Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, dieren vermenselijken. Het zijn DIEREN. De vergelijking van dat en gevangene niet op de betonnen vloer hoeft te slapen maar waarom honden wel komt mijn strot uit.
nathalie_v schreef:Maar mijn punt is "Geven wij een "gered" dier wel een beter leven, of vinden wij mensen dat hij een beter leven heeft?"
antje_vip schreef:Niet mee eens, leg het doden maar eens uit aan iets of iemand dat WIL LEVEN.... Dat kan niet. Vermenselijken, ja, dieren kunnen ook lijden en leven ook in gezinsverband, houden ook van hun kinderen etc.
xSlvna schreef:Hét voorbeeld, Paard in Nood (Spanje). Man wat worden daar veel dieren gered die weinig kans hebben, wordt veel geld in gepompt en hierdoor kunnen goedkopere reddertjes niet meer gered worden.![]()
En dan ook nog vaak geld er in pompen en nóg gaan ze dood.
Relaxed schreef:antje_vip schreef:Niet mee eens, leg het doden maar eens uit aan iets of iemand dat WIL LEVEN.... Dat kan niet. Vermenselijken, ja, dieren kunnen ook lijden en leven ook in gezinsverband, houden ook van hun kinderen etc.
Ik snap helemaal niks van je post, maar als ik denk wat ik denk dat je bedoelt ben ik het niet met je eens.. Je vergelijkt dieren met mensen.. Dieren leven niet in gezinsverband, na een x-tijd scheiden hun wegen..
fransje23 schreef:antje_vip schreef:Stomme mensen ook altijd die menen voor God te moeten spelen..
Maar als je een ziek dier helpt die eigenlijk ten dode opgeschreven is speel je toch ook voor God?
Elke handeling in een leven heeft een effect!