Op deze manier kun je het karakter namelijk al goed beschrijven en zijn er wellicht leuke foto's en verhalen beschikbaar....
http://www.dierenhulpmirbessa.nl/index.php/honden-in-nederland/2036-elena

Wij vangen op dit moment een teefje uit Portugal op.
Ze heet Elena en is ongeveer 7 jaar oud, een mix van terriërs.
Ongeveer 30/35 cm hoog en ze weegt nog maar 5 KG.
Ze is pas in Nederland sinds de laatste Donderdag van Februari 2014 en ze doet het sindsdien erg goed!
Karakter:
Elena heeft echt een gouden karakter. Ze is zo dankbaar en wil het liefst de hele dag lekker bij je liggen.
Ze is echt een enorme knuffel kont!!
Als je nee zegt, is het gelukkig wel nee en dan gaat ze heerlijk in haar mandje liggen.
Wandelen buiten vind ze heerlijk, dan heeft ze plots best veel energie en kan ze heerlijk rennen en stuiteren. Het bos ingaan vind ze geweldig!
Ze luistert meestal heel erg netjes als we haar terug roepen, ze probeerde er 1x vandoor te gaan en we weten niet waarom. Maar 1 minuut later vonden we haar een paar honderd meter verder op waar ze netjes op ons aan het wachten was.
Spelen met andere honden vind Elena nog heel erg moeilijk en lastig, ze probeert het af en toe met onze pup maar als ze het zat is kan ze vel uit de hoek komen. Zeker als je even niet kijkt.
Wij denken dat ze het daarom beter doet op een plekje waar ze gewoon lekker alle aandacht krijgt van haar baasje. Ze komt wel lief bij honden en katten snuffelen maar daarna laat ze ze gewoon links liggen.
Ze is één keer met mij mee geweest naar de manege en dat ging heel goed.
Met wat oefening kan ze denk ik prima mee op rustige buiten ritten want ze kon perfect inschatten hoeveel afstand ze moest bewaren tussen haar het het paard en hoe ze met paarden om moest gaan.
Wij hopen snel een huisje te vinden voor deze lieverd!
Interesse, PB mij even of.... neem contact op met stichting Mirbessa:
http://www.dierenhulpmirbessa.nl/index.php/over-mirbessa
Ik ben erg benieuwd naar jullie opvang hondjes en hun poging om een nieuw thuis te vinden!!

En dat moet ik dan laten zitten omdat ik uit het asiel in Nederland wat moet halen ? Begrijp de logica nog steeds niet.
Pas maar op haha. Nu durf ik het niet meer zo goed maar ze hebben erg veel leuke zitten.