De enige optie die deze mensen eigenlijk hebben is die hond nu laten dood spuiten. Maar ergens vind ik dat nog wel zonde aangezien die hond echt zo gemaakt wordt.
In dit geval: veel te hectische leef-omstandigheden. De hond leeft in een gezin met veel kinderen, veel lawaai, meerdere honden en andere dieren etc. Haar eigenaar is mijn collega, maar die heeft de hond achtergelaten bij haar moeder, toen ze zelf ging samen wonen met haar vriend. Er is dus ook geen 'sterke hand' aanwezig om dat beest een beetje in het gareel te houden. Daarnaast is dit een hond die op 9 maanden al 5 verschillende eigenaren versleten had. (en dan terecht gekomen bij de huidige eigenaar)
Dus tja, het is een gevaarlijk beest maar de hond is misschien zelf wel het grootste slachtoffer van de situatie, vraag ik mij dan af?
Mijn vraag is nu of er ergens nog een laatste kans bestaat voor zo'n hond? Misschien iemand of een organisatie die dergelijke honden opvangt, traint en nadien in een meer geschikte omgeving plaatst?
Ik heb zelf helemaal niets met honden en het is ook niet mijn hond, dus echte discussies over gedrag etc. zit ik niet meteen op te wachten. Ik ben alleen op zoek naar mogelijke info.
)
)