Omdat ik vaak oplossingen lees voor problemen en omdat ik het graag een keer wil laten bekijken door iemand anders, hier mijn probleem.
Ik heb thuis met mijn ouders 2 honden. Een 12 jarige Herdermix en een 3 jarige Malterzermix.
Het gaat hier om de 3 jarige hond.
Wij hebben Hummer als pup gekregen, het is een heel lief hondje dat alles prima vind. Toen hij een paar maanden oud was, waren wij verbaast over dat hij nog steeds niet zindelijk was.
We hebben de eerste paar weken kranten op de grond gehad, daarna heeft hij geweten dat hij niet binnen mag plassen of poepen (niet slaan, wel streng toespreken en hem een stuk verderop duwen en wegsturen).
Dit hielp niet en we hebben het ook een poos genegeerd. Wij hebben het idee dat straffen hem maar even raakt en hij het snel vergeet.
We hebben hem ook een paar weken 's nachts in de bench gehad. Hier deed hij ook gewoon zijn behoefte in en ging er ook gewoon in liggen.
Wij zijn toen met Hummer naar de dierenarts geweest om te controleren of alles wel goed met hem was. De dierenarts kon niks vinden maar heeft ons geadviseerd om iemand te laten komen die veel van hondengedrag weet.
Dit advies hebben wij natuurlijk opgevolgd (we waren er immers al helemaal klaar mee..). Deze gedragsdeskundige dacht dat Hummer zich verveelde en adviseerde om een hersenspeeltje te gebruiken. Het was zo'n bal met brokjes erin, als hij die rolt komen er brokjes uit. Hummer snapte het spel niet en heeft er nooit wat mee gedaan. Daarna hadden we een Kong? met een gat erin waar we pasta in stopte. Dit snapte hij wel maar vond hij ook niet interessant.
Nu slaapt hij bij ons op de slaapkamer wat niet ideaal is, maar anders plast en poept hij het hele huis onder. Hij heeft ook al een keer op mijn slaapkamer gepoept
. Vandaag heeft hij wéér in de keuken gepoept en ik ben er klaar mee.Nog even wat informatie
:- Mijn ouders hebben meerdere honden gehad maar hebben dit nog nooit meegemaakt
- Hummer is 3 jaar oud
- Hij gaat 4 keer per dag 20 minuten wandelen maar hij presteert het om 5 minuten na het uitlaten alweer te poepen in huis
- Hij is naar de dierenarts geweest
- Er is een gedragsdeskundige langs geweest
Om dit mormeltje gaat het:

Ik hoop dat iemand dé tip heeft! Wij zijn bereid om alles te proberen!
) door meteen bij het wakker worden de hond naar buiten te doen. Meerdere malen per dag, vaker dan 4x dus.