huis "stinkt" naar hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

huis "stinkt" naar hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 18:37

Zie titel, maar geen typische hondenlucht.
Het hele huis ruikt naar hem, hoevaak je ook boent de lucht blijft hangen.
Zo erg eigelijk dat ik er gewoon hoofdpijn van krijg.

Dit gaat allemaal over mijn lieve Simba, simba is een 12.5 jarige rottweiler die ziek is.
Tumor in zijn buikholte van 3cm doorsnee, chronische oorontsteking waar geen middeltje meer wat doet.
De dierenarts zegt dat het een aflopende zaak is, hij is ondertussen nog maar 30 kilo.
Ook heeft hij last van zijn heupen door ouderdom en staat hij de laatste tijd regelmatig op 3 poten.

Kan hij zo stinken omdat die gewoon op is? zijn lichaam van binnen al aan het verteren is?

Zelf vind ik het geen rede om hem al in te laten slapen, maar de lucht word steeds erger, en mijn hoofdpijn dus ook.

Iemand nog een idee of de lucht weg te krijgen?
Of is dit al een punt dat ik afscheid moet gaan nemen van hem |(

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:40

komt dat niet door de ooronsteking? dat ruik ik vaak al van een afstand...

Mizora

Re: huis "stinkt" naar hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:58

Oorontsteking kan vreselijk stinken, ruikt hij uit zijn bek? Want tanden kunnen ook een putlucht veroorzaken. Verder zou ik heel scherp zijn of het nog wel dierwaardig is. Hij heeft dus én last van zijn heupen waardoor lopen pijn, regelmatig dusdanig dat hij op 3 poten loopt. En chronisch pijn aan zijn oren, want oorontsteking doet over het algemeen flink pijn.

Ik kan natuurlijk vanaf een afstand geen vast besluit nemen. Maar wat jij beschrijft vind ik klinken als afscheid nemen.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:01

Tja ik denk dat je jezelf moet afvragen of het voor de hond nu wel zo prettig is om verder te lijden het laatste stukje van zijn leven... natuurlijk is dat erg lastig, maar geloof me het echt goede moment is erg lastig te vinden.. het blijft altijd naar om afscheid te moeten nemen.
Maar als ik dit zo lees kun je hem beter het erger lijden besparen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:01

Oh ja oude honden kunnen vreselijk stinken. Alsof ze helemaal verrot zijn van binnen.
Onze oude hond stonk ook zo. Het was gewoon niet te houden als hij bij je in de buurt lag. Heel zielig eigenlijk maar je werd er strontmisselijk van. Vaak merk je daaraan al dat het einde een beetje in zicht is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:05

Onze kleine hond van 15 jaar heeft huidkanker die door de slijmvliezen opnieuw is uitgebroken. Gevolg is dat zijn hele mond vanbinnen vies is geworden, zijn tandjes zijn ook rot. Wel, de lucht die daar vanaf komt... Het is erger dan de lucht van uitwerpselen. Dus ik kan me voorstellen dat een oorontsteking of misschien ook iets in de mond de oorzaak wel kan zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:06

Ja ik heb hier ook zo een kreukeltje, 13 jaar en het laatste jaar steeds problemen met z'n blaas en ik vermoed enige dementie en hij stinkt ook behoorlijk, ik zeg altijd dat ie al behoorlijk over de datum is...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 19:18

Dat afscheid eraan zat te komen wist ik al, ben nu dan ook de laatste wandelingetjes aan het plannen met zijn honden vriendjes.

Zijn bek is voor een oude hond nog vrij netjes volgens de dierenarts,denk zelf ook wel dat het deels door zijn oor komt.
Enige wat er nog gedaan kon worden was oren uitspuiten, maar dat is onder narcose en ook de dierenarts vind dat dat geen slimme zet is.

Het is vooral lastig omdat hij nog zo jeugdig in zijn koppie is.
Eergister vloog die nog achter onze andere hond aan om te spelen, op 3 poten lopen is dan ook meestal alleen in het begin van het opstaan.
Ook plast hij zo nu en dan snachts in huis wat hij sinds puppytijd niet meer gedaan heeft.

Tja het is altijd moeilijk de keuze te maken wanneer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:21

Ja die van ons liet ook vaak ineens zijn plasje lopen in huis. Leek wel of hij er geen controle meer over had. Heeft zelfs een keer een poep in huis gedaan terwijl hij dat echt nooit deed. Hij leek ook wel een beetje dement te worden. Beetje piepen in zichzelf enzo. En hij zag en hoorde bijna niet meer. Helaas is dat ook zijn dood geworden, hij liep zo onder een auto.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:21

oh vreselijk, ik heb echt met je te doen.
Onze hond van 12 is nog supergezond maar o jee, ik moet er niet aan denken...
Als hij nat geregend is wil je hem nog wel eens ruiken verder nooit, maar misschien wen je daar als baasje ook wel aan.
ik ben bang dat de lucht die jij ruikt inderdaad andere oorzaken heeft, dat het echt een ziekte-lucht is.
Sterkte!!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 19:35

natte hondenlucht tja die ken ik ook.
Maar dit is echt erg.
zelfs wierrook werkt niet ja voor heel eventjes.
Denk idd dat ik na het weekend een afspraak ga maken voor hem.
Erg moeilijk maar misschien wel het beste als het idd weer een fikse onsteking is ;(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:41

Ons oude hondje stinkt ook vreselijk.
Uit de vacht kun je het een beetje tegengaan door wassen of door droogshampoo. Maar ik zou idd ook ff checken of het niet van tanden of oren komt. Toen mijn hondje net kwam had hij een compleet weggerot bekkie, dat meurde ook echt afschuwelijk. We hebben hem toen overgezet op kvv en ondertussen soms ook barf en nu is de stank uit zijn bek weg. Helaas blijft wel stank van zijn lijf. Ik was hem wekelijks maar een maltezer wast gemakkelijker dan een rottweiler natuurlijk :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:49

Aah, arm dier zeg! Wat zal hij een pijn hebben...

Helemaal offtopic: maar dit is niet meer dierwaardig. (Ervaring mee)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 20:02

Stomme is dat je gewoon zonder problemen aan zijn oren kan zitten,schoonmaken enzo doet hem geen pijn, hij wil nog steeds spelen, en daagt nu ik dit zeg ons weer uit voor een spelletje.
Dat maakt eigelijk de keuze ook zo moeilijk omdat je naast het manken met opstaan niks kwa pijn laat zien.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:05

Oh, ik ken het helemaal. Wij zitten met net hetzelfde met onze kleine Sultan. Die laat absoluut niets zien van pijn, alleen slaapt hij heel veel en doet nog altijd even gek als hij eten krijgt. Maar er zit geen spiertje of stukje vet meer op. Vreselijk, zo'n dubbel gevoel.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:09

Een hond stinkt omdat hij slecht voer krijgt, waardoor slechte stofwisseling, of omdat hij niet verzorgd wordt en altijd buiten rond moet sjouwen, of omdat hij een slechte stofwisseling heeft door ziekte.

Jij weet de reden bij jouw hond. Ik vrees dat het einde nadert.

Is wassen met een verfrissende shampo geen optie?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:09

Een hond met die leeftijd en zoveel mankementen, die moet je niet langer laten lijden.
De hond zelf lijdt niks van het inslapen, maar als je hem straks dood in huis vind ben je te laat en weet je niet hoeveel pijn hij heeft gehad in zijn laatste uren en dat vergeef je jezelf nooit.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:11

Hij is inderdaad op aan het teren. Laat hem dat laatste stuk in zijn lijdensweg niet afleggen. Daar krijg je eeuwig spijt van.

Nu kun je het niet zien, maar maanden nadat dit is gebeurt, dan zie je het wél als je er aan terug denkt.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 20:20

Dat is idd wat ik nu dus ook denk, het langzaam op aan het teren.
En nee een lijdensweg wil ik ook niet.
Het nieuws van de tumor was net 3 weken geleden, de geur is nu steeds sterker aan het worden.

zal dus een afspraak gaan maken zodat hij rustig ingeslapen gaat worden..

Moet er niet aan denken om hem niet meer te zien, maar voor hem is het wel het beste .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:22

Het is een moeilijke keuze maar wel de beste keuze... je hond heeft pijn en is al oud. Dan is het beter om hem een waardig einde te geven dan om hem "weg te zien kwijnen". Hoe moeilijk het ook is :(:)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:22

Het blijft hard en je zult er nooit aan wennen, je grote vriend in moeten laten slapen! Heel veel sterkte!

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:23

Hier ook een oude hond die verschrikkelijk kan stinken. Hij laat, bij voorkeur 's avonds als we lekker even op de bank zitten, verschrikkelijk veel scheten. En dat is echt niet te hebben zo smerig. Het is een herder van bijna 16, dus hij heeft wel wat krediet opgebouwd. Maar hij verhuist toch geregeld even naar een andere kamer omdat het echt niet te doen is.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:34

Oh wat een triestig verhaal eigenlijk, als ie in z'n koppie nog niet op is maar z'n lijf gewoon aan het eind is.. Sterkte in ieder geval!

Qua stank; Hangt er imo wel een beetje af van wát voor lucht er af komt. Oorontstekingen is echt een beetje een muffe lucht met een scherp bijna zurige hint van dooie muis _O- is mijn ervaring in ieder geval. Daar is denk ik ook niets aan te doen behalve de ontsteking wegnemen.. Als het uit z'n vacht komt zijn er wel "parfums" voor honden te krijgen. Trimster sprayt er bij Ol ook altijd kwistig op los, en dan heeft ie echt zo'n beetje een "net-van-de-kapper" luchtje :') Komt het uit z'n bek zijn er zelfs mondwaters voor honden te krijgen :P

De oude honden die ik ken stinken niet per sé, maar wel als ze oorontstekingen hebben of als de bek open gaat :+

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 21:08

Zoals ik al zei oorproblemen is de laatste optie uitspuiten, maar zelfs de dierenarts zou het niet doen als het haar eigen hond zou zijn.

Gebit was op 1 plekje niet helemaal goed, rest was in top conditie vond de da.
Maar ook daarvoor heb je narcose nodig wat ook de dierenarts niks in zag.

ze vond echt dat die gewoon lekker moest genieten zolang die nog heeft.
En niet dat soort operaties moest doorstaan.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:57

Hond inclusief oren met badedas schoonmaken, dat ruik je als het goed is nog wel even :j