ervaringen over Dog Lovers Gold brokken voor de hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

ervaringen over Dog Lovers Gold brokken voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 16:49

Ik had al een eerder topic over mijn reu en wat klachten op de vers vlees voeding. Na de Lotgering en Carnibest geschrapt te hebben heb ik heel wat nieuwe merken geprobeerd (Tinlo, Haaksbarf, Alaska, Versvoer en wat barfhapjes) helaas, helaas mijn reu is helemaal uitgekeken op het Vers vlees en eet dus niets meer. Nu na drie dagen niets te hebben gegeten, ik heb het aangeboden en even later weggehaald omdat hij wegliep en dan weer aangeboden met de volgende maaltijd... maar hij blijft eten weigeren. Inmiddels de geperste prins brokken weer tevoorschijn gehaald en meneer is weer helemaal blij.

Ik wil nu voorlopig op de brok blijven omdat hij teveel afvalt met het niet willen eten van vlees en hij begint echt dun te worden...

Ik wil een brok die naast vers kan omdat ik het wel wil proberen af te wisselen. (mijn teef krijgt wel KVV).

Ik zit te denken om straks over de gaan op de Dog Lovers Gold brokken omdat de ingrediënten mijn meer aanspreken.

Iemand hier ervaringen mee, goed of slecht ;)

Wietsje92

Re: ervaringen over Dog Lovers Gold brokken voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:53

Wij voeren nu een aantal maanden dog lovers gold. Onze al oudere hondjes doen het er erg goed op!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:04

Welke variant heb jij Wietsje92, ik wil de geperste nemen om te kunnen afwisselen met kvv maar ik moet zeggen dat de ocean fish sweet potato of de gold passion (gevogelte) voor wat betreft vis en vlees percentage me ook wel aanspreekt.... alleen kan ik die afwisselen met kvv?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:06

Weet je, een brok is goed als je hond 't er goed op doet. Wat voor de één prima werkt is voor de ander een drama, en andersom. En volgens mij kan je elke brok afwisselen met kvv? Zou niet weten waarom dat niet goed zou gaan, in ieder geval.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:10

Ik begreep dat een geëxanpeerde brok anders verteerd wordt en dus geen goede combi zou zijn met KVV. Ik heb nu de Prins geperste brok, maar ik vind de ontlasting mega veel, heb vroeger vaker honden op brokken gehad maar nooit zoveel ontlasting. Nu heb ik het nog niet langer gegeven dan een week dus misschien is het wennen maar de Dog Lover spreekt me erg aan... Er zit wel altijd zo'n 10 uur tussen de maaltijden en ik moet natuurlijk mag afwachten of mijn "kerel" ooit nog warm loopt voor vlees..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:13

Ach, bot verteert ook anders dan vlees. En dat verteert weer anders dan gras. En toch eet mijn hond dat allemaal moeiteloos achter elkaar, met nog wat brokjes tussendoor :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:14

Hoe het zit met afwisselen weet ik ook niet precies. Er zijn meerdere topics over vers vlees dus misschien dat je het daar kan vragen?

Dog Lovers Gold heb ik wel ervaring mee en wij zijn heel positief. Toen Gizmo jonger was heeft hij een tijdje op de normale DLG gestaan, en nu krijgt hij de Passion High Protein. Hij is normaal een lastige eter maar eet dit graag, daarbij is dit de eerste brok waarmee we hem uberhaupt op gewicht hebben gekregen. Hij zit mooi in zijn vacht, poept weinig en hij stinkt niet uit zijn bek.
Vind het ook heel fijn dat de brokken eigenlijk altijd binnen 2 dagen bezorgd worden als ik bestel.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:15

Onze pup van nu 5,5 maanden eet het ook, vers vlees kon hij niet goed tegen en van andere brok poepte hij heel veel. Op deze brok doet hij het erg goed en hij vind het ook erg lekker gelukkig.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:18

Kijk dat klinkt allemaal super, mijn reu is erg kieskeurig op het moment en pas 1 jaar en nog aan het groeien.... Hij was al wat schraal maar nu na het niet of bijna niets willen eten van het vlees moet hij echt aankomen. Die Passion High Protein klinkt erg goed!

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:20

Wij voeren ook dog lovers gold. De original. Dit op aanrade van iemand die kvv voert en als ze net niet uit komt dan voert zij ook dog lovers gold aan haar kennel.
Mijn hond die bijna niks luste at het heel goed (helaas pas in laten slapen, maar dat doet er niet toe) en onzer nieuwe hond doet het er ook super op.

Ik had de samenstelling ooit vergeleken met de samenstelling van een brok die via dierenartsen te koop is (dubbel zo duur als dlg) en dat was precies het zelfde.

Overigens zet de original brok niet uit, wat veel gebakken brok wel doen. Dat vond ik voor onze duitse dog met kans op maagtosies wel erg belangrijk. En toch vult de brok erg goed en hoef je niet erg veel te voeren en komt er ook niet veel uit (als je snapt wat ik bedoel)

Dat is onze ervaring.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:35

Super Smidjejollie, ga even de Original bekijken.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:42

Wij voeren de Original en dat gaat tot nu toe goed. Zelfs ons kieskeurige hondje vind deze brok lekker. :) Wellicht dat ik de Ocean Fish & Sweet potato ook nog eens uit ga proberen :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:46

:D ik word weer helemaal blij van deze berichten, want een hond die niet wil eten en het zo hard nodig heeft is absoluut niet fijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:09

Paperboy schreef:
Welke variant heb jij Wietsje92, ik wil de geperste nemen om te kunnen afwisselen met kvv maar ik moet zeggen dat de ocean fish sweet potato of de gold passion (gevogelte) voor wat betreft vis en vlees percentage me ook wel aanspreekt.... alleen kan ik die afwisselen met kvv?

Ik voer al bijna 2 jaar dlg passion ocean fish, en dat bevalt uitstekend, honden eten het graag, zijn perfect op gewicht, zijn actief, niet veel ontlasting,...
af en toe krijgen ze eens kvv, dus kan gerust dat ze 3 maand geen kvv krijgen en dan 1 of 2 dagen na elkaar of gemengd (bv s ochtends brok, s avonds kvv), nooit problemen hiermee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:12

TeSzZz schreef:
Hoe het zit met afwisselen weet ik ook niet precies. Er zijn meerdere topics over vers vlees dus misschien dat je het daar kan vragen?

Dog Lovers Gold heb ik wel ervaring mee en wij zijn heel positief. Toen Gizmo jonger was heeft hij een tijdje op de normale DLG gestaan, en nu krijgt hij de Passion High Protein. Hij is normaal een lastige eter maar eet dit graag, daarbij is dit de eerste brok waarmee we hem uberhaupt op gewicht hebben gekregen. Hij zit mooi in zijn vacht, poept weinig en hij stinkt niet uit zijn bek.
Vind het ook heel fijn dat de brokken eigenlijk altijd binnen 2 dagen bezorgd worden als ik bestel.

de high protein komen ze daar makkelijker van bij? ik voer nu nl meer dan aanbevolen van de passion ocean fish, maar mijn honden zijn gewoon heel actief en veel buiten en durven met de aanbevolen hoeveelheid wat schraal te worden.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:17

Ik denk dat ik voor de High protein ga, want er mogen wat kilootjes bij... En het percentage gevogelte spreekt me erg aan. Denk dat ik het maar eerder bestel want ik vind de ontlasting wel enorm nu kan me niet voorstellen dat hij hier nu van gaat bijkomen..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:22

Ik las ergens dat het wel vrij kleine brokjes zijn, klopt dit en hoe eten de grote honden het bij jullie?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:24

Hier eet de grote hond de kleine brokjes trager dan de kleine hond, maar het is gewoon een nette eter/kauwer, dus op zich niet zo n probleem denk ik.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:28

Okay mijn reu is ook een rustige eter...de Prins brok is behoorlijk groot. Ben benieuwd ik hoop dat hij het lekker gaat vinden en eens een poosje goed eet.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:31

Wij hebben een hond met granenallergie, hij doet t super op doglovers gold!

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:45

Onze dog at de brokjes ook erg goed. En bij ons nieuwe kleine hondje hebben we een kei in de bak liggen zodat ze wat rustiger eet. Maar die was eerder in een roede gewend om snel te eten anders was het weg.

Bij ons bij de winkel waar we DLG halen verkopen ze trouwens ook kleine verpakkingen om het te proberen. Misschien bij jou in de buurt ook wel.

Edit, onze te magere dog kregen we met de original ook vrij vlot op gewicht.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:25

De Passion zijn idd vrij kleine brokjes, maar heb hier geen schrokker dus dat maakt me niet echt uit.

Cemlys, makkelijk bijkomen zou ik nog steeds niet zeggen (Gizmo krijgttussen de 1.5 en 2x de aanbevolen hoeveelheid per dag) maar het gaat hier zeker beter dan met andere brokken. Is dan ook een hyperactief geval haha, dus het is echt heel lastig om hem op gewicht te houden. We voeren dit nu ruim een half jaar en hij is in die tijd zo'n anderhalve kilo aangekomen, maar staat nu weer stil in gewicht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:42

Klopt hier net zo, vorig jaar op ons oude adres kreeg hij het ook al en daar was ie mss net iets zwaarder maar wel goed op gewicht te houden op de aanbevolen dosering, maar nu zijn we verhuisd naar een boerderij, met een hele grote schuur en tuin en die 2 zitten de hele dag geen minuut stil, en zitten nu ook weinig binnen in de warmte overdag, dus er wordt een hoop verbrand.
Op zich alleen maar mooi, maar ik hoef geen ribben te zien :). maar waarschijnlijk weinig verschil met de high protein dus.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 20:49

:D nu weet ik niet meer welke variant ik moet kiezen, alleen bij de Original staat geen percentage aan vlees of weet iemand dit?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:00