wat is nu een echt goed anti vlooienmiddel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

wat is nu een echt goed anti vlooienmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 23:52

Wij wonen in Portugal en hebben 2 honden en 3 katten. Ik gebruik nu ruim een jaar advantage voor de katten wat naar mijn idee goed werkt, en advantix voor de honden waar ik nu toch twijfels bij krijg.
ik gebruik het niet preventief, alleen als er geknabbeld wordt aan de kont door de honden en dan krijgen ze de druppels en normaal is dat dan ook over en kunnen ze er weer een tijd tegenaan. maar nu dus niet. wormkuur hebben ze ook gehad en kan het ook niet zijn.

ik doe de katten gelijk met de honden. De katten komen wel binnen en als ze vlooien zouden hebben ben ik ook aan de beurt en dit is niet het geval, de honden komen niet binnen.

Eerder in NL gebruikte ik Frontline wat goed werkte maar hier in PT dus o,o. ik heb meer succes met bv een emmer water in de hoop dat er een paar vlooien verdrinken. maar Frontline doet echt helemaal niks. ook combo niets.

nu mijn vraag of iemand een ander paardenmiddel weet op het gebied van ontvlooien van honden behalve dus adventix.

AfricanLady

Re: wat is nu een echt goed anti vlooienmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:58

Ik Gebruik ook advantage en advantix voor mijn dieren en dat werkt tot nu toe prima

Frontline is echt heel slecht sinds er een stof uit is

Ik lees mee ...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:01

In nederland reageren vlooien heel sterk op Stronghold, maar of het net zo goed werkt op de vlooien bij jou is maar net de vraag.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 00:16

stronghold gebruikte ik idd ook als ik in Portugal op vakantie ging omdat die o.a. de hardworm en zandvlieg ook aanpakt. nu gebruik ik daar vanaf het voorjaar de scalibor voor. maar stronghold vind ik wel duur. en toen ik er een keer om vroeg hier bij de farmacia kende ze dit niet?!

ik kan uiteraard wat door fam. en vrienden wat laten mee brengen of opsturen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:28

Ik ben erg tevreden over comfortis tabletten. Makkelijk te geven, doodt vlooien direct. Ik weet niet of het bij jou te verkrijgen is?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 00:32

staat genoteerd :-) kan het altijd door mijn ouders laten opsturen of mee nemen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 03:30

Ik gebruikte voor heen advantage, Maar en ik was echt altyd sceptisch tegenover banden maar de seresto halsband werkt echt GOED en ook echt 7 @ 8 maanden

Echter ben je in principe al te laat as je pas begint als je ze ziet krabben/bijten.

Daarnaast moet je dan(als je katten die wel binnen komen vlooien hebben) heel je huis ontsmetten en echt alles van zn plek halen..

Dat is wat veel mensen vergeten maar 1 of 2 vlooien op je dier is eigenlijk zo dat je gegarandeerd er al n stuk of 20 in je huis heb En ook al lijkt alles weg vlooien kunnen lang "overwinteren"

Eigenlijk is t dus beter te ontvlooien wanneer ze nog niet krabben *voor t echte vlo seizoen begint dus*

mocht je net als ik sceptisch tegenover banden staan deze is echt super, wel prijziig! Verder is advantage imo t beste

Frontline was vroeger idd goed maar helaas is dat NIET werkzaam meer

http://www.dierenartsonline.nl/adviesbr ... ooien.html

http://www.licg.nl/3s5/praktisch/hond/g ... -hond.html

de band

http://www.diergeneesmiddelen.com/seresto

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 04:02

Ik vind zelf Seresto banden erg fijn werken.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:21

Ook hier de comfortis tabletten. Werkt echt super goed. Mijn hond zit direct onder de vlooien als er maar ergens een vlo loopt, dus na een hele zomer van alles geprobeerd te hebben, toch deze tabletten genomen. Na de eerste pil, vielen een half uur laten alle vlooien van hem af. Had ik echt niet verwacht. En ze blijven weg!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:04

Mijati schreef:
Ook hier de comfortis tabletten. Werkt echt super goed. Mijn hond zit direct onder de vlooien als er maar ergens een vlo loopt, dus na een hele zomer van alles geprobeerd te hebben, toch deze tabletten genomen. Na de eerste pil, vielen een half uur laten alle vlooien van hem af. Had ik echt niet verwacht. En ze blijven weg!

comfortis heb ik echt nog bnooit van gehoord ga ik eens naar vragen.. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:05

Seresto vlooienband. Werkt ook tegen teken.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:07

NatasjavE schreef:

klopt echter komen ze er soms wel alleen kunnen ze zich niet vastbijten en vallen ze dan gelijk

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:09

Crypto schreef:
NatasjavE schreef:

klopt echter komen ze er soms wel alleen kunnen ze zich niet vastbijten en vallen ze dan gelijk

Geen idee hoe het werkt..

Wij hebben iig sinds het gebruik van deze banden geen vlo of teek meer in huis gezien.

En het was hier echt een ramp.

:)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:13

Je bedoeld met aan de kont krabben toch niet sleetje rijden? Want dan is het een kwestie van anaalklieren laten uitknijpen..

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 15:21

Jasmijn159 schreef:
Je bedoeld met aan de kont krabben toch niet sleetje rijden? Want dan is het een kwestie van anaalklieren laten uitknijpen..

nee hoor....:-) bijten omdat het kriebelt :-)

maar die banden en pillen lijken mij wel wat......

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:37

Frontline is al enige tijd resistentie tegen, dat wordt in nederland praktisch niet meer verkocht.
Pipetten van Stronghold werken goed maar ik denk dat jij beter een goede insektenband kunt nemen gezien je daar ook te maken zult hebben met andere stekende insekten en mn zandvliegen.
Scalibor is een goede band, werkt 6 maanden lang tegen vlooien, teken en ander vliegend ongedierte (ook zandvliegen). En ze zijn goedkoper, 1 doosje pipetten heb je ook 2 vlooienbanden voor en dan ben je de rest van de zomer van je zorgen af.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:46

De seresto heeft dezelfde werking als de scalibor. Echter stinkt deze niet. Is hij nog veiliger voor mens, dier en milieu en kan ook veilig gebruikt worden bij katten. Let wel hij zal wat eerder vervangen moeten worden als je honden meerdere malen per dag zwemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:47

Ik gebruik voor mijn katten ook Stronghold :j gebruikte altijd Frontline maar dat hielp na een jaar echt voor geen meter meer :=

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:50

Cyclus doorbreken door maandelijks goed toe te dienen! Meeste vlooien / besmettingen komen uit de omgeving, dus ook omgeving mee behandelen. Advantix zit nl hetzelfde in als advantage alleen bevat het ook nog permethrin.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:54

ik weet niet hoe nieuw dit is en of iemand misschien weet of zoiets werkt

tickless pet, is een hanger voor aan de halsband. kunt het zo bij google intikken

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:37

In Nederland heb je sinds kort ook een nieuw middel: trifexis.
Pil tegen vlooien, hartworm en andere wormsoorten, producent is elanco dus misschien kan je daar ook is naar op zoek. Zelf helaas nog geen ervaring mee. Is overigens alleen voor honden!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:09

Je bedoelt comfortis denk ik?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:24

Nee comfortis is alleen vlooien, trifexis is nog heel nieuw.
Even gekopieerd van de site voor dierenartsassitentes:
Nieuwe 3-in-1 bescherming tegen vlooien, maag-darmwormen en hartworm in één handige kauwtablet van Elanco

op 25-12-2013 - 14:04 | door Webredactie

Een langer, gezonder en mooier leven voor gezelschapsdieren. Dat is uw passie en ook die van Elanco. Om u als dierenarts optimaal te ondersteunen, lanceert Elanco haar 2de innovatie in parasitologie in minder dan 3 jaar tijd: Trifexis kauwtabletten voor honden.
Trifexis combineert spinosad met milbemycine oxime in 1 kauwtablet voor honden en beschermt maar liefst tegen 3 parasieten:
vlooien
meest voorkomende maag-darmwormen
hartworm
Trifexis bevat twee werkzame bestanddelen met bewezen effectiviteit, spinosad en milbemycine oxime. Het is uitsluitend via de dierenarts verkrijgbaar en ondersteunt op deze manier uw praktijk. Tabletten zijn voor de dierenartspraktijk dé oplossing die ook vele hondeneigenaren zouden kiezen. Twee op drie hondeneigenaren geeft immers de voorkeur aan tabletten.

“Tot nu toe”, zegt Prof. Patrick Bourdeau, Dip ECVD-Dip EVPC van veterinaire faculteit in Nantes, “werd de behandeling van maag-darmwormen vaak over het hoofd gezien. Recent onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat in Europa 70% van de honden wel behandeld wordt tegen vlooien, maar slechts 49% tegen maag- darmwormen die het gehele jaar een zoönitisch risico vormen3.” “De combinatie van vlooien- en wormenbestrijding in 1 maandelijkse kauwtablet verhoogt de frequentie van ontworming, hetgeen nu vaak wordt vergeten”, aldus Prof. Bourdeau.

Voor meer informatie over Trifexis, de nieuwe 3-in-1 kauwtablet van Elanco, kunt u contact opnemen met Julie Schurgers van Elanco Benelux op het nummer 03/334 30 02 of via e-mail

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:43

als ik op google trifexis intik krijg ik paar reacties dat het honden dood :? :x

of het waar is....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:15

NatasjavE schreef:
Geen idee hoe het werkt..

Wij hebben iig sinds het gebruik van deze banden geen vlo of teek meer in huis gezien.

En het was hier echt een ramp.

:)

Gelukkig :) jullie blij dieren blij:)

ijsklontje schreef:
De seresto heeft dezelfde werking als de scalibor. Echter stinkt deze niet. Is hij nog veiliger voor mens, dier en milieu en kan ook veilig gebruikt worden bij katten. Let wel hij zal wat eerder vervangen moeten worden als je honden meerdere malen per dag zwemmen.

Seresto stinkt idd helemaal niet nee :) hij is water resistant staat er op maar denk idd ook dat als n hond echt veeeeeeeeeeeeeeeel zwemt, t dan eerder uitwerkt maar goed dan nog werkt t langer dan pipetten