Nu zijn we erachter gekomen d.m.v. onderzoek in het lab, dat het veroorzaakt wordt door een voedselallergie is. Een allergie voor dierlijke eiwitten.
Het is nu uitzoeken op welk voer hij het goed doet en de allergie weg blijft. Daarom ben ik overgestapt op ander voer met dierlijke eiwitten die hij nog nooit in zijn leven gekregen heeft.
Het voer wat hij nu krijgt, zit veel meer in qua voedingswaarde en daardoor krijgt hij er ook minder van.
Nu het probleem. Hij heeft honger.
Normaal gesproken staat zijn bak met voer in de huiskamer en kan hij de hele dag pakken wat hij nodig heeft. Echt ideaal. Was er echt blij mee dat dit kon bij hem.
Nu is hij de hele dag aan het zoeken. Zoeken naar eten. Hij krijgt veel minder dan voorheen en heeft daarom honger. Hij is ook best onrustig.
Natuurlijk vind ik dit ZiElUgH (
) maar het is voor hem het beste, want die oorontsteking is helemaal drama.Moet ik dit gewoon zo laten? Zal zijn honger af gaan nemen als hij gewend is aan de hoeveelheid die hij nu krijgt?
Het is even een moeilijke situatie. En ik twijfel of ik er goed aan doe. Voeding blijft toch een moeilijk iets.
werkt ook met runderoren enzo