goedkoper variant voor royal canin urinary s/o

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

goedkoper variant voor royal canin urinary s/o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 20:05

Hallo.
Onze hond (8 maand) gaat over op royal canin urinary s/o.
Omdat hij al zijn hele leven last heeft van blaas ontstekingen en veel plassen.
Vanavond is zijn plas opnieuw onderzocht en nu zat er dus gruis in.

De dierenarts vertelde dus vanavond dat we over moeten stappen op dit voer.

We schrokken van de prijs. 50 euro voor 7 kilo.

Ben wat aan het googelen en heb wel wat zakken gevonden die een paar euro goedkoper zijn.

Is hier ook een goedkoper variant van of weten jullie waar je dit goedkoper kan halen?

Groet lisa

gblover

Re: goedkoper variant voor royal canin urinary s/o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:10

Weet niet of er iets goedkoper bestaat, maar geef ook dit voor katten. Sindsdien geen blaasontstekingen meer bij de kater, dus dat is ook heel wat. Liever duurder eten, dan een operatie telkens !

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:11

Hills CD of trovet ASD, vooral de trovet is een stuk goedkoper maar niet elke dierenarts verkoopt dit. Goedkoper RC urinary zou je evt nog via zooplus kunnen proberen.
Ga alleen ajb niet over op het 'blaasvoer' van de gewone dierenwinkel, dit helpt namelijk niet voldoende.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:13

Dit soort klachten willen ook nog wel eens overgaan als je vers gaat voeren.....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:14

ik hen dit voer ook voor mijn kat, erg uur idd maar werkt wel, ander voer niet

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:20

Inderdaad vers voer (vlees bijv. Barfen of Naturis/Carnibest worsten) gaan voeren.
Dit verhoogt de ph waarde van de maag en blaas en zorgt dus dat er geen gruis en stenen meer ontstaan, dat kan namelijk niet door die hoge ph.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:27

Mijn kat moest ook op royal canin ivm blaasgruis, maar heb hem op vers vlees gezet. Nergens geen last meer van en het is ook nog eens goedkoper.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:35

En vooral veel beter voor ze en ook nog eens lekkerder :-)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:36

Borisje schreef:
Inderdaad vers voer (vlees bijv. Barfen of Naturis/Carnibest worsten) gaan voeren.
Dit verhoogt de ph waarde van de maag en blaas en zorgt dus dat er geen gruis en stenen meer ontstaan, dat kan namelijk niet door die hoge ph.

Waar haal je die wijsheid vandaan. Blaasgruis/stenen ontstaan ook bij een hoge ph waarde van de urine. Dan ontstaat juist struviet.

Daarnaast is het gruis/stenen bij de hond vaak een gevolg van een blaasontsteking.
Vermoedelijk zal bij het voorkomen van de blaasontsteking ook het gruis voorkomen worden. Heeft de DA aangegeven wat je kan doen om blaasontsteking te voorkomen TS?
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 11-02-14 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:46

Met hoge ph bedoel ik wel een zure ph, niet +7 ph bijv. Mijn ervaring is dat dit voor 9 van de 10 honden geldt. Lijkt.mij dan ook zeker het proberen waard.

Buiten dat vers voer ook beter voor je dier is dan RC of Hills (uitzonderingen daargelaten natuurlijk.)

Ik hoor ook vaak dat mensen hun honden cranberries bijvoeren. Ik weet niet in welke hoeveelheden etc dus dit zou je even moeten opzoeken of navragen, ik weet wel dat er supplementen met cranberries bestaan.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:56

Ooooh op die manier. Dan las ik dat anders. Ik las het in de zin van een hoge PH waarde i.p.v. Een minder zure ph waarde. Ik haal zelf ook wat door elkaar zie ik. Oxalaat ontstaat juist bij een te hoge ph en struviet bij een te lage ph.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 11-02-14 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:59

Er bestaan ook diverse homeopatische middelen om blaasontsteking bij de hond te voorkomen. Geen idee of het werkt, maar het kan altijd het proberen waard zijn.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:24

We hebben al meerdere antibiotica gehad voor de blaadjes ontsteking. Toen een tijd geen ontsteking mee rg had. Nu dus weer wel. In plaats van antibiotica, ontsteking remmers mee gekregen vanavond.

Cranberry en vitamine c voeren we bij maar helpt dus niet

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:32

Geeft de DA aangegeven wat voor soort bacteriën en gruis hij/zij heeft gevonden?

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:37

Trovet wilde mijn hond absoluut niet eten, Royal Canin wel. Ik zou gewoon een zak Royal Canin kopen of volledig overgaan op Carnibest. Je kunt dan het beste de kip/rijst, kalkoen/rijst of eend nemen.

Royal Canin Urinary moest ik vier weken geven en daarna de urine weer laten testen. Wanneer de urine schoon is moet je het nog een maand voeren. Dit advies wordt vaak niet gegeven (wist het ook niet maar even later had ze weer kristallen in haar urine). Daarna weer urine testen. Deze was gelukkig weer schoon. Ik heb de urine om de maand, daarna twee maand, daarna drie maand (en zo verder) laten testen.

Ze staat nu op Royal Canin hypoallergenic en krijgt er een beetje Carnibest (kalkoen met rijst) door. Ze is nu een jaar schoon. Zelf zou ik het liefst helemaal overstappen op Carnibest maar dat gaat helaas niet.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:08

Nee de dierenarts heeft niet gezegd wat voor bacterie. Het gruis mochten we zelf mee kijken onder de scoop. Vierkante blokjes waren te zien met een kruis er op zeg maar beetje lastig uit leggen. Recht hoekig zat er ook wat bij. En puntjes dat bloed is.

Wij moeten dit voer altijd blijven geven zij de dierenarts?!

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:29

Die kruisjes dat is struviet. Ik ben zelf dierenartsassistente, ik zou je aanraden gewoon de CD van hill's of Urinary van royal canin te gaan geven. Eukanuba of trovet kan natuurlijk ook. Dat is niet bij alle dierenartsen te krijgen maar wel te bestellen. Een ander merk uit de dierenspeciaalzaak zoals Prins urinary zou ik niet geven. Op de lange termijn zien we toch dat eigenaren terug komen met hun dier omdat hij ondanks (goedkopere) voeding toch terug komt mer weer blaasgruis.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:37

Dus strovet kan ook? Dit kunnen we via Internet bestellen.

We hebben een zak mee van royal canin. Die laten we dus nu eerst nog dicht zodat we die terug kunnen brengen als strovet ook kan. We moesten zowiezo eerst de huidige zak voer op maken (prins junior)

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:39

kusvoorjou schreef:
Wij moeten dit voer altijd blijven geven zij de dierenarts?!

Hûh, hier mocht het niet langer dan noodzakelijk. Wanneer de urine schoon is (na zes weken) nog een maand geven. Dan voor de zekerheid weer een urineonderzoek. Toen deze schoon was moest ik overstappen op ander voer van de dierenarts.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:40

kusvoorjou schreef:
Dus strovet kan ook? Dit kunnen we via Internet bestellen.

We hebben een zak mee van royal canin. Die laten we dus nu eerst nog dicht zodat we die terug kunnen brengen als strovet ook kan. We moesten zowiezo eerst de huidige zak voer op maken (prins junior)

Wat toevallig.............mijn hond kreeg ook Prins, lam/rijst.

Is de hond een makkelijke eter?
Laatst bijgewerkt door Gelbrich op 12-02-14 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:41

Ik raad je ook aan op vers over te gaan.
Ik had een hond die ook op de urinary moest vanwege gelijke problemen.
Deze heb ik na overleg over gezet op vers. Regelmatig laten testen. En na 6 maand waren de waardes nog nooit zo laag geweet.
Ook niet dat ze op de urinary stond.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:44

Wil er wel een kant tekening bij zetten voor vers voer. Onze hond heeft een fistel ontwikkeld door het verse voer en mag dus absoluut geen vers voer meer van de dierenarts. Neem dat ook mee. Elk voordeel heeft zijn nadeel:) Wist ik ook niet tot het zo ver was.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:45

Ja het is wel een makkelijke eter. Vers vlees willen we liever niet geven. We willen hem op brok houden

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:45

Waarom wil je niet over op vers?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:45

Kostolany schreef:
Wil er wel een kant tekening bij zetten voor vers voer. Onze hond heeft een fistel ontwikkeld door het verse voer en mag dus absoluut geen vers voer meer van de dierenarts. Neem dat ook mee. Elk voordeel heeft zijn nadeel:) Wist ik ook niet tot het zo ver was.

Daarom dus geen vers vlees. Vorige hond heeft dit ook gehad (fistel)