De voorgeschiedenis van Abby is de volgende; zij komt uit het asiel en is op straat gevonden, ze is toen herplaatst en binnen een paar maanden weer terug gebracht omdat ze in huis zou plassen. Daarna is ze bij ons gekomen. Ze lijkt een kruising Pers/Brits korthaar (volgens het asiel) Ze is denk ik een broodfok/inteeltkatje. Ze is erg klein, mist hoektanden en heeft een knik in haar staart.
Ze is schuw maar heeft zich gelukkig wel aan ons gezin gehecht.
Na twee jaar vonden wij het leuk om nog een kat erbij te nemen. Hier op Bokt zie je veel verhalen over katten die het leuk doen bij elkaar dus dachten wij dat het wel zou lukken. We vonden een ontzettend leuke langharige kruising van een Bokker. Een kitten en een katertje, Cooper.
Cooper is een branieschopper, hij is enorm stoer en speels en hij is druk bezig om de schrik van de buurt te worden.
Abby vond het vanaf dag éen helemaal niks. Cooper wilde spelen, tegen Abby aanliggen, vriendjes worden maar Abby bleef blazen en hem ontwijken.
Inmiddels zijn we twee jaar verder, Abby en Cooper hebben een soort omgangregeling getroffen
Waar Cooper is, gaat Abby weg. Cooper is vooral beneden of buiten, Abby is vooral boven en buiten. Als ze elkaar tegenkomen wil Cooper ruiken, spelen of vechten. Abby blaast.Soms als Abby slaapt sluipt Cooper heel stil naar haar toe om dan vlak in de buurt ook te gaan slapen.
Ruim een maand geleden viel het me op dat Abby zich bijna dwangmatig begon te wassen en krabben. De dierenarts denkt in eerste instantie aan allergie; haar huid is opgezet en door het krabben en wassen heeft ze wondjes. Het lijkt op een allergische reactie maar stress kan ook.
Abby krijgt nu hypoallergenic van RC maar het lijkt alleen maar erger te worden
ze krabt zich tot bloedens toe. Ik moet dit 6 weken uitproberen en ik zit nu op week 5. Dit helpt niet. Gister zag ik haar kleikorreltjes uit de kattenbak eten, dit gaat echt niet goed. Ik ga terug naar de dierenarts natuurlijk maar ik hoop eigenlijk ook op ervaringen of ideeën van Bokkers.
In het uiterste geval als het toch echt stress blijkt, moet ik een kat wegdoen (Cooper) maar dat wil ik echt helemaal niet.
Foto's staan in mijn profiel, Abby is mijn avatar.
Help
) verschillende soorten voer, vers vlees, afstraffen, enz enz. Niets werkte. De dierenartsen wisten het ook niet meer, en nu staat ze op prednison. Weliswaar krijgt ze hierdoor wel een kortere levensverwachting, maar het verbetert haar levenskwaliteit enorm en die keuze hebben we voor haar gemaakt.
gevolgd door hydrolysaat van geisoleerd soja eiwit

en die capsule in haar bek geven is zo stressvol voor haar dat ik bang ben om haar helemaal over de zeik te helpen.