Hondenvoer, prff

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Hondenvoer, prff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:12

Met onze oudste hond, nu ruim 3 lopen we al een eeuwigheid te plaren. We hebben haar nu een aantal maanden op kvv staan, maar merken weer gedoe. In het begin ging het goed, maar nu... De ene dag slijmerige diarree, de andere dag harde ontlasting. Ze krijgt nu alleen lam en eend, meer durf ik nog niet te geven. Verandering is niet gekomen bij de verandering naar lam pverigens, die had ze al even.
Ik word hier niet echt blij van en overweeg om deze en een aantal praktische redenen toch weer terug te gaan richting een brok.
Ik wil in ieder geval een brok zonder kip of kippen bestanddelen en bij voorkeur te bestellen via internet (zooplus) maar dat is geen eis. Ik weet zeker dat ze lam en eend verdraagt, ook dingen als geit e.d. Ben ik niet zo bang voor, maar alle standaard dingen heb ik dus niet kunnen.
Helemaal barf vind ik geen optie, praktisch gezien is dat op dit moment gewoon niet haalbaar.

Ik heb nu de simpsons premium sensitive aardappel en eend op het oog. Ik zou oiever de 80/20 voeren, maar twijfel nog heel erg over zalm dus heb liever een brok met alleen lam en eend.. Deze heeft toch voor mijn gevoel nog beperkt vlees, maar iets anders heb ik nog niet gevonden.

Iemand nog suggesties om uit te proberen?

Wesco

Re: Hondenvoer, prff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:15

Dog Lovers Gold is goed voer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:20

Dog lovers gold bevat helaas kippenmeel, de passion zou een optie zijn maar ik heb het idee dat het vrijwel gelijk is aan de simpsons die ik op het oog heb...

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:22

CaroCroc? dat voer ik..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:23

Acana heeft brokken met lamsvlees vis en eieren.
Weet niet of dat een goede combinatie is voor je.

edit; zag dat je geen vis wil :D
Dus geen goede combi

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:27

Carocroc heeft geen erg duidelijke samenstelling op de website. Er staat gevogelte, maar dus niet wat voor gevogelte...
Acana zou een optie zijn, maar bevat meer proteinebronnen waardoor ik toch weer een hoop tegelijk provoceer en het gevoel heb in het diepe te springen en dan zou ik eventueel ook de 80/20 kunnen gebruiken met alleen vis :) wel heel erg bedankt voor het meedenken!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:29

Ze hebben een een variant met alleen lam en voor de rest geen ander vlees of vis

Acana Adult lam & appel
voortzetting van de productbeschrijving:
Hoogwaardig lam (40%) evenals ingrediënten zoals fruit, groente (30%), grof gemalen haver(30%) ondersteunen de optimale voeding van voedselgevoelige honden. Acana Lam & Appel bevat geen kip, eieren, melkproducten, tarwe, mais en gluten en is zo als droogvoer voor voedselgevoelige honden geschikt.
Acana Adult Dog Lam & Appel hondenvoer bezit één, hoogwaardige, dierlijke proteïnebron:

Nieuwzeelands lam uit vrije houding - geen hormonen en rijk aan proteïne, vitamine B, zink en ijzer, leeft in de open lucht op grasland
Acana Adult Lam & Appel uit Canada overtuigt door:
waardevolle Omega-3 en 6-vetzuren uit regionaal verbouwde vlas- en zonnebloemolie
een laag gehalte koolhydraten - hoog gehalte waardevolle proteïnen, vervult optimaal de natuurlijke voedsingswensen van de hond
Canadese groente en vruchten leveren natuurlijke fytonutrients en antioxidatief werkzame vitamine
grof gemalen haver als enige laag-glycamisch koolhydraat is rijk aan beta-glucaan en stelt energie ter beschikking, laag aandeel monosacharide, die de bloedsuikerspiegel niet onnodig verhoogt
één enkele hoogwaardige dierlijke eiwitbron: Nieuw-Zeeland-lam
zonder kunstmatige kleur-, smaak of conserveringsstoffen, zonder gentechnisch veranderde bestanddelen
alle dierlijke bestanddelen voor Acana Dog Lam & Appel hondenvoer stammen van dieren geschikt voor consumptie
Acana Adult Lam & Appel hondenvoer voldoet aan de voedingsstofprofielen van de AAFCO (Association of American Feed Control Officials) voor honden van alle leeftijden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:35

Oeh, die gaat ook op de uitprobeerlijst!!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:37

Almo Nature Adult Lam & Rijst Medium

Hypoallergeen hondenvoer van Almo Nature met veel vers lamsvlees en zilvervliesrijst, voor opgroeiende honden, uitgebalanceerde voeding met waardevolle vitaminen en mineralen

Almo Nature Holistic Lam en Rijst is een enkelvoer met een speciale smaak voor volwassen honden van middelgrote rassen. Voor een optimale voeding is Almo Nature Holistic Lam en Rijst Hondenvoer aangepast aan de natuurlijke voedingsbehoefte van de hond. Veelvuldig wisselen van voedsel of het slecht verdragen kunnen de spijsvertering van kleine honden gevoelig maken. ...meer i

Burns Sensitive+ Duck & Brown Rice

Burns Sensitive + Duck & Brown Rice, hypo-allergeen droogvoer voor honden vanaf 6 maanden met speciale voedingsproblemen - ook voor oudere en gevoelige honden geschikt

Ideaal voor honden met gevoelige huid of spijsvertering. Burns Sensitive+ Duck & Brown Rice bevat alles wat een volwassen hond nodig heeft voor levenslange gezondheid en vitaliteit. Eend is een nieuwe proteïnesoort wat dit product zeer geschikt maakt voor honden met intolerantie ten opzichte van meer traditionele proteïnebronnen, zoals kip, lam of vis. ...meer informatie...

Ook een goede optie denk ik

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:52

Lam en rijst bevat kippenolie, verder kan ik niet terugvinden hoeveel vlees deze bevat.
Burns sensitive+ vind ik wel beperkt in eiwitten...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:18

secricible schreef:
Lam en rijst bevat kippenolie, verder kan ik niet terugvinden hoeveel vlees deze bevat.
Burns sensitive+ vind ik wel beperkt in eiwitten...

Oke, niet gezien.
Ben zelf ook zeer positief over arcana

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:22

Hier heb ik een glutenvrije hert brok waar mijn heel gevoelige hond het goed op doet (ik geef dit alleen in situaties dat ik geen vlees mee kan nemen of bij heb of vergeten heb uit de vriezer te halen). Dit is van Naturis. Mijn honden zijn er helemaal wild van!! Misschien kan je naturis eens mailen zelf kreeg ik netjes en goed antwoord al zat er wel een suggestie bij die niet glutenvrij was terwijl dit voor mijn hond moest en ik dat aangegeven had. Oftewel altijd goed blijven lezen ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:34

Ik voerde (ben weer terug op KVV) Natures Health Carnivore. Weet even niet de samenstelling uit mijn hoofd, maar mijn collie die niet tegen verse kip kan kon hier prima tegen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:15

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:17

Ik voer mijn gevoelige hond na lang zoeken Bosch lam rijst sensitive. Iets wat voor hem goed werkt. Hij is ook erg gevoelig voor kip in voer en hier heeft hij geen last van.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:26

Ik zweer bij canagan!
Heeft 3 versies, is graanvrij en heeft minimaal 60% vlees.
daarbij doe ik met een zak van 12 kg een week of 6 op 2 kleine hondjes en 1 grote.

mijn flatcoated krijgt een doffe vacht van voeding met kip. Nu krijgt ze Canagan schotse zalm en ze glimt de pan uit en heeft super goede ontlasting

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 08:09

Van de naturis hert staat geen samenstelling op de site... Ik kan ze allemaal vinden, behalve die van hert gek genoeg.
De carnivore bevat ook kip, dus die wil ik voorlopig nog even niet gokken als ik andere mogelijkheden heb.
De purizon bevat dus heel veel ingredienten die we nog niet geprovceerd hebben, dus die heeft niet mijn voorkeur, maar wel eventueel een optie kan zijn in de toekomst.
De bosch vind ik te weinig eiwit bevatten.
Acana bevat ook weer een hele hoop eiwitbronnen, wat niet mijn voorkeur heeft, maar eventueel een optie kan worden.

Sorry dat ik alles weer wegschuif, ik besef dat ik echt heel kieskeurig ben, maar ik ben gewoon echt heel voorzichtig met alles wat ze niet geprovoceerd heeft en dus niet zeker veilig is. Ze heeft in het verleden een brok met zalm gehad waar ze het niet goed op deed, dus daar ben ik gewoon voorzichtig mee.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:16

Verstandig hoor. Toch is het ook een kwestie van proberen. Ik heb volgens mij wel 10 verschillende brokken geprobeerd, van hele dure naar minder dure, voordat ik er een gevonden had waar hij het goed op deed. Ook is niet altijd duidelijk vast te leggen waar nu juist het probleem zit. Ik heb gemerkt dat mijn hond het slecht doet op kip in brokken en KVV maar gek genoeg kon ik mijn eigen geslachte kippen wel aan hem voeren. Bij hem ligt het dus echt aan de troep die aan de kippen zelf gevoerd is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:21

Ik voer ook Acana, en heb trouwens ook goede ervaring met Orijen. Acana is net iets goedkoper, vandaar dat ik daar op over ben gestapt. Ik bestel trouwens bij http://www.petfooddiscount.nl/ - hebben een winkel in Amstelveen, superwinkel en superservice, beter dan zooplus vind ik.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:29

Wij gebruiken lam rijst brokken, en koken af en toe mag rijst bij. Dit is heel goed voor de darmen, verder halen honden hier ook veel voedingstoffen uit.
wij hadden ook een hond met een darmziekte, giardia, waardoor dat hij veel diaree had en dan weer vast en daar zijn we ook tijden mee bezig geweest voor het eten. Bleek het dit dus te zijn.
Nu is hij wel nog gevoelig voor al het eten wat niet zijn brok is maar het is zo wel te doen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:35

Dat is trouwens wel een goeie, is je hond op giardia getest? Dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:39

In Duitsland hebben ze bepaald blikvoer, dit is bijna KVV in blik. Absoluut niet te vergelijken met de baggerzooi die in NL te verkrijgen is. Ik gaf dit in eerste instantie aan mijn hond naast KVV omdat ik nog wel eens vergat de KVV uit de vriezer te halen. Sinds kort ben ik helemaal over naar dit voer omdat mijn hond het beter leek te doen dan op de KVV en het lekkerder vond.

Een aantal van deze merken heeft een Sensible variant voor honden met een voedselallergie. Rocco en Rinti zijn 2 van deze merken en ik weet dat zij een lam-variant hebben, die ook echt alleen maar lam als dierlijke bron zou bevatten. Is te verkrijgen bij zooplus.de

Misschien ook nog een halve optie?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:40

Misschien kun je hier eens naar kijken.....http://www.meadowfield.nl/index.php. Ik voer het zelf al een aantal jaar aan mijn 6 honden en naar volle tevredenheid.Op de site kun je precies uitzoeken welk voer het meest geschikt is voor je hond en welke bestanddelen het bevat. Ook de prijs vind ik pers. nog te doen. Bestel je het trouwens niet via de webwinkel,dan is het nog voordeliger,maar dat terzijde ;)

Zie net de post boven mij,deze blikken zijn ook te voeren als KVV.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 08:44

Ibbel schreef:
Dat is trouwens wel een goeie, is je hond op giardia getest? Dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.

Ja. Ze is de hele molen doorgeweest. Ze hebben verdikkingen in de darmen gevonden, maar ze zaten te diep om goede biopten te nemen. Daarom is gekozen om eerst een eliminatie provocatiedieet te volgen om te zien of dat verbeterde. Toen we haar op alleen eendenvlees zette kikkerde ze ongelooflijk op. Daarna hebben we kvv kip toegevoegd, daarop dachten we een verslechtering te zien, niet heel duidelijk maar wel wat. Daarom de kip weer eruit gegooid en door op de lam. Daar heef ze het ongeveer 2 maanden goed op gedaan en nu begint ze dus weer slijmerig te poepen en heeft ze weer iets meer jeuk. Echter geen algehele misere en lamlendigheid en misselijk, wat ze hiervoor wel had op brokken.
Ze kwam dan niet van de bank af, lag te hijgen van ellende. Je kreeg haar bijna niet mee voor een wandeling en moest haar de hele weg meesleuren. Dat is nu gelukkig niet, alleen de ontlasting en wat meer bijten aan haar poten.
Onze jongste heeft ook last van de kvv op het moment, soms obstipatie en soms ook wat slijm. Ook verdenk ik hem van darmkrampen: hij kan de hele dag piepend buiten lopen en dan ineens binnen in paniek naar de deur vliegen omdat hij moet poepen.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:09

En iets van Taste of the wild of Wolfsblut? Van beide zijn meerdere versies, ook niet standaard smaken, en de meeste (of alles) graanvrij.
Food4pets.be verkoopt ze en heeft alle ingredienten ook op de site staan volgens mij. Daarbij kan je makkelijk zien hoeveel eiwit overal inzit
http://www.food4pets.be/page/104-analyses