Kiki is gedekt, vol verwachting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 13:44

AfbeeldingAfbeelding

Vandaag is mijn lieve schat Kiki voor het eerst gedekt.
Kiki is 2,5 jaar, het wordt haar eerste nestje
De vader van de pups is 3 jaar
Allebij met papieren, en allebij getest.
Voor diegene die Kiki wil blijven volgen, ik zal hier plaatsen hoe het verloopt.

KimD

Re: Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:46

Heb je een betere foto van de reu want ik hoop dat deze foto heel erg vertekend want anders heb je imo een fout begaan.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 13:48

KimD schreef:
Heb je een betere foto van de reu want ik hoop dat deze foto heel erg vertekend want anders heb je imo een fout begaan.

Ik heb geen andere foto van de reu, en hij vertekend inderdaad.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:51

Nou vertekend op niet, die scheve poten en die gedrongen kop zullen er toch wel op blijven zitten. Ik had een hele andere verwachting na het lezen van je andere topic.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 13:55

KimD schreef:
Nou vertekend op niet, die scheve poten en die gedrongen kop zullen er toch wel op blijven zitten. Ik had een hele andere verwachting na het lezen van je andere topic.

Dat klopt wij zijn op het laatste moment veranderd van reu, graag je commentaar in mijn andere topic!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:58

Heeft de vader bloed van een Pekinees? Ik kan er niet zo heel veel chihuahua in ontdekken. Moet zeggen dat ik zelf ook absoluut niet voor deze reu gekozen zou hebben.
Ben benieuwd naar de pups en hoe die eruit gaan zien :)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 13:59

Cayenne schreef:
Heeft de vader bloed van een Pekinees? Ik kan er niet zo heel veel chihuahua in ontdekken. Moet zeggen dat ik zelf ook absoluut niet voor deze reu gekozen zou hebben.
Ben benieuwd naar de pups en hoe die eruit gaan zien :)

Nee hoor het is een rasechte chihuahua met stamboom ;)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:02

wat onwijs leuk! wij hadden 3 jaar geleden onze cocker spaniel laten dekken, we wilden een maatje voor haar, aangezien ze met geen enkele hond klikte, zagen we nog een optie, haar eigen kind zal ze niet wegjagen.

we hadden nog wel 3 mensen die een pup zouden willen,dus we lieten haar 2x door dezelfde reu dekken.

een echo gedaan, en jahoor , madame had er !8!
nu zijn ze allemaal bij een fijn huisje.

met welk doel fok je? voor jezelf een pup? voor de leuk? pure winst?(die je er echt niet uithaalt als je de echo's doet inentingen en chips ed)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:03

ik dacht, hee, wat leuk, pupjes van een naakthond!
maar nu.. -O-

Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor een chihuahua-reu?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:07

Ik denk dat er niet hele mooie kinders uit gaan komen. Ben benieuwd.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:10

Kenyada ,
ik vraag me wel is af,zolang het dier er geen last van heeft, moet een hond dan persé mooi zijn?
ik ga liever voor een hart van goud en een wat minder knap uiterlijk , dan een eersteklas stamboek chihuahua die keft en bijt ?

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:11

leuk ik ga volgen!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:12

Ik dacht het al bij je andere topic.. Ik denk dat dit pupjes worden die een enorme hoop aandacht nodig hebben, waar je enorm veel geld opzij kan gaan leggen.. Sorry, maar dit is niet de beste keus!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:13

cheybinky schreef:
wat onwijs leuk! wij hadden 3 jaar geleden onze cocker spaniel laten dekken, we wilden een maatje voor haar, aangezien ze met geen enkele hond klikte, zagen we nog een optie, haar eigen kind zal ze niet wegjagen.

we hadden nog wel 3 mensen die een pup zouden willen,dus we lieten haar 2x door dezelfde reu dekken.

een echo gedaan, en jahoor , madame had er !8!
nu zijn ze allemaal bij een fijn huisje.

met welk doel fok je? voor jezelf een pup? voor de leuk? pure winst?(die je er echt niet uithaalt als je de echo's doet inentingen en chips ed)

Wij wilde geen hele chihuahua meer doordat ze vaak wat mankeren, zelfs met stamboom, dus een bewuste kruising.
Heb 3 hondjes verloren vorig jaar, en wilde van Kiki een pup en toch niet helemaal zonder chihuahua.
Hoop dan ook op een teefje, omdat mijn reu absoluut niet met een reu samen kan, ondanks dat hij gecastreerd is.
Ik heb een aantal geintereseerde waaronder gisteren bij de dekking van mensen, ik maak mij niet druk ik raak ze wel kwijt, heb ook geen buren en woon vrij dus als ze even blijven is dat geen probleem.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:15

De lelijkste hond-verkiezing wordt jaar na jaar opnieuw gewonnen door honden uit zo'n kruising, en het lijkt mij sterk dat deze hondjes gezond zijn te noemen.
sowieso staan Chihuahua's en Naakthonden bekend om de slechte gebitten..

Dat gezegd, ben ik alsnog heel benieuwd wat hier uit komt, en hoop ik voor TS en voor de teef dat alles goed zal gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:17

Ik ben absoluut geen hondenkenner, maar die chi reu ziet er niet helemaal oke uit en die genen zou ik niet door willen geven.
Ben wel benieuwd wat eruit komt.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:17

O nee dat bedoel ik eigenlijk meer in de zin van: scheve pootjes lelijk en slecht gebitje enz enz.
Mooi hoeft n hond van mij niet te zijn, heb zelf ook n chihuahua kruising uit t asiel met kromme voorpootjes. Maar die heb ik laten castreren.
Moet er niet aan denken dat ie per ongeluk n teefje dekt.
Vind vooral de reu eruit zien alsof hij n onderbeet heeft,scheve pootjes en n vrij klein schedeltje met plopoogjes.
Grote kans dat de pups dit ook hebben dus in zo'n geval zou ik er persoonlijk niet voor kiezen er een nestje mee te kweken.
Laatst bijgewerkt door kraakte op 27-02-14 14:20, in het totaal 2 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:18

welke tests zijn er gedaan dan ?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:19

Ik mag hopen dat er gezonde hondjes uit komen en dat het een niet al te groot nest wordt... Kan me niet voorstellen dat je deze makkelijk kwijt gaat raken :n
Ik vraag me wel af hoe je tot deze combi bent gekomen? je zegt geen "hele" chihuahua meer te willen ivm gezondheidsproblemen binnen dat ras, maar ik vraag me af of je het risico daarop verkleind met deze combi :?

De reu doet me overigens ook niet direct aan een (rastypische) chihuahua denken, maar wellicht ligt dat aan de foto
Laatst bijgewerkt door amy_leftover op 27-02-14 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:21

denk een algemene test of ze gezond zijn spicegirl , dat het diertje geen ziektes heeft.

ts, onwijs veel plezier en het is een enorm mooie ervaring!
update je ons?

jammer dat mensen doorzeuren over de testen, als jij zegt dat jou hond gezond is, dan is die dat.
en is het niet zo mensen, is ze toch al gedekt, dus houden we daar anders over op? want het is nutteloos.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:22

Ik volg. Ik heb geen verstand van wat ze allemaal zeggen maar elke hond is mooi, zelfs die hondjes die de lelijkste honden ter wereld zijn :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:23

Ja, maar het is algemeen bekend dat naakthonden géén 100% gezonde hondjes zijn, dat is bovenstaande chihuahua reu zo te zien ook echt niet, dus ik snap niet zo goed waarom je 2 zwakke hondenrassen met elkaar gaat kruisen..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:24

Ik volg ook, ik ken ook het andere topic.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:24

amy_leftover schreef:
Ik mag hopen dat er gezonde hondjes uit komen en dat het een niet al te groot nest wordt... Kan me niet voorstellen dat je deze makkelijk kwijt gaat raken :n
Ik vraag me wel af hoe je tot deze combi bent gekomen? je zegt geen "hele" chihuahua meer te willen ivm gezondheidsproblemen binnen dat ras, maar ik vraag me af of je het risico daarop verkleind met deze combi :?

De reu doet me overigens ook niet direct aan een (rastypische) chihuahua denken, maar wellicht ligt dat aan de foto

Waarom zou iemand überhaubt een chi op een naakthond willen zetten eigenlijk?

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:25

Amaris, als iemand dat een leuke combinatie vind??