hond gebruikt staart niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hhensens

hond gebruikt staart niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:41

Hoi!

gisteren was mijn moeder met onze hond aan het lopen en toen kwam ze onze buren tegen. onze buren hebben een meisje van 4 jaar en nou heeft zij toen wij niet keken onze hond vanachter willen oppakken...onze hond is echt een dikke schat en doet geen vlieg kwaad maar nu heeft ze uit schrik gebeten....... het meisje huilen maar gelukkig niets aan de hand. mijn moeder heeft onze hond uit schrik een schuiver onder de kont gegeven (absoluut niet hard). sinds dit alles gebruikt onze hond de staart niet meer, mag er niet aankomen (kruipt dan helemaal in elkaar). de staart voelt niet dik of warm aan..

iemand een idee wat dit kan zijn? kneuzing, gebroken of uit de kom? mijn ouders willen niet naar de dierenarts en wachten liever een weekje af. maar ik zie dat onze hond zich echt slecht voelt en pijn heeft...

iemand een idee? -O-

Maureen95

Re: hond gebruikt staart niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:44

Ik zou echt snel naar de dierenarts gaan. Als je hond al aangeeft dat hij zich niet goed voelt. Dan kan de staart mogelijk echt gebroken zijn ( uit de kom weet ik niet of dat kan).
Succes!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:45

de hond kan nu ook bang zijn he als die zijn staart beweegt dat die weer iets fouts doet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:46

Dat kan van alles zijn ... zou toch echt aandringen om even langs de dierenarts te gaan met het arme beest :(:)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:33

Ik zou ook even langs de da gaan!

Buiten het feit dat ik niet snap waarom de hond een schop kreeg. Het meisje zat hier fout, en niet de hond.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:37

zoals een hond uit reactie kan bijten (had ook weg kunnen lopen, of alleen grommen ), zo kan je uit reactie ook de hond een schuiver geven.. :j
een kind van 4 heeft niet heel veel besef van goed of fout.zeker als ze geen honden/dieren gewend zijn.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:29

Dat je er niet aan mag zitten vind ik niet zo heel verwonderlijk. Maar dat de hond hem ook niet gebruikt, vind ik wel zorgelijk.
Ik zou toch meteen naar de DA gaan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:30

ik denk een cold water tail. een kneuzing van de staart, Wel even langs de da gaan om te laten controleren. Pijnstillers doen vaak wonderen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:32

Heeft een kind van 4 geen besef van goed of fout? Echt onzin!

Ik zou toch ook zo snel mogelijk naar een dierenarts gaan klinkt niet goed.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:36

Onze hond heeft het ook weleens gehad
na een te wild spelletje met onze andere hond. De staart was gekneusd en na een weekje of twee zwiepte ze er weer net zo hard mee als voorheen.
Laten controleren kan nooit kwaad.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:22

Tooske schreef:
Heeft een kind van 4 geen besef van goed of fout? Echt onzin!

Ik zou toch ook zo snel mogelijk naar een dierenarts gaan klinkt niet goed.

Nou mijn zoon van 4 had dat besef echter wel.
Misschien omdat hij dieren gewend was, altijd is bijgebracht hoe hij met honden om moest gaan.
Misschien deed het meisje hem per ongeluk wel heel veel pijn en reageerde hij daarop.
Krijgt ie nog een schop na ook..

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 16:09

bedankt voor de reacties!

vandaag gaat het al een stuk beter.. heeft de staart al meer ontspannen. we gaan morgen voor de zekerheid even langs DA.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:13

Hopelijk is er niks aan de hand.
Je geeft je kind toch ook geen uitschuiver als ze iets verkeerd doet.
Het lef om een weerloos dier een schop te geven schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Mazzel dat ik er niet bij was anders had ik die persoon een uitschuiver gegeven

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:15

Ik raad je aan zo snel mogelijk naar de DA te gaan!
Mijn hond heeft een paar jaar geleden een gekneusde staart gehad nadat hij 's nachts ontspant was en in zijn staart gebeten was door waarschijnlijk een waakhond.. Mochten ook niet aan zijn staart komen, zodra we dit wel deden jankte hij de hele boel bij elkaar.
Door veel rust en antibiotica is het weer helemaal goed gekomen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:17

AfricanLady schreef:
Het lef om een weerloos dier een schop te geven schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Haha dan moet je mij niet zien als ik met mijn hond op straat loop, dan bel je denk ik meteen de dierenbescherming :')
Sorry maar ik geef TS haar moeder groot gelijk! Als mijn hond lelijk of opgefokt doet geef ik hem gewoon een zachte tik/trap met de zijkant van mijn voet. Hebben ze helemaal niks van hoor!
Moet hij dan de volgende keer weer een kind bijten? Lijkt mij niet, jij bent de roedelleider, niet de hond ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:19

Ohwja roedelleider dus een hond mag zich niet meer verdedigen? Wat een onzin. Ik heb 1 hond die kinderen haat en hapt. Wat ik doe ik zorgen dat er geen kinderen in haar buurt komen en haar beschermen. Bescherming bieden is nl ook een taak. Net als het opvoeden van kinderen dat ze niet op honden afvliegen en honden aan hun staart trekken ed.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:21

PrimaDonna_ schreef:
AfricanLady schreef:

Haha dan moet je mij niet zien als ik met mijn hond op straat loop, dan bel je denk ik meteen de dierenbescherming :')
Sorry maar ik geef TS haar moeder groot gelijk! Als mijn hond lelijk of opgefokt doet geef ik hem gewoon een zachte tik/trap met de zijkant van mijn voet. Hebben ze helemaal niks van hoor!
Moet hij dan de volgende keer weer een kind bijten? Lijkt mij niet, jij bent de roedelleider, niet de hond ;)

Een hond bijt niet zomaar en geeft altijd waarschuwingen is het niet geluid kijk dan naar het lijf vooral de kop, bek, ogen.
Er is nooit een reden om een dier een schop te geven of te slaan.
Teken van zwakte om je hond zo aan te pakken.
Zorg dat de hond op jou gefocust is en dat hij niet opgefokt is je moet het gedrag voor zijn.
Kijk naar het gedrag als hij al gefocust is op een andere hond die eraan komt moet je er gelijk iets aan doen. haal hem eruit.
Ga leren hoe je het kan herkennen honden geven vaak duidelijke tekens hoe ze ergens over denken.
Soms is het al genoeg om de kop te bekijken bv de bek of de ogen nog makkelijker te herkennen aan de oren

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:47

Ik geef mijn hond ook wel eens een fikse por.. Maar je moet wel hard schoppen wil je een staart kneuzen. Sowieso is dat niet een plek die ik uit zou kiezen om te corrigeren..
Al snap ik best dat er vanuit de schrik anders is gehandeld dan normaal.

Hoop dat het meevalt en het beestje niet al te veel pijn heeft. Ben erg benieuwd wat de da zegt morgen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:52

Ik zou naar de DA gaan. De mijne heeft het een keer gehad zonder duidelijke aanleiding en kreeg toen pijnstillers en wat corticosteroïden. Maar goed er kan ook wat gebroken zijn. Ik vind dat zo gauw je merkt dat je hond zich echt vervelend voelt, je naar een DA moet gaan. Zeker als je niet goed weet wat er precies aan de hand is.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:54

AfricanLady schreef:

Een kind dat zich niet gedraagt geef je ook straf. Je kan die hond alleen zo lastig om 19.00 naar bed sturen.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:55

idd arme hond dat zal er bij mij niet in gaan, je moet tegenwoordig je dieren beschermen tegen de kinderen ik zal nooit mijn hond daar zeer om doen

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:57

Dat je je hond corrigeert prima, maar als het daarbij wat oploopt moet je er ook mee naar de DA.

zo hebben wij een keer bijna 1000 euro aan DA kosten gehad. De hond beet me in het gezicht bij de voerbak neerzetten en mijn moeder gaf de hond een schop. Poot bleef achter de verwarming handen en lichaam sloeg door. Tja gecompliceerde breuk in de poot.
Dat soort dingen gebeuren. Je hoeft maar iets verkeerd te raken of het kan misgaan. Maar een hond mag gewoon niet bijten. Al vind ik wel dat kinderen moeten weten wat wel en niet kan.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:58

fanta2 schreef:
idd arme hond dat zal er bij mij niet in gaan, je moet tegenwoordig je dieren beschermen tegen de kinderen ik zal nooit mijn hond daar zeer om doen

Toch is dat volgens mij onzin. Hond moet echt weten dat je niet in een kind bijt, ook niet als het van schrik was. Kinderen doen soms onverwachte dingen en je kunt niet hebben dat er een oog uit gebeten wordt ofzo, of anderszins flink schade aan het kind wordt aangericht. En wat iemand voor mij al zei: in een roedel zegt de leider dan ook niet 'hee, dat moet je niet meer doen', die pakt hem ook even stevig vast.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:08

nou daarom de honds goed recht toch? Kinderen zijn nu eenmaal niet zo slim dus ik ben het er wel mee eens dan krijg dat kind van mij een laaierkoek

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:10

Hond zal echt niet zomaar van een schuiver wat oplopen. Hond had van mij overigens ook even vliegles gekregen. Onder wat voor omstandigheden ook bijten/happen doen we niet én je moet gelijk reageren wil de boodschap duidelijk zijn en niet 3 seconden later.

Ik vermoed, aangezien ik door de laptop de hond niet kan zien, dat het kindje zo hard aan de staart heeft staan trekken dat daardoor schade is ontstaan. Ik neem namelijk aan dat er voor het voorval niets aan de hand was. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn. Bijvoorbeeld een kneuzing, dislocatie of misschien zelfs een breukje. Dit vanuit jouw informatie genomen.

Echter is een bezoek aan de dierenarts raadzaam. Al is het alleen maar om er even goed naar te laten kijken en pijnstillers mee te krijgen. Honden kunnen niet praten dus of het iets simpels is [waarschijnlijk] of toch wat erger kunnen wij zelf niet oordelen.

Persoonlijk zou ik het tot morgen even aankijken en dan naar de dierenarts gaan als het niet beter is dan vandaag. Dan heb je het toch wel lang genoeg aangekeken. Bij verslechtering zou ik eerder heengaan. Succes en beterschap voor je hondje.