honden op de bank.....hoe afleren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

honden op de bank.....hoe afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 14:56

zoals de titel al zegt wil ik mijn honden afleren dat ze op de bank springen
wij willen binnen nu en enkele weken een nieuwe bank gaan kopen en wil ze dan afleren dat ze niet meer op de bank mogen

ik heb al foliepapier over de bank gelegd maar daar springen ze gewoon op....

iemand hier nog tips?

MarlindeRooz

Re: honden op de bank.....hoe afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:57

Ze er steeds af sturen? Of er een kleed op leggen en ze leren dat ze ALLEEN op dat kleed mogen. Dan benader je het wat positiever.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:58

bij mij liggen al jaren stoelen op de bank, maar bij mi hebben ze nooit op de bank gemogen.maar ze doen het stiekem

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:59

Wij deden Suky en ons oppashondje er gewoon steeds "afduwen" en negeren en als ze op een eigen plekje gingen liggen belonen. Werkt prima, gedrag was er zo uit. :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:00

Wij hebben het de eerste maand geweigerd maar eigenlijk vonden we het zelf te leuk.
Onze hond heeft nu geleerd dat hij álleen op de bank mag als het kleed erop ligt, ook geen vieze hondenpoten en haren meer op de bank :)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:04

Inderdaad belonen als ze wel op een gewenst plekje gaan liggen en er af sturen als ze wel op de bank komen. Eventueel om draaien naar gewenst gedrag door te laten zitten. En heel erg consequent zijn is ook zo belangrijk!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:06

Succes. :+
Het leren dat ze niet op de bank mogen waar jij bij bent is vrij gemakkelijk, gewoon steeds eraf sturen en wegsturen zodra ze aanstalten maken. Het leren dat ze het óók niet mogen als jij er niet bent is een stukje lastiger want er volgt immers geen correctie. De beste oplossing die wij tot dusverre hebben is de bank barricaderen als we slapen of weggaan. En dan heeft onze hond zelfs een stukje bank -met kleedje- waar hij wel mag liggen, maar alsnog gaat hij in de andere hoek liggen als-ie de kans krijgt.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:12

Wij hebben een hele tijd geen bank gehad hierdoor leerden ze het zo af en nu we een nieuwe hebben doen ze het nog steeds niet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:13

Wij doen dat heel simpel.....

We hebben een 2 zitter en een 3 zitter.
Op de 3 zitter leggen we de strijkplank en op de 2 zitter het keukentrapje :')
Dan kunnen ze er helemaal niet op :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:41

quartel schreef:
Wij doen dat heel simpel.....

We hebben een 2 zitter en een 3 zitter.
Op de 3 zitter leggen we de strijkplank en op de 2 zitter het keukentrapje :')
Dan kunnen ze er helemaal niet op :D

Dit dus.

Onze hond bleef van de bank als wij thuis waren, deed geen pogingen om op de bank te komen.

Maar waren we weg, ging meneer prins heerlijk liggen. En dan hoorde hij de auto en dan zag je hem van de bank sprinten en in z'n mand gaan liggen :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:43

belonen als ze op de grond liggen. geef ze een eigen plek door middel van een kleed of mand of kussen en belonen als ze daar gaan liggen.

Iemand zei me ooit bij mijn eerste hond 'wat nu mag, mag altijd, wat nu niet mag, mag nooit'. Eigenlijk ben je dus veel te laat met dit soort gedrag afleren en kun je niet verwachten dat ze het door gaan krijgen

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:44

Onze vorige hond ging ook telkens op de bank liggen, terwijl we hem daar heel duidelijk wegstuurden telkens. Maar hij was ontzettend bang voor knallende ballonnen, dus die hebben we op de bank gelegd toen we weggingen en toen de hond op de bank sprong knapten de ballonnen en hij is nooit meer op de bank gegaan xD
Misschien klinkt dit een beetje zielig, maar beter 1 keer hard dan 1000 keer zacht straffen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:44

Ik vind het sneu als mensen een nieuwe bank halen de hond mag dan opeens niet meer op de bank... tot het nieuwe eraf is en de honden er weer op mogen zeker. := Gewoon lekker gezellig bij je laten liggen. :+:

Trappetje en stoelen werkt niet altijd, waar Guinness vandaan komt hebben ze FS, die is zo eigenwijs die gaat bovenop de stoelen liggen! :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:47

Oke, dat wil ik weleens zien :').

Ik denk alleen dat je hond er geen bal van gaat snappen.
Eerst mocht het wel, en nu ineens niet meer?

Eigenlijk gewoon vanaf het begin eraf halen en belonen als ie op zijn plek zit.

Hond van schoonouders mag ook op de bank, en hij kijkt je van de bank af. Als je opstaat om te plassen ligt ie al op de bank, en no way dat ie eraf gaat..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:48

Ess_Ramona schreef:
Oke, dat wil ik weleens zien :').

Ik denk alleen dat je hond er geen bal van gaat snappen.
Eerst mocht het wel, en nu ineens niet meer?

Eigenlijk gewoon vanaf het begin eraf halen en belonen als ie op zijn plek zit.

Hond van schoonouders mag ook op de bank, en hij kijkt je van de bank af. Als je opstaat om te plassen ligt ie al op de bank, en no way dat ie eraf gaat..

een keer op de hond gaan zitten zijn ze er gauw klaar mee ;)
Die van m'n ouders deed dat ook, tegenwoordig is ze weg zodra ze overschaduwd wordt door kont ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:49

Dan vermoed ik zomaar dat er wel meer opvoedkundige probleempjes zijn dan uitsluitend het op de bank liggen. :D Mijn hond weet dondersgoed dat-ie er vanaf moet als ik dat zeg hoor, en hij zou ook niet moeten proberen dat te negeren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:50

Goeie tip :)!
Ik duw hem er altijd af, en dan niet altijd zachthandig.
Duw m gewoon weg met mn handen, en dan komt ie soms weleens op zn kont neer :').
Kom nou, laat me niet op de kop zitten door m.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:51

Vind het een beetje dom dat het eerst wel mocht en toen wel. Die hond snapt er dadelijk geen bal meer van. De manier is hier al genoemd maar het was handiger geweest en duidelijker naar de hond toe als het vanaf het puppy zijnde al niet mocht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:53

Onze hond schuift ook als we hem dat vragen en als de bank vol is, issie vol...

Als je een teckel of chihuahua hebt lijkt me de 'ik ga gewoon op de hond zitten' methode niet zo handig. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:54

Whahaha
"He, waar is Rex?" "Ja, daar zit je nu op :')"

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:55

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:57

KimD schreef:
Onze hond schuift ook als we hem dat vragen en als de bank vol is, issie vol...

Als je een teckel of chihuahua hebt lijkt me de 'ik ga gewoon op de hond zitten' methode niet zo handig. :=

Niet gelijk je volle gewicht erop natuurlijk, ook niet bij een grote hond maar wel bewust je kont erop zetten. Zie mijn honden dat onderling ook doen, soms staren en soms gewoon op de ander gaan zitten om ze op te laten hoepelen :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:57

Ess_Ramona schreef:
Whahaha
"He, waar is Rex?" "Ja, daar zit je nu op :')"

Laat me gelijk denken aan dat 9gag plaatje van die vrouw wat die chihuahua tussen haar bips heeft hangen maar wel een pamflet ophangt met "Lost Puppy" :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:01

KimD schreef:
Ik vind het sneu als mensen een nieuwe bank halen de hond mag dan opeens niet meer op de bank... tot het nieuwe eraf is en de honden er weer op mogen zeker. := Gewoon lekker gezellig bij je laten liggen. :+:

JIj hebt nog nooit zelf een nieuwe bank betaald of wel?
Banken zijn duur, op een nieuwe bank wil je geen hond hebben die hem vernaggelt.

Missanous, ik zou het de hond pas aanleren als ook daadwerkelijk de nieuwe bank staat. ineens zeggen dat het niet mag op deze terwijl het eerst wel mocht is lastig. Plaats de nieuwe en stel direct nieuwe regels, snappen ze zo hoor.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:01

Wij leggen gewoon bezems erop om af te bakenen wanneer wij weg ging, ze liggen er direct niet meer :')