Misschien dat jullie met mij mee kunnen denken. Ik wil namelijk al een hele tijd een huisdier, maar ik kom er slecht uit. Aangezien ik een weloverwogen keuze wil maken vraag ik nu jullie om advies (
). Het moet een 'hok'dier zijn, hond wordt 'm niet aangezien ik mijn woning particulier huur en huisbaas dat niet wil. Kat zou nog wel mogen in overleg, maar ik vind mijn appartement erg klein en ik ben veel weg (werk). Vind het niets om een kat de hele dag buiten te moeten laten of de hele dag binnen. Deurtje installeren is geen optie, dat mag niet.
Daarom, een ander huisdier. Ik heb zelf echter alleen katten gehad thuis, geen andere dieren. Ik dacht zelf aan een knager of een konijn, geen reptiel of vis (liever een aaibaar diertje). Ik heb redelijk de ruimte (hok van 1.2 meter past bijvoorbeeld) en als ik thuis ben kan het dier los lopen. Ratjes en muizen vind ik ook erg leuk maar ik heb daar geen ervaring mee dus ik weet niet hoe erg dat bijvoorbeeld ruikt. Van hamsters kan ik niet inschatten hoeveel lawaai ze daadwerkelijk 's nachts maken, ik weet niet of ik daaraan kan wennen. Dus, wat zijn jullie ervaringen?
Met andere woorden, suggesties en ervaringen zijn welkom!
Het zijn geen nachtdieren, die van mij hadden rond 10 uur 's morgens hun wilde uurtje.. Ze ruiken niet (doordat het woestijndieren zijn drinken en plassen ze ontzettend weinig), en daardoor ook heel makkelijk in verzorging; een baal zaagsel en wat hooi in het aquarium leggen, en ze pluizen het zelf helemaal uit elkaar en gaan er gangen in graven.. en die kooi hoef je vervolgens weken tot maanden niet leeg te halen. Ze houden het zelf helemaal schoon
Caafs zijn ook leuke beesten.