Buren Gaan u echt te ver.help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Buren Gaan u echt te ver.help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:09

Weet niet echt waar ik moet beginnen maar dit wordt echt te gek nu.
Ben helemaal van streek |( die klote lui van een buren die normaal hun kop niet open doen tegen je en nu wel. -:(-
Mijn katten gaan altijd op de bak en ik maak de bak drie keer per dag schoon.
Nu moeten ze weg van die lui ik woon hier al 12 jaar en die vuilakken pas 3 jaar.
Man ik ben woedend en boos en weet ik veel allemaal niet wat een klo'te lui.
Het is toch te gek voor woorden dat zulke lui de dienst uit maken.
De andere buurvrouw is een goede vriendin van ons ga daar straks even heen want ik vind dat zij het ook mag weten.
Die Stomme lui mijn man die zei dat er drie van de 6 naar stal zou brengen wel zielig zijn echte binnen katten.
Vind het zo akelig voor ze voor de katten dan en nu lopen ze te zeuren dat ze allemaal last van katers hebben ja hallo die komen bij mij ook ik zeg er nooit wat van laat die katten toch.
Toen wij onze uitrit maakte lagen ze ook al te zeuren echt ze zeuren overal over ik wordt er zo gek van dat ik nog liever op stal blijf.
Toen hij dat huis ging verbouwen maanden lang in de herrie gezeten zeiden we daar iets van neeee!!!.
Echt iedereen vindt het een kwal hij denkt echt dat de hele buurt van hem is.
Vroeger was het leuk hier nu niet meer.
Wel was er toen net een flinke ruzie ja logisch normaal lopen ze je straal voorbij en nu ineens kunnen ze kop open doen over die poezen terwijl ze zelf ook een kat hebben en die hun tuin vernield. -:(- .
IK werd dus zo als gezegd flink kwaad en siste en eiste naar mijn man dat hij het aan de voorkant dicht moet zetten met schotten ik wordt daar zo nerveus van als ik thuis kom zitten ze altijd te loeren voor het raam.
Die trien is te lui dat ze wat doet in huis ja wel loeren die lui weten precies hoe laat ik naar stal en ga en weer thuis kom walgelijk gewoon ik wil gewoon wat rust en geen geloer.
Als ik achter bezig ben zijn hun ook ineens achter bezig en achter is de schutting niet zo hoog ijzer met zon ronde pijp erlangs staat die als maar te loeren ik voel me net zon Hoe'r.
Heb er echt de pest in om naar buiten te gaan achter dan .
Hij heeft gedreigd om ze te vergeven en naar de woningstichting te gaan.
Echt als die politie mee komt dan ben ik weg dan zet ik het flink op een lopen.
Dat heeft te maken met de nachtmerries dan zie ik ze elke keer.
Komt door mijn verleden mijn broer was een crimineel en een bajes klant.
Kreeg altijd de schuld thuis en werd mishandeld door mijn gestoorde moeder.
Ze heeft me ook al eens proberen te vermoorden.
Door dat verleden volgde zelfmoord pogingen en kwam de politie altijd mee tot grote bek aan toe en geweld want is het zo als ze je bij zoiets uit je huis halen dan loop je een flink trauma op.
En dat waar ik elke dag last van heb die traumas het liefst zou ik vogelvrij zijn.
Over die schutting aan de voorkant zei ik dan ook zorgen dat die er komt zo niet dan loop ik net zo gemakkelijk weg bij jou als bij mijn moeder ben van thuis uit weggelopen.
Als ik er nu over praat dan begint ik weer te huilen want over een trauma praten is echt moeilijk.
Krop het nu veel op maar wat ik zou willen is dat ik een zee meeuw kon zijn en hoog boven de oceaan kon vliegen ver weg van deze ellendige wereld.
Zijn er eventueel bokkers die een lieve poes of kat zoeken die goed zindelijk is.
Dan hoor ik het wel wel beloven dat ze echt een goed tehuis krijgen.
Vindt het echt erg om ze weg te doen.
Wel heeft die vent die stomme dakgoot op mijn muur gezet en achter tegen mijn schutting zon gaas paneel gezet.
Dat kan die dan mooi breken hij lag ook al moeilijk te doen over een onze oprit omdat meneer geen 2 wagens meer voor zijn deur kwijt kon.
Moet ik dan zeker iedere keer tegen zijn wagen aan zitten kijken en mijn uitrit laten blokkeren.
Ben zo boos en verdrietig en dan die stomme traumas die me helemaal kapot bijten.
IK heb gewoon geen honger meer.
Het zijn hele lieve aanhankelijke poezen echte knuffel katten.
Wie weet nu wat te doen ik over weeg al stappen naar de rechter vanwege die buren.
Die vallen overal over ga zo even de hout handel bellen om te vragen over de schutting.
Tot hoe ver het dicht moet komen wil ik geen geloer meer.
En ook even mijn advocaat bellen.
Want wij krijgen hier overal de schuld van van hun.
Hun denken het echt voor het zeggen te hebben.
Zijn er meer bokkers die dit herkennen op stal of thuis dan zou ik graag horen.
Het is een rijtjes huis.
Hou het alsjeblieft netjes want ben toch al over de zeik ik houd van die dieren.
Bedankt alvast wel staat de radio hard hier wil nu echt even rust.
Sorry voor het warige verhaal moest er even uit ben van streek nu daarom komt dat zo.

eenitraM

Re: Buren Gaan u echt te ver.help

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:11

Ik.snap.er.

niets.van

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:12

euhhhhh.... ik volg het écht niet....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:13

Waarom moeten de (6?) katten nu weg?

pluisje88

Ik kan er niks van volgen. Als je je katten binnen hebt is er toch niks aan de hand?? Heeft een ander geen last van mits je er geen 15 hebt..

r_lolita

Heb je verhaal 2 keer gelezen maar snap er werkelijk niks van?

Szan

Ik snap er he-le-maal niets van.

Doen ze nou moeilijk over je katten?
Waarom precies? Want die reden kan ik er met geen mogelijkheid uithalen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:15

Het is inderdaad een warrig verhaal. Enige wat ik er uit op maak is dat jij boos bent en dat jullie katten weg moeten?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:15

TS, volgens mij zit er aan het verhaal twee kanten. Je schuift jezelf énorm in de slachtofferrol terwijl jij hier ook deel van uit maakt (gekeken/gelezen naar je verleden). Ben benieuwd wat de buren te zeggen hebben :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:16

Je huurt de woning?

Pearlx

Ik zou je verhaal even duidelijker formuleren, want nu is er niks uit te maken. Waarom vind de buurman dat de katten weg moeten? Heeft hij daar argumenten voor? Hoeveel katten zijn het? Het is gewoon legaal katten en honden te houden mits het er ontzettend veel zijn. Wat voor overlast veroorzaken ze volgens hun?

kehdra

euh, je buurman wil jou katten weggeven?
Ik snap het niet helemaal, als je niks met de buren te maken wilt hebben, negeer ze dan?

Misschien eens met een professioneel iemand praten als dit je zo dwars zit?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:17

Doe normaal meid... adem in en adem uit....

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:17

Ze doen moeilijk over de katten omdat we er 6hebben.
En 1 hond te veel dieren maar ze doen overal moeilijk over.
Omdat ze zogenaamd bij hem op de hof zitten hij heeft zelf ook een kat die bij ons komt.
Die komt gewoon binnen bij je omdat ze zijn tuin vernielen en ze hebben nog geen eens een tuin.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:17

Ga zelf met de woonstichting praten over dit probleem en desnoods met de wijkagent.
Voorlopig niks weg brengen.
Waarom moeten die katten nou weg dan van de buren?
Is het vies en stinkt het bij jullie?

Bel de woonstichting even en meld rustig het probleem met de buren en hoe dit op te lossen is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:18

Citaat:
Die trien is te lui dat ze wat doet in huis ja wel loeren die lui weten precies hoe laat ik naar stal en ga en weer thuis kom walgelijk gewoon ik wil gewoon wat rust en geen geloer.
Als ik achter bezig ben zijn hun ook ineens achter bezig en achter is de schutting niet zo hoog ijzer met zon ronde pijp erlangs staat die als maar te loeren ik voel me net zon Hoe'r.
Heb er echt de pest in om naar buiten te gaan achter dan .

Als je in een rijtjes huis woont weet je dat er kans is dat er iemand in de buurt is die de boel in de gaten houdt.
Dat iemand wel of niets in huis doet, is niet jou pakkie an.
Je moet je gewoon niets aantrekken als je iemand ziet loeren (je kunt evt je hand opsteken).

Ik snap dat je misschien denkt dat ze je achtervolgen in je tuin, maar als je eenmaal iemand in het oog hebt dan let je daar natuurlijk veel meer op.
Bij ons zaten we ook vaak tegelijk buiten, omdat je allemaal tegelijk zon had in de tuin.

eenitraM

Loveskary schreef:
Omdat ze zogenaamd bij hem op de hof zitten hij heeft zelf ook een kat die bij ons komt.
Die komt gewoon binnen bij je omdat ze zijn tuin vernielen en ze hebben nog geen eens een tuin.

What? :')

Ik snap de laatste twee zinnen niet.

Mootje

Wat staat er in je huurcontract over het hebben van huisdieren?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:18

Het zijn 6katten en 1hond is een huurhuis.
Hij zeikt dat er teveel katten bij hem komen ook een hoop vreemden.
Daar kan ik toch niks aan doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:19

Volgens mij zit het zo:

TS is boos omdat de buren geklaagd hebben over de katten. TS is het daar uiteraard niet mee eens. Daarnaast zeuren de buren om alles wat ze doen en heeft de TS het gevoel dat ze overal de schuld van krijgen. Ze voelt zich bekeken in haar eigen huis.

Maar het belangrijkste wat naar voren komt en dat is denk ik de reden waarom TS zo reageert is dat ze zegt een trauma te hebben vanuit het verleden.

Het enige wat ik kan bedenken is: Haal rustig adem, bel nog helemaal niemand, slaap een nachtje en bespreek met je man wat je het beste kan doen. Ik begrijp dat de katten binnen wonen en niet buiten komen?
Bel de woningbouw over de regels die gelden rondom het houden van dieren in jullie huis. Soms is is enkel een max aantal dieren toegestaan. Kijk naar de regels en hou je daar aan.

Negeer de buren en blijf kalm.

Succes!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:20

Loveskary schreef:

Is het bij jullie in tuin en huis schoon, dus niet overal katten-uitwerpselen of urine geur, gegraven gaten etc? Hebben ze bewijs dat hun tuin wordt vernield door jullie katten? Is het huis wel groot genoeg voor zes katten?

Ga even met de woningbouw of huisbaas praten wat de regels zijn betreft katten en overlast. Anders kun je ook nog een kattenren bouwen in de tuin en de dieren binnen of in die ren houden:

https://www.google.nl/search?q=kattenre ... 66&bih=643

SAKKIA

Loveskary schreef:

Katten binnen houden dus of je eigen tuin afzetten zodat ze de tuin niet meer uitkunnen. Een ander mag geen last hebben van jouw dieren.

Fred_Kroket

Hilarisch... Ik snap er geen ene .... van! :')

Bajesklanten, nachtmerries, katten, schuttingen met een buis, je voelt je een hoe'r, je hebt knuffelkatten, je buurvrouw is lui en ze weten wanneer je van en naar stal gaat, je bent boos, warrig en lust geen eten meer, je broer is in de gevangenis geweest je gaat naar de rechter en je advocaat bellen, de kattenbak leeg je 3 keer per dag en de kat van de buren vernielt hun eigen tuin en als de politie komt ga je rennen en gaas om je dakgoot...

Logisch!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:20

linnie050 schreef:
Ga zelf met de woonstichting praten over dit probleem en desnoods met de wijkagent.
Voorlopig niks weg brengen.
Waarom moeten die katten nou weg dan van de buren?
Is het vies en stinkt het bij jullie?

Bel de woonstichting even en meld rustig het probleem met de buren en hoe dit op te lossen is.

Vies is het niet en ze zeuren dat er teveel katten komen ik zie haast nooit geen vreemde kat en een tuin hebben ze ook niet.
ZE liggen overal moeilijk over te doen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:21

Loveskary schreef:

Dus waarom maak je je dan druk? Lekker negeren en je eigen ding doen, klaaar.