Hond eet van alles en is vervolgens ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Hond eet van alles en is vervolgens ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 19:04

Hoi bokkers,
We zitten een beetje met ons handen in het haar. Onze hond eet van alles als we wandelen met haar. Vervolgens wordt ze ziek omdat ze zo een gevoelige maag heeft. Ze krijgt ook speciale voeding voor gevoelige magen. We zouden graag met haar buiten kunnen wandelen zonder dat ze ziek wordt. Er is echt geen reden voor het eten van viezigheid want we zijn ermee naar de DA geweest en die vond niets. Ook aan de lijn doet ze het. Wat zouden we hiertegen kunnen doen?

kohtje

Re: Hond eet van alles en is vervolgens ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:05

Muilkorf om buiten.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:05

Mijn jongste hond eet ook echt alles, dus ook onder het wandelen komt alles wat ze ziet in haar bek (heeft ook daarbij
een gevoelige maag.)
Kwestie van goed opletten tijdens het wandelen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:06

De hond onder appèl krijgen en houden. Zodra ze de kans schoon ziet iets te vreten ben je al te laat, zeker aan de lijn. Zodra ze het probeert corrigeren met een duidelijke 'NEE' en verder lopen. Als ze het niet verdraagt en je kan het aan de lijn ook niet voorkomen, dan eerst dat laatste trainen voordat ze los mag lopen.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:06

Laat hem met ern bal of stok in zijn bek lopen. Dan heeft hij niet zo gauw de neiging om iets van de grond te eten.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 19:10

Nee, haar corrigeren heeft echt geen nut
Dat doen we al 5 jaar lang. Ze gaat ergens snuffelen en dan ineens neemt ze iets en is het te laat. Een bal of stok neemt ze gewoon niet in haar mond. Ze is ondertussen 5 jaar en is nooit echt speels geweest, nooit met ballen of stokken gespeelt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:11

Dan doen jullie het al 5 jaar lang niet consequent genoeg. Als ze het in de mond heeft is het te laat, dan is de buit al binnen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 19:17

We trekken haar gewoon mee als ze iets wil pakken. En als ze iets vast heeft roepen we NEE en tik ik met mijn voet tegen haar. We schoppen haar niet! Dat is wreed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:19

Luca03 schreef:
We trekken haar gewoon mee als ze iets wil pakken. En als ze iets vast heeft roepen we NEE en tik ik met mijn voet tegen haar. We schoppen haar niet! Dat is wreed.

MUILKORF. Tip werd al gegeven, lezen dus.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:19

Dus waarom geen muilkorf. Zo raakt ze misschien van de gewoonte af. Wat van hond is het?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 19:21

Het is een cavelier king charles spaniel
Wat voor muilkorf raden jullie aan. Ze heeft wel een klein neus

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:21

muilkorf zou ik idd ook doen MAARRRRR let wel op als ze dan andere honden tegen komt ze kan zich dan niet verweren en geen idee wat haar karakter is maar als ze agressief kan overkomen naar andere honden dan kan dit fout gaan. Dus ik zou ze sowieso nooit met muilkorf aan bij andere honden in contact brengen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:22

geen standaart muilkorf maar 1 die of op maat emaakt wordt of in elk geval goed passend is. Een niet goed passende muilkorf is voor een hond echt niet prettig!!

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:23

je hebt ook muilkorfen die alleen maar rondom de neus gaan, en zeg niet zo recht voor de punt van haar neus. deze heb je ook van stof :)
Vaak komt de hond al heel anders over, op andere honden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:25

http://www.dierendrogist.nl/muilkorf-pl ... t=default1

misschien dat dit al iets kan zijn deze zijn wel lichtgewicht ;)

nooit die van stof nemen je moet iets nemen dat WEL voor de neus langs gaat. Immers je hond mag niets van straat eten dus moet er niet bij kunnen maar moet wel kunnen hijgen e.d. en dat gaat niet bij een stoffen muilkorf als je deze zo om wil doen dat ze niet kan eten ;)

Bovendien is dat geen muilkorf maar een snuitenband of muilband en totaal ongeschikt voor alles wat langer duurt dan 10 minuten omdat ze bij deze als ze goed passend zijn niet eens kunnen hijgen en kotsen (dan stikken ze dus).

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 19:26

Ze is niet agressief naar andere honden. We roepen haar altijd terug en houden haar bij ons als we een andere hond tegen komen. Ze is eerder bang en onderdanig. Heeft ook nog nooit gebeten naar een andere hond of mens. Ze is echt heel zacht aardig

Zijn er merken die goede muilkorven hebben? Uit welk materiaal

Horseland93
Een neusband bedoel je? Nee, dan kan ze niet hijgen en kan ze dus ook haar warmte niet kwijt. Aangezien we tochten doen van 2 uur soms niet echt handig dus

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:27

Luca03 schreef:
Ze is niet agressief naar andere honden. We roepen haar altijd terug en houden haar bij ons als we een andere hond tegen komen. Ze is eerder bang en onderdanig. Heeft ook nog nooit gebeten naar een andere hond of mens. Ze is echt heel zacht aardig

Horseland93
Een neusband bedoel je? Nee, dan kan ze niet hijgen en kan ze dus ook haar warmte niet kwijt. Aangezien we tochten doen van 2 uur soms niet echt handig dus

Nee het is ook geen neusband.. (denk ik)
ik had al even gekeken, het lijkt op een Halti, maar dan wat breder.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:27

Luca03 schreef:

In mijn ogen toch wel het makkelijkste ras om op te voeden.
Ga naar een leuke club en doe een leuke cursus en voed haar op.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:28

kohtje schreef:
Muilkorf om buiten.

^ Dit.

En goed naast je laten lopen zodat je ze voor kan zijn.
Je kan het die hond moeilijk kwalijk nemen dat ie iets lekker eet tijdens het lopen (:

Verder zijn er weinig andere opties denk ik ...

kohtje schreef:
Luca03 schreef:

In mijn ogen toch wel het makkelijkste ras om op te voeden.
Ga naar een leuke club en doe een leuke cursus en voed haar op.

Dat ze dat eten pakken zit ín de hond, doen ze van nature. Dat leer je niet zomaar af.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:34

Loopt jullie hond los?
Als ze niet genoeg onder appél staat, kun je haar beter aanlijnen. Als het dan nog gebeurt, pas dan lijkt muilkorven een volgende optie.
Nb. Een neusband zal niet helpen tegen 'snoepen'. Daar zul je echt een dichte voor moeten regelen.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:36

Mijn moeder heeft een mini Jack die de gewoonte heeft om eikels te eten. Mijn moeder is inmiddels heel wat euro's minder, heeft een hondje met gevoelige buik, waar verklevingen in zitten door de operaties. Een volgende operatie overleeft ze niet, dus dan is het einde verhaal. Hondje is trouwens 8 jaar en vanaf het moment dat ze eikels door had werden ze opgegeten.

2 weken geleden heeft hondje een miniatuur speelgoedpaardenhoofd opgeslokt, was bijna einde verhaal, ware het niet dat het nog in de maag zat en de DA erbij kon.

Mijn advies is muilkorf als je uit gaat. Het kan heel raar aflopen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 19:38

Nee ze loopt aangelijnd.

Ik heb al wat gezocht voor een muilkorf maar diegene die mij aanspreken zijn er alleen in grote maten
Die van hierboven in link spreekt me ook wel aan

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:44

Je zou een goede schoenenmaker/tuigenmaker kunnen vragen om een muilkorf te maken/aan te passen (of het zelf doen)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:21

Beetje bijzonder om te geloven dat dit in de hond zit, tuurlijk niet. Onze labrador heeft dit ook gedaan, en ja dit doen heel veel labradors maar dat zegt niet dat je het niet af kan leren.

Wat al gezegd is, je bent te laat. Hond kort naast je houden, riem aan de bovenkant van de nek, dan houden ze hun hoofd omhoog. Dan kúnnen ze dus niets pakken en hoef je dat diertje ook niet lastig te vallen met een muilkorf. Een hond kan ook snuffelen zonder dat het hoofd bij de grond is. Na een tijdje lun je hem af en toe eens laten snuffelen en zul je zien dat die behoefte weg is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:32

Horseland93 schreef:
Luca03 schreef:

Horseland93

Nee het is ook geen neusband.. (denk ik)
ik had al even gekeken, het lijkt op een Halti, maar dan wat breder.

dus wel een snuitje/snuitband/muilband wat jij bedoelt ;)
Afbeelding

hier kan de hond de bek nog een beetje open doen maar dus niet genoeg om te hijgen en nog wel te ver om (met wat oefening) nog te eten ;)

ts ik zou lekker wandelen met muilkorf om en verder veel oefenen met laten liggen. Je kan makkelijker oefenen omdat de hond nergens bij kan komen dus minder stress qua op letten. Verder kan je het ook uitlokken eerst in huis en tuin door wat neer te leggen en te leren negeren en flink belonen als ze het idd negeerd. Dat is echt wel te leren!