MAAR ik heb een hond die sinds een klein jaartje problemen heeft met dierlijke producten. Eerst alleen vers vlees, maar nu ook bot/huid en zelfs hertengewei maakt haar al ziek.
Zowel ik als mijn DA zitten met onze handen in het haar. Hond is duidelijk niet goed, veel te zwaar, haar overeind, sloom, slaapt heel erg veel en heeft beginnende artrose. Een uitgebreide bloedonderzoek geeft een gezonde hond aan. (alles doet het en heeft voldoende waarde)
Ze krijgt nu hondenbrok van het merk Reza zo'n 90/100 gr. per dag met een glucosamine/chondroïtine/msm goedje en omega 3 en 6, beide plantaardig. (en dat voor een hond van normaal 21 kilo en nu 28,40 kilo
) Ze is de afgelopen 5 maanden (sinds ze brok krijgt) niet afgevallen op dit beetje voer. We willen haar dus een tijd op puur vegetarische voeding zetten om te zien wat dat met haar doet. Het dieetvoer van de DA is geen oplossing, hond is namelijk allergisch voor rijst. En dat is het hoofd bestanddeel in al het voer van de DA.
Dus ik ben nu zoekende naar vegetarische voeding en ervaringen hier mee.
Wat er dus NIET in mag zitten is:
ei
melkproducten
vlees/gevogelte producten
visproducten
rijst
Ik heb inmiddels 5 soorten gevonden op het i-net. 3 vallen af wegens rijst en ei. (benevo en ami dog, bubeck brok)
Biologisch is geen vereiste. En zelf maken zou nog een optie zijn. (al kan ze niet met mij mee eten, ben grote liefhebber van tomaat/ui/knoflook en veel vlees in mijn eten
)Wie kan ons helpen??
PS geen reltopic hier van maken. Ik wil informatie om weer een gezonde hond te krijgen.