Enkele weken geleden kwam de moeder van een vriendinnetje van mijn dochter bij me aan de deur, ze gingen verhuizen en moesten gedurende een aantal weken in een vakantiehuisje, maar konden niet alle 12 katten meenemen, of ik alsjeblieft tijdelijk de zorg voor 3 stuks op me wilde nemen. Natuurlijk heb ik hierop aangegeven dat te willen doen. Zo kwamen dus Kitty (7 maanden), Trippel (9 maanden) en Cleo (3 jaar en moeder van Trippel) bij me in huis.
Alle 3 heb ik direct na aankomst ontwormd, aangezien ze behoorlijk ronde buiken hadden die niet altijd bij leeftijd of geslacht pastte.
Cleo bleef echter behoorlijk rond en na een tepelcheck was het overduidelijk dat ze zwanger was. De eigenaresse had al aangegeven te verwachten dat ze zwanger was.
Na een week na aankomst had ik het idee dat ze geresorbeerd had, ze leek opeens een stuk slanker, maar inmiddels groeit ze al weer fiks rond en voelen we ook beweging.
Zo, hopelijk blijf ik nu heel
Vandaag met de eigenaren afgesproken dat Cleo bij mij bevalt en blijft tot de kittens verhuizen, puur om meer stress te voorkomen. Ze gaan namelijk eind van de maand naar hun nieuwe huis, dus dan zou ze of extreem hoog zwanger of net bevallen ook moeten verhuizen.
Helaas is vorige week onze eigen HTK enorm plotseling overleden dus heb ik al afgesproken dat er 2 kittens uit dit nest bij mij blijven wonen. Bewuste keuze voor 2, omdat Dane inmiddels al weer bijna 9 jaar is.
Nou goed, afwachten maar, kraamkamer is inmiddels al weer gereed gemaakt, eigenlijk had ik nog van alles in huis, dus nu gaan we uitkijken naar kittens.
Moeders Cleo is zwart-wit en vaders geen idee natuurlijk! Dus kleurtjes kunnen wellicht van alles zijn.
Mama met haar vorige nest:

En ja, ik probeer de eigenaren zo gek te krijgen om ze te laten steriliseren voor ze naar hun huis gaat als de kittens zijn gespeend. Desnoods op mijn kosten
)
Waar kom je vandaan? Want ik cross zeer regelmatig heel Nederland door