Hond mee naar hotel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 15:48

Een klein jaartje geleden werd ik dan eindelijk honden eigenaar :Y).

Nu lijkt het mij geweldig om binnenkort met mijn vriend een weekendje weg te gaan naar duitsland/oostenrijk oid en de hond dan mee te nemen.

Qua aanbod kan ik genoeg vinden.
Maar ik vraag mij af, als je bijvoorbeeld naar het restaurant van het hotel gaat, mag de hond dan ook gewoon mee? Of laat je die dan achter op de kamer bijvoorbeeld.

Hoe doen jullie dat :)?

LOVESUSHI

Re: Hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:54

Wij nemen waar mogelijk de hond mee, vaak is het in de hotelrestaurants (vooral ontbijt) niet toegestaan dat ze mee mogen. Wij laten ze dan op de kamer, wel lukt dit pas nadat ze een nachtje hebben geslapen, anders gaan ze zelf proberen de deur open te maken met getik & gespring.

Wij gaan als we dit doen 's avonds vaak buiten het hotel eten en nemen ze dan gewoon mee.
Dit was wel in NL en niet in het buitenland maar denk dat we daar hetzelfde zouden doen als het mogelijk is. Weet niet wat voor ras je hebt? Wij hebben vrij kleine, maar wel actieve honden (2).

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:56

Ja hoor, ook gewoon mee :)
Ook in het restaurant, mijn hond schooit ook niet, kwijlt niet dus dat is ook al een voordeel :D
Gaan we op verplaatsing eten, vroeg ik het wel even voor we binnen gingen :)

Hangt ook van het ras af en opvoeding.
Ik heb een Duitse herder, maar aangezien hij zo braaf is ben ik tot nu toe altijd toegelaten ergens :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:58

Ik zou er niet blij mee zijn als er een hond naast me zou liggen terwijl ik aan het eten ben :(

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 15:59

Bedankt voor de antwoorden! Is het makkelijk om restaurants te vinden waar honden zijn toegestaan dan?
De hond op de kamer achter laten is misschien een idee, al zou ik dat wel heel spannend vinden om te doen. Ze kan namelijk niet in de bench. Thuis laat ze altijd alles heel en gedraagt ze haar goed maar ik weet niet hoe ze er mee om gaat in een vreemde omgeving.

Ik heb een american akita. Grote hond dus :)
Ze schooit en kwijlt gelukkig niet :P.

Maar niet in elk hotel waar honden zijn toegestaan zijn ze ook toegestaan in het restaurant van het hotel?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:01

Neen dat klopt, moet je even navragen dan :)
En idd, vele zouden het niet leuk vinden als er een hond naast hun ligt tijdens het eten.
Maar ik ga niet mijn hond eerst naar het hotel terugbrengen om nadien weer te vertrekken om ergens te gaan eten :)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:02

In Duitsland en Oostenrijk zijn ze een stuk soepeler en toleranter naar honden toe dan in Nederland. Ik zou gewoon vooraf even informeren bij een hotel.

quera schreef:
Ik zou er niet blij mee zijn als er een hond naast me zou liggen terwijl ik aan het eten ben :(

Ach, ik zou me er niet aan storen.
Ik stoor me weer aan herriemakende kinderen, of een kind waarbij het voedsel zich overal bevindt behalve in de mond, yekkie! Moet je die dan ook maar gaan weren?
Laatst bijgewerkt door calippe op 19-02-14 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:03

Ik ga dit jaar naar een huisje (ferienwohnung). Kunnen we zelf eten koken.. En sleep de bench mee. Dus als we uit eten gaan, dan kan die 2 uurtjes in de bench blijven.

Vind het zelf ook een vies idee als andere mensen hun hond meenemen naar een restaurant.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-14 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:04

In Nederland heb ik een hotel gehad waar de hond niet mee het restaurant in mocht, maar er was een apart gedeelte, een soort van aangebouwde serre, waar het wel mocht iets minder sfeervolle plaatsen maar we konden er prima zitten. Wel fijn want achterlaten in de kamer zag ik niet zo zitten. Met hotels in het buitenland heb ik geen ervaring maar ik heb het idee dat ze in die landen nooit zo moeilijk doen qua honden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:06

calippe schreef:
In Duitsland en Oostenrijk zijn ze een stuk soepeler en toleranter naar honden toe dan in Nederland. Ik zou gewoon vooraf even informeren bij een hotel.

quera schreef:

Ach, ik zou me er niet aan storen.
Ik stoor me weer aan herriemakende kinderen, of een kind waarbij het voedsel zich overal bevindt behalve in de mond, yekkie! Moet je die dan ook maar gaan weren?

Ik hou ook niet van herriemakende kinderen :D

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:06

Wij nemen nieteens de bench mee op vakantie, ze passen er toch niet samen in, gewoon de een zijn kussen de ander haar mand. Probeer de omgeving zo vertrouwt mogelijk te maken voor je hond, lievelingsspeeltje/knuffel mee etc. De meeste restaurants mogen honden gewoon mee... Heb het eigenlijk nog nooit gehad dat we ergens geweigerd zijn en wij gaan/gingen best vaak uiteten en bijna altijd mee omdat ze van avontuur houden :)

inderdaad, kinderen zijn veel erger:|

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:07

Het verschilt per hotel, een aantal jaar geleden waren we in Oostenrijk in een soort van speciaal hondvriendelijk hotel waar de hond overal mocht komen , dit jaar mocht de hond niet mee in de eet zaal, verder mocht ze overal komen. Dus het loont wel de moeite om dat vooraf even uit te zoeken. Vorig jaar hebben we in Luxemburg een trektocht gemaakt van hotel naar hotel (bagage werd dan nagebracht) de hond mocht daar in elk hotel slapen maar niet in elk hotel in de eetzaal, vaak was ze echter zo moe na een dag wandelen dat ze niet eens meer mee wilde om te eten :-)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:10

Wij nemen de hond vaak mee naar een hotel. Hij blijft tijdens ontbijt en diner (als we dat in het hotel gebruiken) gewoon in de kamer (los). Hij is gelukkig braaf en gaat gewoon op zijn kleedje liggen tot we terug zijn.

Als we gaan borrelen ofzo in de lounge nemen we hem meestal wel gewoon mee, vaak is dat ook gewoon toegestaan. In de wat formelere restaurants (en idd ook vaak in de ontbijtruimte) zijn honden vaak niet welkom (heel begrijpelijk ook, ben ik het ook mee eens). Het is ook een beetje locatieafhankelijk, op plekken waar mensen speciaal met de hond naartoe komen omdat het midden in de natuur is zijn ze vaak wat flexibeler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:11

LOVESUSHI schreef:
Wij nemen nieteens de bench mee op vakantie, ze passen er toch niet samen in, gewoon de een zijn kussen de ander haar mand. Probeer de omgeving zo vertrouwt mogelijk te maken voor je hond, lievelingsspeeltje/knuffel mee etc. De meeste restaurants mogen honden gewoon mee... Heb het eigenlijk nog nooit gehad dat we ergens geweigerd zijn en wij gaan/gingen best vaak uiteten en bijna altijd mee omdat ze van avontuur houden :)

inderdaad, kinderen zijn veel erger:|

Mijn hond wil nog wel eens dingen slopen. Thuis hebben we daar geen problemen mee. Want dan hebben we dingen gewoon niet goed opgeruimd. Maar zit er niet op te wachten dat hij daar perongeluk iets sloopt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 16:13

Jullie ervaring met honden in de hotelkamer laten is dus wel positief :D? Dat zou dan misschien nog een optie zijn als de hond niet mee kan eten.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:19

Geen probleem met de hond in de hotelkamer. Ligt er wel aan wat voor type hond je hebt natuurlijk, als hij aanslaat bij elk geluidje op de gang lijkt het me niet handig om hem alleen te laten.

Als je hem achterlaat in de kamer is het vaak om wel handig het even door te geven aan de housekeeping, zodat ze zich niet rotschrikken als ze de kamer komen schoonmaken (die van ons begroet iedereen alsof hij in tien jaar geen mensen heeft gezien, springt niet ofzo, maar is wel heel enthousiast). Dit wordt vaak erg gewaardeerd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:06

De laatste keer had ik hondlief mee naar een hotel. Hij slaapt s'nachts altijd in een bench dus hebben wij voor vakanties een reisbench. Als hij daar dan in ligt is hij net zo rustig als thuis :j
Als je hond het dus gewend is raad ik aan er wel 1 mee te nemen. Wij zijn gaan eten waar hij welkom was, in een restaurantje in het dorp in de buurt. Ik vond het hotel restaurant erg duur had niks met de hond te maken :P

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:09

quera schreef:

Een jaartje geleden ben ik uit eten geweest en hadden we in totaal 5 honden bij ons. Alleen 1 heel klein hondje lag in zicht, de rest onder de tafel. Toen we weg gingen keek men heel verbaast naar alle honden die onder de tafel weg kwamen :D
Kortom, als je je hond goed hebt opgevoed heeft een ander het niet eens door :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:11

Ik vind zoiets als de hond meenemen naar een restaurant wel een beetje aso. Wellicht zit jij naast een tafel met iemand die allergisch is voor honden, moet deze persoon dan maar vertrekken omdat jij je beest altijd moet meeslepen denk ik dan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:13

Voor de hond zelf is er toch ook niks aan, al die lekkere geurtjes om 'm heen en dan onder tafel moeten liggen -O-
Die doe je daar ook geen plezier mee, denk ik ?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:21

Laatst is de hond ook mee geweest naar een pannekoekenrestaurant na een lange wandeling :D.

We zijn in een hoekje gaan zitten, hond lag tevreden onder de tafel en niemand had last van de hond (niemand kon ook zien/ruiken dat de hond er was).

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:23

Wij zijn 1x met hondje in hotel geweest.
Eigenaar had toen geregeld de 1ste ochtend ontbijt dat we ergens achteraf zaten.
De 2e ochtend mochten we tussen de rest in, meneertje ligt onder tafel en niemand merkt hem op.

Iedereen linkte ons aan ons hondje, toen wij dus de 2e ochtend er zaten keken ze heel raar.
Toen we later opstonden en de hond onder mijn stoel vandaan kwam moesten ze lachen oo daar was ie, we misten hem al.

Verder mee naar een huisje genomen, dat is wel makkelijker vind ik, geen gedoe met dingen uitzoeken etc.

Maar restaurants vragen we altijd gewoon even of ie mee naar binnen mag.
En vaak doen wij op terras zitten, dus dan is het sowieso geen probleem.

Ergens op vreemde plek achterlaten gaat bij ons hondje niet, en zou het ook niet willen, beest is in een vreemde omgeving, en wijkt geen moment van mijn zijde.
Ook met slapen, thuis slaapt ie in de woonkamer met de katten, op vakantie gaat zijn mand op de slaapkamer.

Het is wel wat meer uitzoekwerk met hond, maar echt, onze vakanties zijn zoveel leuker als de hond mee is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:25

Mjetterd schreef:
Laatst is de hond ook mee geweest naar een pannekoekenrestaurant na een lange wandeling :D.

We zijn in een hoekje gaan zitten, hond lag tevreden onder de tafel en niemand had last van de hond (niemand kon ook zien/ruiken dat de hond er was).

Jij ruikt je hond misschien niet, een ander kan dat wel. Merken wij hier ook, wij ruiken de honden niet meer maar andere wel. Bovendien hoef je een hond niet te ruiken om er allergisch voor te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:26

Machie schreef:
quera schreef:

Een jaartje geleden ben ik uit eten geweest en hadden we in totaal 5 honden bij ons. Alleen 1 heel klein hondje lag in zicht, de rest onder de tafel. Toen we weg gingen keek men heel verbaast naar alle honden die onder de tafel weg kwamen :D
Kortom, als je je hond goed hebt opgevoed heeft een ander het niet eens door :)

Als nog vind ik het niet hygiënisch om je hond mee te nemen in een restaurant. Dus daarom wil ik mijn eigen hond ook niet mee nemen als ik uit eten ga op vakantie.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:28

Amandavd schreef:
Mjetterd schreef:

Jij ruikt je hond misschien niet, een ander kan dat wel. Merken wij hier ook, wij ruiken de honden niet meer maar andere wel. Bovendien hoef je een hond niet te ruiken om er allergisch voor te zijn.

Ik zeg toch ook niet dat je een hond moet ruiken om allergisch te zijn :D?

Mijn hond geeft gewoon (bijna) geen geur af, kan ik ook niets aan doen.