, vooral in het koele voor– en najaar, verkoudheden kunnen oplopen, die hardnekkig en vervelend kunnen zijn!
loez schreef:http://www.grootplezier.nl/kippenhokken ... bbel-DSP-1
Zon idee dus!
Alleen dan nog een aparte buitenren er aan vast! En hok evt iets groter! Wil iets met 3 legnesten! Zeker als het totaal 6 kippen zijn!
dan kan ik de afmetingen enzovoorts zelf bepalen!