Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Minx2000 schreef:Met snoep word je geen roedelleider. Je hond zal alsnog in bepaalde situaties de leiding nemen wat je hier juist wil voorkomen. Ik vind het leuk voor bepaalde commando's en trucjes maar niet voor het oplossen van wellicht gedragsproblemen die kunnen voortvloeien uit je eigen communicatie met de hond. Maar voor hetzelfde geld is dat het probleem helemaal niet. Vandaar mijn vraag naar beeldmateriaal zodat je geen foute adviezen geeft.
Lara_Silver schreef:Je word nooit een roedelleider, kan je niet worden, je bent een mens. Ik heb het rotkeffertje van mijn ouders destijds gecorrigeerd met de gentle leader. Verder is het een lieve hond, alleen volledig gestoord als het op anderen aan komt. Bij blaffen ging de lijn strak met een duidelijke 'nee!', tot hij naar boven keek en zijn mond hield, was wellicht drie of vier keer nodig. Daarna wist hij dat hij zich door aanvallen in een akelige houding ging bevinden. Dit gedrag valt zelden te voorkomen door snoepjes of zelfs afleiding, je wil immers dat de hond gecorrigeert word op zijn foute gedrag.
. Beagles zijn vaak ook nogal vreetberen volgens mij

iedereen is altijd weg van mijn hond(en) omdat ze zo sociaal en lief zijn, nou dat had ik 2 jaar geleden nooit durven dromen.
maargoed aan de riem lopen doen we vrijwel nooit omdat wij veel natuur hebben en hij altijd los loopt samen met zijn vriendinnetje.
en zelf niet te bang zijn! liedje89 schreef:Lara_Silver schreef:Je word nooit een roedelleider, kan je niet worden, je bent een mens. Ik heb het rotkeffertje van mijn ouders destijds gecorrigeerd met de gentle leader. Verder is het een lieve hond, alleen volledig gestoord als het op anderen aan komt. Bij blaffen ging de lijn strak met een duidelijke 'nee!', tot hij naar boven keek en zijn mond hield, was wellicht drie of vier keer nodig. Daarna wist hij dat hij zich door aanvallen in een akelige houding ging bevinden. Dit gedrag valt zelden te voorkomen door snoepjes of zelfs afleiding, je wil immers dat de hond gecorrigeert word op zijn foute gedrag.
Dat hoeft niet je kan je hond ook gewoon leren dat ander gedrag veel belonender is en dat kan best met voedselbeloning en zonder geruk. Voedsel is echt een veel sterkere motivatie voor een hond dan het vermijden van pijn of straf. Ook niets voor niets natuurlijk een wolf riskeert best een flinke klap voor zijn harses om een lekker hapje te vangen. Beagles zijn vaak ook nogal vreetberen volgens mij
![]()
Minx2000 schreef:Met snoep word je geen roedelleider. Je hond zal alsnog in bepaalde situaties de leiding nemen wat je hier juist wil voorkomen. Ik vind het leuk voor bepaalde commando's en trucjes maar niet voor het oplossen van wellicht gedragsproblemen die kunnen voortvloeien uit je eigen communicatie met de hond. Maar voor hetzelfde geld is dat het probleem helemaal niet. Vandaar mijn vraag naar beeldmateriaal zodat je geen foute adviezen geeft.