Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(bij een DA afgeleverd.)
, hij kwam plots onder een auto vandaan en voor ik kon reageren reed ik er vol overheen (waarna ik daarna zelf onderuit schoof door mijn manouvre om hem te ontwijken), beestje overleefde het gelukkig niet, had het vreselijk gevonden als hij nog een uur oid had moeten lijden om daarna bij de dierenarts ingeslapen te worden. Eigenaar stond erbij/ernaast (bij zijn eigen auto waar de kat onder vandaan schoot) en zag het dus ook gebeuren, ik was zo overstuur dat hij mij moest troosten ipv andersom

want ik zou het zelf vreselijk vinden. Ik ken ook wel mensen die expres echt niet afremmen voor een kat. Bah.
zulke zijn echt ziek hun kop.
Ben hier 2 katten binnen een half jaar verloren aan een aanrijding en heb de ene zelfs dagen moeten zoeken voor ik haar vond.

Ingrid_92 schreef:Ach ja eendjes heb ik ook wel eens gezien. Zo triest. Er zaten er 2 op de weg en een auto reed er vol over heen. Bewust niet remmen terwijl dat makkelijk had gekund. En het meest trieste was nog dat even erna een groepje van 5 andere eenden er om heen stond te kijken naar de doodgereden eendjes. Bah, ben er echt de hele dag naar van geweest en het staat in mn geheugen gegrifd
Net zoals dat ik wel eens van mijn oma hoorde dat ze een moedereend over zag steken met kleintjes en dat de moeder werd doodgereden. Hoe kun je zoiets doen?
waarschijnlijk is hij een tijdje bewusteloos geweest en heeft zich toen tot aan ons huis gesleept. Schade: afgebroken hoektand, gespleten tong en een gescheurde pees in zn schouder met als gevolg een deels verlamde en vergroeide voorpoot (die hij gelukkig wel nog op een vreemde manier gebruikt
)
. Zelf nog nooit zoiets meegemaakt, maar als het mogelijk is zou ik toch wel zeker even stoppen. En als het niet mogelijk is de dierenambulance bellen.