Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

haboshof schreef:Mijn hond is ook 14, heeft al 6 jaar medicijnen voor pancreatitus.
Zymoral (pancreas-enzymen). Daarvan doe je een lepeltje over het voer. Ik denk dat dit ook gewoon over vers vlees etc kan. De mijne eet Renske, dat is gestoomd vlees met een beetje groente. Het is het enige dat hij nog kan verdragen zonder te spugen en zonder diarree te krijgen.
Met zoveel tegenstrijdigheden zou ik gewoon blijven voeren waar ze het tot nu toe goed op gedaan heeft. Helaas een hond van 14 jaar is gewoon een heel eind versleten. En zeker met de kruising die jou hond is is het al helemaal geweldig dat ze 14 jaar heeft mogen halen!
geerke schreef:drinkt hij niet veel vanwege suikerziekte?Dat gaat vaak samen met problemen van de pancreas.Omdat die de insuline regelt....en nog veel meer natuurlijk.(afscheiden van verschillende verteringsenzymen)
Bij nietproblemen zou je het beste rauwe kip kunnen voeren.Het liefst botten en alles gemalen.

Sassol schreef:Ik denk dat je met deze link al een heel eind komt:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,34598.0.html
Dan weet je in ieder geval wat je moet veranderen voor de nieren (houd de waardes bij de hand) en welke aanpassingen je daarop kunt maken voor de pancreatitis (licht verteerbaar, magere diersoorten).

dierenfan schreef:als je hond zo ziek is maar niet ziek oogt en dat op die leeftijd dan zou ik niet teveel gaan veranderen qua voeding. Wel vreselijk genieten van de wellicht korte periode die jullie nog samen hebben en ze heerlijk verwennen voor zover dat gaatMet zoveel tegenstrijdigheden zou ik gewoon blijven voeren waar ze het tot nu toe goed op gedaan heeft. Helaas een hond van 14 jaar is gewoon een heel eind versleten. En zeker met de kruising die jou hond is is het al helemaal geweldig dat ze 14 jaar heeft mogen halen!
qua incontinentie kan je ze ook leren een broekje aan te doen met maandverband erin. Als ze dit makkelijk accepteerd dan zal dat al vee lschelen.

schuimpie schreef:Ik meen me te herinneren dat Lotgering een kvv heeft speciaal voor honden met pancreas problemen. Wellicht kun je eens met hun contact opnemen wat er in deze voeding zit? Dat zou je dan wellicht kunnen nabootsen met de Barf?

Poes hier had juist een tekort aan kalium door nierfalen.