Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gea99 schreef:Oefenen dat de mand een fijn plekje is. Spelen met de kat in de buurt van de mand, wat lekkers erin leggen. Er direkt er weer uit als lekkers op is, eerst niet opsluiten. En bovenstaande is ook handig, lekker dekentje erin leggen zodat het, ook, als gewone mand gebruikt kan worden.
Lara_Silver schreef:Men neme de kat, men wikkelt deze stevig in een handdoek, kop eerst het kooitje in en klaar! Je hebt katten die gewoon een hekel hebben aan het kooitje en anderen die er vanzelf in gaan. De kat van mijn schoonmoeder is 2 jaar oud en heeft nooit een nare ervaring gehad met het kooitje en vertikt het toch er in te gaan. Zijn halfbroertjes (onze katten) hebben daarentegen geen enkele moeite ermee. Bij die andere kat werkt het ook niet de kooi langer in huis te laten staan met een dekentje of dmv voedsel te associëren met iets goeds.
@nynke55: Die truc werkt met lieve katten, hetzelfde doe je nooit meer als de kat de voorpoten tegen de kooi zet en de achterpoten in welk vel dan ook dat ze te pakken krijgen.
dus zitten er vaak al in voor ik het door heb.
vinden ze vaak fijn. Keet schreef:Mijn mafketels houden van hun reismanddus zitten er vaak al in voor ik het door heb.
Maar vaak helpt het al om een voorlader op zijn achterkant te zetten met de opening omhoog en de kat erin te laten zakken.
Laat na het bezoekje aan de DA gelijk het mandje ergens in de huiskamer staan, kunnen ze er in spelen en slapenvinden ze vaak fijn.
Femke schreef:Een kat die alleen maar in het reismandje gaat als hij naar de dierenarts toe moet, zal dat mandje gaan associëren met de dierenarts. En dus met een onplezierige ervaring.
Logisch dat hij er niet in wil.
Probeer het mandje wat meer in zijn dagelijks leven te gebruiken.
Voer hem bijvoorbeeld 1 dag per week in het reismandje. Of ga met hem spelen en doe een speeltje in het reismandje om hem er in te lokken. Alleen om te spelen, niet om daarna weg te gaan naar de DA.
Dus zorg dat hij het mandje niet meer koppelt aan een trip naar de dierenarts.