Maar nou heb ik sinds een paar dagen een andere kerel gespot. Heb op de site van de vogelbescherming naar geluiden geluisterd van vogeltjes die soort van lijken op de beschrijving, maar die zijn het nét niet. De drie die het dichtste bij kwamen zijn: Fitis, Nachtegaal en de Winterkoning. Alleen het probleem zit hem in mijn beschrijving die niet past bij de vogels die dezelfde soort zang hebben.
Beschrijving: Beige grijzig op de buik(heb ze alleen in de lucht gezien), bol lijfje, korte puntige vleugels waarmee gruwelijk hard geslagen wordt(alsof hij moeite heeft met vliegen
hij wappert zo hard als een meerkoet die niet loskomt
), bovenop(als hij draait zie ik het) is hij bruinig als melkchocolade. Nou vliegt hij ook wel anders dan andere vogels, namelijk vrij hoog en blijft vooral op 1 plek hangen. Is naar mijn schatting iets groter dan een musje.Het probleem wat dus samen hangt met het geluid is: het klinkt het meeste als de winterkoning...maar die zijn veel kleiner. De fitis heeft wat andere tonen erdoor die ik de vogel op stal niet hoor maken en de nachtegaal is groter.
Omgeving: bollenstreek met het landgoed keukenhof(groot bos met een meer) op een kilometer afstand.
Hoop dat iemand mij kan vertellen wat voor beestje het is.