Oppashondje met vlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Oppashondje met vlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 02:08

Hoi iedereen,

Ik pas dit weekend op een hondje, hij is vrijdagmiddag gekomen en het viel me op dat hij behoorlijk aan het krabben is. Nu ben ik bang dat hij vlooien heeft ook al heb ik ze nog niet gezien.
We hebben thuis 2 katten lopen die alleen in de tuin komen. Ook ben ik over 6 weken uitgetekend van ons tweede kindje. Wat moet ik doen om geen vlooienplaag te krijgen? Dat kan ik er nu echt niet bij hebben. Ik heb zijn deken al in de kookwas gedaan.
Hoe kom ik erachter of het echt vlooien zijn? Wat moet ik doen als hij ze wel heeft? Hij is hier tot maandagmorgen.
Bedankt voor de hulp.

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 02:14

even met de vlooienkam erover heen gaan, of heel goed kijken in de vacht of hij ook poepjes heeft of eitjes. poepjes zijn zwarte korreltjes en als je ze in het water doet dan word het water een beetje rood. vanwege het bloed in de poepjes. en als hij wel vlooien heeft dan hoop ik dat je katten preventief ontvlooid zijn en dat de hond niet veel vlooien heeft.

Succes!!

edit: als hij wel vlooien heeft, morgenvroeg direct antivlooien spul halen.( in overleg met de eigenaar als dat kan)

KimD

Re: Oppashondje met vlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 07:11

Inderdaad, direct onderzoeken of je vlooien of vlooienpoep kunt ontdekken. Zo ja, op naar de DA voor wat sterk spul voor de hond en voor jou. Want een vlooienplaag in huis is absoluut geen pretje!! Zeker niet je binnenkort een kindje verwacht. :n

Ik zou wel de eigenaar bellen als je actie gaat ondernemen en zeggen dat je de kosten graag terug ontvangt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 07:14

Het hoeven geen vlooien zijn. Het kunnen ook mijten zijn of een allergie, maar hoe dan ook niet prettig.
Ik zou idd wel eerst even de eigenaar bellen.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 07:26

Kan ook zijn dat ie last heeft van de rui, mijn herder is momenteel ook jeukerig, vanwege zn vacht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 08:10

Uitgetekend is uitgerekend. Domme mobiel...

Zijn eigenaar zei dat het hondje geen vlooien heeft. Ik zal hem zo toch even goed onderzoeken.

Bedankt voor de antwoorden.

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:24

Als eigenaar zegt dat hij geen vlooien heeft en jij kan niks vinden kan het ook zijn dat hij allergisch is of dat hij zo krabt vanwege de voeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:29

Is hij wel ontspannen? Krabben kan ook een teken van stress zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 08:44

Ik zag net 2 vlooien tussen zijn achterbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:47

O jee.. Dan zou ik even een sterk middel halen en meteen omgevingsspray meenemen, heb je je katten al ontvlooit voordat hij kwam?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:48

Dan zou ik vandaag heel snel gaan handelen! Want anders ben je de pineut, als je nu snel handelt kun je de impact van de vlooien in huis nog reduceren. :j

Heel veel succes! Ik ben benieuwd wat de eigenaar te melden heeft hierover.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 08:51

De katten zijn een maand of 3 geleden ontvlooit. Ik bel de man op die op haar andere hond past en ga even overleggen. Desnoods haalt hij de hond op en ga ik vlooimiddel halen voor mijn katten en huis.

De eigenaar zegt dat hij 4 dagen geleden ontvlooit is. Maar geen idee of ze haar hele huis ook gedaan heeft, ik ben eigenlijk heel bang van niet en dan heeft het weinig zin toch?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 08:56

De hond wordt zo opgehaald door die man.
Nu zo maar vlooienspul halen voor mijn katten en huis. Kan dat ook bij de Welkoop/Boerenbond?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:57

Heel eerlijk gezegd zou ik het dier niet meer in huis willen... dan kwam de eigenaar hem maar ophalen. Jij verwacht binnenkort een kindje en een vlooienplaag heb je echt niet 1, 2, 3 uit huis weg. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:58

'fijn' dat de eigenaar hem op haalt.
Bij de welkoop hebben ze er wel spul voor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:59

Volgens mij komt iemand het hondje ophalen waar de tweede hond van het gezin verblijft en niet de eigenaar?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 09:03

KimD schreef:
Volgens mij komt iemand het hondje ophalen waar de tweede hond van het gezin verblijft en niet de eigenaar?

Klopt, de eigenaar is een weekend weg en ze heeft 2 hondjes. 1 zit er bij mij en de ander bij een vriend van haar. Hij komt om 11 uur het hondje halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:05

O, nou ja hij is in ieder geval niet meer bij jou in huis dan.
Fijn voor die vriend ook, ze mogen beide huizen wel goed sprayen dan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 18:46

Nou het hondje is weg gegaan vanmorgen en inmiddels zijn de katten ook ontvlooid. Ik heb ook omgevingsspray gekocht en alles ingespoten. Wat is dat spul duur zeg...

Weet nu ook 100% zeker dat het vlooien waren, ik had zijn dekentje namelijk in de kookwas gegooid en daarna in de droger en het filter van de droger zat helemaal vol met vlooien en vlooienpoepjes!

Nu hopen dat ik er op tijd bij was, ben echt zo bang voor een vlooienplaag zo net voordat onze baby komt. Ik heb onze katten nog niet zien krabben gelukkig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:54

Ik heb nu spontaan jeuk :').
Katten goed in de gaten houden, als ze veel krabben weer vlooienspul gebruiken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:57

ik zou eerder bang zijn dat mijn ongeboren kindje iets zou krijgen van het chemische middel dat je hebt gebruikt dan voor een vlooienplaag.
Als onze dieren vlooien hebben gebruik ik van die druppels die ook meteen de omgeving ontvlooien, weet zo even niet hoe t heet. Nog nooit een plaag gehad.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:08

spul van de dierenarts werkt 100 keer beter, ik heb goede ervaringen met advantage (of desnoods stronghold). ik herhaal het dan wel na 3 weken i.p.v. de 2e keer. daarna geen last meer gehad. ik zag na 3 weken weer vlooien op de kat.

(ook dankzij andere hond die vlooien had )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:09

die van ons is inderdaad een van die merken meen ik.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 19:59

Ik had de deur open en handschoenen aan, t'is kiezen uit 2 kwaden. Moet er ook echt niet aan denken dat ik straks tussen de vlooien mijn dochter de fles lig te geven.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:06

Wat rot voor je, denk je goed te doen door op iemands hond te passen, krijg je er gratis vlooien bij! :(
Kijk dat een dier van jezelf eens vlooien mee naar huis neemt kan gebeuren, maar als je je dier wegbrengt zorg je toch dat hij of zij ongedierte vrij is! Zeker naar iemand die in verwachting is van een kindje...

Als je wasmachine filter vol zit met vlooien is dat niet van 1 week vlooien hebben.
Beestje loopt waarschijnlijk al een tijdje met vlooien.
Hoop dat je al de vlooitjes gekilled hebt voor de baby komt koekeloeren.