Help het pootje van me kip is gebroken!!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

char1900

Help het pootje van me kip is gebroken!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 15:46

Allereerst sorry als dit topic verkeerd staat!

Maar mijn kip heeft z'n poot gebroken....Ik weet dit echt zeker hij kan er ook echt niet op lopen. Ik dacht eerst ik moet misschien naar de dierenarts..Maar toen dacht ik dat die er ook geen gips om zou doen :+ :+ :+ Dus nu denk ik zal ik er wat verband om doen gewoon voor wat extra steun???

Alvast bedankt :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:50

Ik zou naar de dierenarts gaan. Dan word de poot gespalkt.
Edit: En dan krijgt de kip ook pijnstilling.
Ik zou dr niet zo door laten lopen en zelf wat aanmodderen door er verband omheen te doen.. :)
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 09-03-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:51

Direct naar de DA. Het arme beestje zal flink wat pijn hebben en alleen verbinden voor extra steun zou jij niet kunnen. Je weet niet hoe het gebroken is en je zal meer schade aanrichten dan dat het beter word.

De dierenarts kan bekijken hoe het gebroken is en op de goede manier spalken of er gewoon een einde aan maken.

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 15:54

MayDayParade schreef:
Direct naar de DA. Het arme beestje zal flink wat pijn hebben en alleen verbinden voor extra steun zou jij niet kunnen. Je weet niet hoe het gebroken is en je zal meer schade aanrichten dan dat het beter word.

De dierenarts kan bekijken hoe het gebroken is en op de goede manier spalken of er gewoon een einde aan maken.

Ja maar het is niet echt het ''been'' dat gebroken is maar eerder zijn ''voetje'' dus dat is moeilijk te spalken..

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:59

Een handige da. kan dat ook hoor. Bel anders eerst ff. Succes met je kip!

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:04

InekeN schreef:
Een handige da. kan dat ook hoor. Bel anders eerst ff. Succes met je kip!

Dankje!

char1900

Re: Help het pootje van me kip is gebroken!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:05

En weet een van jullie ook wat het gaat kosten?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:05

Hup naar de dierenarts en zelf niet in discussie maar hup der is werk te doen! ;)

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:06

JenW schreef:
Hup naar de dierenarts en zelf niet in discussie maar hup der is werk te doen! ;)

Haha de dierenarts is op zondag dicht!!!b :(

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:08

char1900 schreef:
MayDayParade schreef:

Ja maar het is niet echt het ''been'' dat gebroken is maar eerder zijn ''voetje'' dus dat is moeilijk te spalken..

Het maakt niet uit als je je been of je teen breekt, pijn doet het zeker. Een handige dierenarts kan er echt wel wat mee.

Wat zeggen je ouders er van?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:09

char1900 schreef:
JenW schreef:

nee hoor je kan gewoon bellen naar de da naar de spoeddienst, je kan zo niet een dag door

JenW

char1900 schreef:
JenW schreef:

je hebt vast wel een spoed ergens! ;)

itske

nee hoor die hebben ook weekeinddienst. En het word wel een hele dure kip zo.
Als zijn teen is gebroken niks aan doen, groeit wel weer vast, wel scheef maar dat geeft niet.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:10

char1900 schreef:
JenW schreef:

Er zijn ook dierenartsen die op zondag dienst hebben.

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:10

Bij een normale dierenarts is er ook weekenddienst, dus dan hoort er altijd een DA aanwezig te zijn. Je kan altijd even ellen vragen hoe of wat.

Ik snap sowieso eigenlijk niet als je zeker weet dat het gebroken is dat je eerst nog rustig een topic aan kan maken hier of je er niet zelf wat verband om kan doen. Je moet zo snel mogelijk naar de DA toe. Beestje heeft misschien verschrikkelijk veel pijn, neem aan dat je haar daar niet mee wil laten doorlopen, aangezien dit topic toh goed bedoeld is.

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:10

@MayDayParade me ouders zeggen: 'ik weet niet of het wel nodig is hoor...'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:14

iedere dierenarts heeft weekenddienst dus dat is een slap excuus dat hij dicht is. Ik zou gewoon bellen en dan advies vragen, dan kun je ook vragen hoevel het ongeveer gaat kosten. mischien zegt hij idd wel dat je het zo door moet laten lopen omdat het teentje vanzelf weer vastgroeit, maar dan nog heeft hij mischien ontstekingsremmers en zeker pijnstilling nodig.

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:14

Sorry ik kijk net op je profiel en zag dat je nogmaar 12 bent.

Het is aan je ouders of ze naar de DA gaan, maar dat lijkt me wel het slimste. Jammer dat ouders er meestal wat makkelijker over doen lijkt het wel hier op bokt.

Itske: dat vind ik wel erg kort door de bocht. Beestje heeft misschien pijn omdat hij wat gebroken heeft, dan laat je hem er toch niet mee doorlopen? Zeker niet als hij al aangeeft pijn te hebben. Ik neem aan dat je dat bij een hond of kat oid ook niet doet?!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:15

KailyxMur schreef:
Bij een normale dierenarts is er ook weekenddienst, dus dan hoort er altijd een DA aanwezig te zijn. Je kan altijd even ellen vragen hoe of wat.

Ik snap sowieso eigenlijk niet als je zeker weet dat het gebroken is dat je eerst nog rustig een topic aan kan maken hier of je er niet zelf wat verband om kan doen. Je moet zo snel mogelijk naar de DA toe. Beestje heeft misschien verschrikkelijk veel pijn, neem aan dat je haar daar niet mee wil laten doorlopen, aangezien dit topic toh goed bedoeld is.

dit snap ik ook niet!
ik zou er niet eens aan moeten denken dat 1 van mijn dieren pijn hebben, laat staan dood leuk een topic aan te maken!

ts hup naar de dierenarts, wij kunnen niet gokken voor een dierenarts dit zul je zelf moeten doen!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:15

Dit meisje is twaalf jaar he, ik denk dat je ouders wel ervaring hebben met kippen?
Wat zeggen die ervan?

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:17

JenW schreef:
KailyxMur schreef:

dit snap ik ook niet!
ik zou er niet eens aan moeten denken dat 1 van mijn dieren pijn hebben, laat staan dood leuk een topic aan te maken!

ts hup naar de dierenarts, wij kunnen niet gokken voor een dierenarts dit zul je zelf moeten doen!

Ts is nog maar 12 jaar, dit zag ik ook pas later dan dat ik dat schreef. Ts is dus afhankelijk van haar ouders en ouders wil is wet. Al hoop ik wel dat ze er niet zo simpel over doen en desnoods even bellen naar de DA om te vragen hoe en wat en hoe verder.

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:19

Wendybrian schreef:
Dit meisje is twaalf jaar he, ik denk dat je ouders wel ervaring hebben met kippen?
Wat zeggen die ervan?

Ze weten er niet echt veel over en me vader ligt op bed en me moeder heeft migraine...

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:20

Dat is naar.
Hoe weet je zo zeker dat het gebroken is?
Is er iets gebeurd?

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:22

Wendybrian schreef:
Dat is naar.
Hoe weet je zo zeker dat het gebroken is?
Is er iets gebeurd?

We weten het niet hij doet er echt niks meer mee hij hinkelt geen eens hij lag daar maar...Dus had ik hem in een kratje met stro voer en water gelegd..

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:27

Niemand meer?